Πιθανόν το πρόβλημα που οδήγησε στα ατυχήματα των F-22 και οδήγησε στην καθήλωση του στόλου είναι η εισροή μονοξειδίου του άνθρακα στο πιλοτήριο και όχι η κακή οξυγώνοση από το σύστημα παροχής του αεροσκάφους. Εν μέρει αυτό ίσως να οφείλεται στις διαδικασίες που ακολουθούνται στην αεροπορική βάση Elmendorf στην Αλάσκα, όπου σημειώθηκαν τα περισσότερα από τα περιστατικά. Εκεί, λόγων των ακραίων καιρικών συνθηκών, οι χειριστές εκκινούν τους κινητήρες εντός του καταφυγίου/υποστέγου.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα καυσαέρια μένουν στο πιλοτήριο και απορροφώνται από το σύστημα παροχής οξυγόνου OBOGS (On Board Oxygen Generating System) το οποίο τα στέλνει με τη σειρά του στον πιλότο! Οι εισροές του συστήματος βρίσκονται στο χώρο συμπίεσης που διαθέτει ο κινητήρας.

Αντίστοιχα προβλήματα είχε αντιμετωπίσει και το F/A-18E/F. Το διάστημα από το 2002 μέχρι και το 2009, είχαν αναφερθεί 64 περιστατικά υποξίας, με δύο από αυτά να έχουν οδηγήσει τους πιλότους στο θάνατο. Το πρόβλημα δημιουργούνταν όταν τα αεροσκάφη επάνω στα αεροπλανοφόρα έπρεπε να περιμένουν τη σειρά απογείωσης, σταθμευμένα πίσω από άλλα αεροσκάφη, δηλαδή «μέσα» στα αέρια των κινητήρων τους και με τη συμπίεση της καμπίνας σε χαμηλά επίπεδα καθώς ανέμεναν. Για το λόγο αυτό, το Ναυτικό προχώρησε σε μετατροπές του OBOGS των Hornet.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ