Η Finmeccanica κερδίζει το διαγωνισμό στις ΗΠΑ για το C27J
H Finmeccanica, μέσω της Alenia North America (θυγατρική της Alenia Aeronautica), σε συνεργασία με την L-3 και τη Boeing, εξασφάλισε στις ΗΠΑ μια σημαντική νέα παραγγελία, καθώς το C-27J επελέγη στο πλαίσιο του προγράμματος JCA (Joint Cargo Aircraft).
H Finmeccanica, μέσω της Alenia North America (θυγατρική της Alenia Aeronautica), σε συνεργασία με την L-3 και τη Boeing, εξασφάλισε στις ΗΠΑ μια σημαντική νέα παραγγελία, καθώς το C-27J επελέγη στο πλαίσιο του προγράμματος JCA (Joint Cargo Aircraft).
Το C-27J, αεροσκάφος που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την Alenia Aeronautica, ήταν η επιλογή του Στρατού και της Αεροπορίας των ΗΠΑ, για το νέο τακτικό αεροπλάνο μεταφορών, στο πλαίσιο του κοινού προγράμματος JCA. Στη βιομηχανική ομάδα του C-27J ανατέθηκε αρχική παραγγελία αξίας 2,04 δις δολαρίων για την παράδοση 78 τακτικών αεροπλάνων μεταφοράς C-27J. Οι Ένοπλες Δυνάμεις των Η.Π.Α στα σχέδιά τους σκοπό έχουν να αποκτήσουν 145 αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 75 προορίζονται για το Στρατό και τα 70 για την Αεροπορία, φτάνοντας έτσι συνολικά στα 207 αεροπλάνα μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, συνολικής αξίας 6 δις δολαρίων. Το C-27J –που στις Ηνωμένες Πολιτείες κατασκευάζεται από την Ομάδα C-27J,με επικεφαλής την L-3 Integrated Systems, με την Alenia North America, τη Boeing Integrated Defense Systems και τη Global Military Aircraft Systems (GMAS, εταιρεία που ανήκει κατά το 51% στην Alenia Aeronautica και κατά το 49% στην L-3)- προτιμήθηκε έναντι του EADS-CASA C295, καθώς ήταν το μοναδικό αεροπλάνο της κατηγορίας του ικανό να ανταπεξέλθει στις λειτουργικές απαιτήσεις των ΗΠΑ στον τομέα των τακτικών μεταφορών. Το JCA είναι ένα κοινό πρόγραμμα μεταξύ Στρατού και Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών, για ένα τακτικό αεροπλάνο μεταφορών. Το C-27J, εξοπλισμένο με κινητήρες Rolls Royce AE2100, είναι η ιδανική απάντηση σε αυτές τις απαιτήσεις, καθώς πρόκειται για ένα αεροσκάφος υψηλών αποδόσεων, πολλών χρήσεων, με δυνατότητα αυτόνομων επιχειρήσεων, απόδοση και αποτελεσματικότητα. Το C-27J, γεννήθηκε στις εγκαταστάσεις της Alenia Aeronautica στο Pomigliano, στα περίχωρα της Νάπολι και του Τορίνο-Καζέλλε. Έως τώρα έχουν παραγγελθεί 32 αεροσκάφη: 12 από την Αεροπορία της Ιταλίας, 12 από την Ελληνική (και 3 όψιον), 5 από αυτήν της Βουλγαρίας και 3 από την Λιθουανία. Επιπλέον, αποτελεί την επιλογή της Ρουμανίας (7 αεροσκάφη). Το αεροσκάφος βρίσκεται ανάμεσα στα υπό εξέτασιν για την Δημοκρατία της Τσεχίας, τη Σλοβακία και τη Σλοβενία, και στο στάδιο αξιολόγησης στην Αυστραλία, τον Καναδά και σε κάποιες χώρες της Μέσης Ανατολής. Η επιλογή του C-27J, προστίθεται στις πρόσφατες επιτυχίες των εταιρειών της Finmeccanica στην Αμερικανική αγορά. Εδώ περιλαμβάνονται τα ελικόπτερα του στόλου του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών, και η επιτυχία της σειράς των πολιτικών ελικοπτέρων της AgustaWestland, που κατασκευάστηκαν στις εγκαταστάσεις της, στη Φιλαδέλφια. Επιπλέον, το πρόγραμμα του εμπορικού αεροσκάφους Boeing 787 Dreamliner, για το οποίο η Alenia Aeronautica, μαζί με τον εταίρο της στις ΗΠΑ, τη Vougth, πραγματοποιεί το 26% της κατασκευής, και η Elsag κατασκευάζει το σύστημα ανάγνωσης των πινακίδων. Οι εταιρίες της Finmeccanica με παρουσία στις ΗΠΑ: AgustaWestland, Oto Μelara, Elsag, Selex Sistemi Integrati, MBDA, Thales Alenia Space, Telespazio, AnsaldoBreda και Ansaldo STS, απασχολούν συνολικά περί τα 1600 άτομα.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Finmeccanica, Pier Francesco Guarguaglini, δήλωσε: «Η επιτυχία του C-27J, που επιτεύχθηκε από κοινού με τους εξαίρετους Αμερικανούς εταίρους μας, όπως είναι η L-3 και η Boeing, αποδεικνύει πως η επιλογή να στοχεύσουμε στις Ηνωμένες Πολιτείες, την αγορά με το μεγαλύτερο προϋπολογισμό για την Άμυνα στον κόσμο, αποδείχτηκε νικηφόρα. Η διεθνής στρατηγική διεύρυνσης της Finmeccanica, που ξεκίνησε το 2002 και πραγματοποιήθηκε με έναν συνδυασμό αγορών και οργανικής ανάπτυξης, αποδείχτηκε η σωστή λύση για να αναπτυχθεί η ανταγωνιστικότητά μας και να τεθούν οι βάσεις για μια ανάπτυξη που θα αντέξει στα επερχόμενα έτη. Μετά την παραγγελία του US101, το ελικόπτερο για τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, η καταξίωση του C-27J είναι μια αναγνώριση για την αρτιότητα των προϊόντων της Finmeccanica, ενός Ιταλικού Ομίλου που μπορεί να ανταγωνιστεί στις διεθνείς αγορές και να πετύχει σημαντικά αποτελέσματα. Πρόκειται για μια ομαδική επιτυχία, όχι μόνο για το διεθνές partnership, που βρίσκεται στη βάση, αλλά και για την αποφασιστικής σημασίας συμβολή της ομάδας της Finmeccanica και κυρίως της Alenia Aeronautica- διαχείρηση, διευθύνοντες, μηχανικοί, τεχνικό και εργατικό προσωπικό- που εδώ και πάρα πολλά χρόνια εργάζονται πάνω σε αυτό το πρόγραμμα».
«Η επιτυχία του C-27J- πρόσθεσε ο Γενικός Διευθυντής της Finmeccanica και Πρόεδρος της Alenia Aeronautica, Giorgio Zappa- είναι ο καρπός μιας στρατηγικής θεώρησης, στην οποία η Alenia Aeronautica επένδυσε υπέρογκα ποσά και ικανότητες σχεδιασμού, και μαρτυράει την αξία της αεροπορικής ικανότητας της Finmeccanica, που συν τοις άλλοις επιβεβαιώνονται και από τη συμμετοχή σε προγράμματα της Airbus και στο B787. Σε ένα όλο και πιο σύνθετο διεθνές σκηνικό, το C-27J θα εξασφαλίσει στις Ηνωμένες Πολιτείες και στις χώρες εκείνες που το έχουν περιλάβει στον εξοπλισμό τους, την δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στις νέες λειτουργικές ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων. Στις ΗΠΑ ο Όμιλος έχει ήδη πετύχει σημαντικά αποτελέσματα και υπολογίζει έναν σημαντικό αριθμό ευκαιριών που θα παρουσιαστούν και σε άλλους τομείς με την ΑgustaWestland, με τις εταιρίες της Selex, με την Elsag, Oto Melara, AnsaldoBreda και Ansaldo STS. Η επιτυχία σε αυτόν τον διαγωνισμό ανατροφοδοτεί το στοίχημα της Finmeccanica να αναμετρηθεί με τα ζητούμενα ενός πελάτη απαιτητικού όπως είναι το Πεντάγωνο».