Aν δεν πρόκειται περί κυβερνητικής βλακείας και κουτοπονηριάς, τότε κάτι άλλο πιο ύποπτο συμβαίνει που έχει να κάνει με την εκ των έσω υπονόμευση των αμυντικών δυνατοτήτων της χώρας, την ώρα που αυτές πρόκειται να δοκιμαστούν με την κρίση στην Ανατολική Μεσόγειο: Ένα βήμα πριν την “λευκή απεργία” στην Πολεμική Άεροπορία φέρνει και πάλι τους πιλότους η κυβέρνηση με την έντεχνη δαρροή δημοσιευμάτων σύμφωνα με τα οποία “Οι πιλότοι πετούν από τα γραφεία τους” και άρα δεν χρειάζεται να λαμβάνουν πτητικό επίδομα!

Σύμφωνα με τα κατευθυνόμενα δημοσιεύματα, το 75% των 1.100 πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας που λαμβάνουν πτητικό επίδομα, το παίρνουν χωρίς να το δικαιούνται.

Στην καλύτερη περίπτωση πρόκειται για απόπειρα υπονόμευσης του ηθικού τους, γιατί βέβαια κανένας πιλότος δεν θα αρνηθεί να πετάξει αν κινδυνεύει η πατρίδα.

Διέρρευσαν και στοιχεία που βέβαια οι συντάκτες των δημοσιευμάτων δεν μπήκαν καν στον κόπο να τα επεξεργαστούν ίσως γιατί αγνοούν και το αντικείμενο. Μιλάνε για… 300 εν ενεργεία πιλότους σε σύνολο 1100. Δηλαδή το 75% όσων αεροπόρων λαμβάνουν το «πτητικό επίδομα» (δηλαδή, περί τους 800) κατά τις κυβερνητικές διαρροές βρίσκονται μακριά από τις πολεμικές Μοίρες, καθώς υπηρετούν σε διάφορες επιτελικές θέσεις και υπηρεσίες εδάφους και άρα παίρνουν ας πούμε “παράνομα” το πτητικό επίδομα των 18.000 ευρώ ετησίως.

Πόσο βλάκας, άσχετος, επικίνδυνος και εν δυνάμει προδότης, μπορεί να είσαι για να διαρρέεις ή να υποστηρίζεις τέτοια πράγματα ειδικά σε τέτοιες στιγμές;

Επί της ουσίας τα όσα διέρρευσαν οι κυβερνητικές πηγές αυτοαναιρούνται: Κανένας πιλότος από αυτούς που σπεύδει να φωτογραφηθεί η πολιτική ηγεσία όταν σαρώνουν στις TLPs ή στην Red Flag για να κερδίσουν οι κυβερνητικοί καμιά θετική λεζάντα, δεν παίρνει 18.000 ευρώ πτητικό επίδομα.

Η ανώτατη κλίμακα (γιατί το πτητικό δίνεται κλιμακωτά ανάλογα με την επικινδυνότητα) π.χ. ενός πιλότου Mirage 2000-5 που καθημερινά “στριμώχνει” (χειρότερα του κάνει, αλλά ας είμαστε μετριοπαθείς στις εκφράσεις μας) τον εισβολέα, λαμβάνει το πολύ περί τις 15.000 ευρώ ετησίως!

Το επίδομα δίνεται κλιμακωτά σε πιλότους με κατάταξη επιδόματος Α1, Α2, Α,3, Β1 κλπ ανάλογα με το που υπηρετούν. Και ξεκινάει από τις 4.000 ευρώ και φτάνει στις 7.500 το εξάμηνο!

Κατ’αρχήν από πότε η Π.Α. έχει μόνο 300 ενεργούς πιλότους; Κάποιος να τους πει ότι 300 είναι η οροφή των μαχητικών και το ΝΑΤΟϊκα αποδεκτό ποοστό για κάθε μονοθέσιο αεροσκάφος είναι 1,7 χειριστές. Άρα είμαστε υποχρεωμένοι να διατηρούμε 510 χειριστές ΜΟΝΟ για τα μαχητικά. Δυστυχώς διατηρούμε πολύ ολιγότερους (κάπου 400) γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμοι πιλότοι, βασικά λόγω οικονομιών. Αλλά η βάση είναι οι 510.

Από εκεί και πέρα υπάρχουν περίπου 250 άλλα πτητικά μέσα (εκπαιδευτικά, ελικόπτερα μεταφορικά, μεταγωγικά, πυροσβεστικά, ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης κλπ) τα οποία όλα τα επιχειρεί η Πολεμική Αεροπορία για τα οποία επίσης ο αριθμός των χειριστών είναι μεγάλος γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις μιλάμε για διμελή ή τριμελή πληρώματα.

Δηλαδή περίπου 500 πιλότοι, χωρίς να υπολογίζεται  ότι για κάθε έναν που πετάει πρέπει να υπάρχει, 0,7 διαθέσιμοι πιλότοι στο έδαφος. Δηλαδή φτάνουμε στους 900 πιλότους.  Συν τους 510 των μαχητικών, οι οποίοι είπαμε ότι είναι “εικονικοί” αφού η επάνδρωση είναι μόλις 1,2 ανά μαχητικό αντί για 1,7.

Στο σύνολο των πιλότων υπάρχουν και κάπου 300 που είναι προσκολλημένοι σε Μοίρες. Δηλαδή επειδή υπάρχουν επιτελικές ανάγκες είναι στο Επιτελείο, αλλά ανά πάσα ώρα και στιγμή για λόγους επιχειρησιακής διαθεσιμότητας υποχρεούνται να παρουσιαστούν στις Μοίρες. Και φυσικά και αυτοί πετάνε τακτικά.

Και σε αυτό να συμπεριλάβουμε το ότι ο αριθμός των δυνάμενων να εκτελέσουν επιχειρησιακό αεροπορικό έργο είναι τουλάχιστον 30% χαμηλότερος από αυτόν που κανονικά θα έπρεπε να διαθέτει η χώρα, ανάλογα με τα πτητικά μέσα που διαθέτει.

Ακόμα και ο Αρχηγός και ο Υπαρχηγός και οι επιτελείς πετάνε κανονικά για να λαμβάνουν το επίδομα. Επίδομα λαμβάνουν όλοι οι δυνάμενοι να πετάξουν σε επιχειρησιακές αποστολές. Και έτσι πρέπει να είναι. Ο πιλότος πρέπει να λαμβάνει πτητικό επίδομα μέχρι να πάψει να είναι πιλότος. Αλλιώς δεν νιώθει πιλότος. Πέρα από αυτό υπάρχει και το υπάρχον νομικό πλαίσιο: Ο Πιλότος είναι ειδικότητα. Και εκ του νόμου έχει την υποχρέωση να μπορεί να πετά ανά πάσα ώρα και στιγμή. Αυτή η ειδικότητα πληρώνεται όπως και όλες οι άλλες.

Και δεν καταλαβαίνουμε γιατί θα πρέπει να κοπεί το επίδομα από τον πιλότο του μεταγωγικού που «αλωνίζει» όλο τον πλανήτη μεταφέροντας την ελληνική βοήθεια ή τα ελληνικά στρατεύματα σε αποστολές του εξωτερικού και τελικά την ελληνική σημαία στα πέρατα της οικουμένης; Ή οι πιλότοι των πυροσβεστικών που έχουν μεγάλες ανθρώπινες απώλειες ή οι πιλότοι των ελικοπτερων έρευνας και διάσωσης  που διασώζουν τους ανθρώπους με κίνδυνο της δικής τους ζωής; Αυτοί δεν είναι πιλότοι;

«Όχι. Μόνο αυτοί που είναι πιλότοι μαχητικών να το παίρνουν και να διακόπτεται μόλις φεύγουν από τα μαχητικά» λέει η τρόικα! Και το δέχεται η κυβέρνηση. Μα, παραμένουν σε επιχειρησιακή διαθεσιμότητα και πετούν τακτικά για να διατηρούν αυτή την διαθεσιμότητα και αυτοί οι λίγοι που δεν είναι ενταγμένοι σε Μοίρες. Αλλά αυτό δεν τους ενδιαφέρει.

Ή προσπαθούν να διχάσουν την Π.Α. και να μετατρέψουν σε πιλότους α’ κατηγορίας τους πιλότους των μαχητικών και β’ κατηγορίας όλους τους άλλους. Δηλαδή αν κάνουν λευκή απεργία όλοι οι άλλοι πλην των μαχητικών, μπορεί να λειτουργήσει η χώρα; Ποιος θα μεταφέρει τα υλικά και τους κινητήρες στα νησιά; Ποιος θα κάνει έρευνα-διάσωση;

Για μερικά ψωροευρώ (ούτε είκοσι εκατομμύρια ετησίως, περισσότερο απ’όσο στοιχίζουν τα EMPRAER σε καύσιμα και ανταλλακτικά που μεταφέρουν τα κυβερνητικά στελέχη) δημιουργούν την πιο κρίσιμη στιγμή για την χώρα, όταν όλοι πρέπει να είμαστε ενωμένοι και οι Ε.Δ. ετοιμοπόλεμες, ζήτημα για να γίνουν αρεστοί σε αυτούς που θέλουν να σπάσουν την «αιχμή του δόρατος» του Έθνους, την Πολεμική Αεροπορία. Το ανάθεμα στο κεφάλι τους…

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ