Νέος κύκλος ζωής για το σουηδικό μαχητικό Gripen
Η σουηδική SAAB επέλεξε την δεύτερη ημέρα της διεθνούς αεροδιαστημικής έκθεσης στο Bourget του Παρισιού για να ανακοινώσει μία εξαιρετικά σημαντική απόφαση για το μέλλον του μαχητικού τέταρτης γενιάς Gripen, μία απόφαση που είναι δεδομένο ότι θα αλλάξει δραματικά τις εξαγωγικές του προοπτικές για τα επόμενα 15 έως 20 χρόνια.
Η σουηδική SAAB επέλεξε την δεύτερη ημέρα της διεθνούς αεροδιαστημικής έκθεσης στο Bourget του Παρισιού για να ανακοινώσει μία εξαιρετικά σημαντική απόφαση για το μέλλον του μαχητικού τέταρτης γενιάς Gripen, μία απόφαση που είναι δεδομένο ότι θα αλλάξει δραματικά τις εξαγωγικές του προοπτικές για τα επόμενα 15 έως 20 χρόνια.
Με βάση την απόφαση της σουηδικής εταιρείας το μονοκινητήριο μαχητικό που ήδη έχει αποδείξει ότι έχει το χαμηλότερο κόστος χρήσης και τον μεγαλύτερο χρόνο μεταξύ βλαβών σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο μαχητικό στον κόσμο, με βάση τα στοιχεία που έχει διαθέσει η ίδια, θα αποκτήσει νέο ισχυρότερο κινητήρα, νέο ραντάρ ενεργού ηλεκτρονικής σάρωσης, μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς οπλικού φορτίου και μεγαλύτερη ακτίνα. Αυτά θα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Gripen. Ο πρόεδρος της θυγατρικής εταιρείας της SAAB, που είναι υπεύθυνη για την περαιτέρω ανάπτυξη και την σε παγκόσμιο επίπεδο προώθηση του μαχητικού, της Gripen International, κος Johan Lehander στην συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε στις 19 Ιουνίου δήλωσε ότι θα κατασκευαστεί ένα αεροσκάφος επίδειξης τεχνολογίας, με όλα τα νέα συστήματα ενσωματωμένα και ότι η χρηματοδότηση του προγράμματος θα εξασφαλιστεί κυρίως από την SAAB και τη σουηδική κυβέρνηση και σε μικρότερο βαθμό αριθμό από παγκοσμίως γνωστούς και καταξιωμένους κατασκευαστές συστημάτων αεροσκαφών που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Υπενθυμίζεται επίσης ότι η Νορβηγία έχει ήδη υπογράψει συμφωνία ύψους 25 εκατομμυρίων δολαρίων (Απρίλιος 2007) για την σε συνεργασία με τη SAAB και τη σουηδική κυβέρνηση ανάπτυξη νέων εκδόσεων του Gripen, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο πρόγραμμα θα συμμετάσχουν ως εταίροι η αμερικανική General Electric, η Volvo, η Terma Electronics Δανίας, η βρετανική Martin Baker, η Honeywell, Rockwell Collins και ΑPPH.