Μπορεί να κάηκε για μία ακόμη φορά η Ελλάδα και έχουμε ακόμα… μέλλον μπροστά μας, μπορεί να προειδοποιούσαμε πέρσι τον Αύγουστο για την ανεπάρκεια των πυροσβεστικών μέσων που διαθέτει η χώρα, ωστόσο, το αυτί των αρμοδίων δε φαίνεται να ιδρώνει, προτιμώντας να ζητάνε την αποστολή μέσων από ξένες χώρες, αποδεικνύοντας ότι η χώρα δεν είναι ικανή να προστατεύσει τα δάση της…

Ας υπενθυμίσουμε λοιπόν:

>Τα παλαιάς τεχνολογίας αεροσκάφη τύπου Canadair, (τα 13 CL-215, όχι τα -μόλις- 9 σύγχρονα CL-415), δεν μπορούν να πετάξουν όταν η θερμοκρασία υπερβαίνει τους 38 βαθμούς Κελσίου, ενώ έχουν και χαμηλή διαθεσιμότητα λόγω παλαιότητας του τύπου. Εξαιτίας των παλαιών εμβολοφόρων κινητήρων, υπερθερμαίνονται πολύ εύκολα, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι πυροσβεστικές τους ικανότητες

>Ο στόλος των 14 CL-215 λόγω παλαιότητας και η άρνηση των κυβερνήσεων της τελευταίας ΠΑΣΟΚ και ΝΔ (το 1998 ελήφθη η απόφαση αγοράς των CL-415) να διαθέσουν χρήματα για την ανανέωση του στόλου των Canadair και γενικότερα των πυροσβεστικών αεροσκαφών αποδυνάμωσε αποφασιστικά τις δυνατότητες εναέριας πυρόσβεσης.

Αντιθέτως:

>Το Be-200 BERIEV επιχειρεί χωρίς να επηρεάζεται από τις υψηλές θερμοκρασίες.

>Είναι εφοδιασμένο με στροβιλοκινητήρες, μπορεί να μεταφέρει πολύ μεγαλύτερη ποσότητα νερού (12 τόνους). Επίσης έχει μεταφορική ικανότητα 65 πυροσβεστών, διατηρώντας τις ικανότητες πυρόσβεσης.

>Διαθέτει σύστημα ρίψης επιβραδυντικού υγρού και συγκεκριμένα, 1,2 τόνους επιβραδυντικού υγρού, και 12 τόνους νερού.

>Μπορεί να ανεφοδιάζεται με νερό από τη θάλασσα, σε συνθήκες κυματισμού πολύ πιο έντονες από ότι τα CL-215 και CL-415, (π.χ. 1,3 μέτρα ύψος κύματος για το Beriev και 0,5 μέτρα για τα CL-215).

>Χάρη στους στροβιλοκινητήρες που διαθέτει, μπορεί να αναπτύξει μεγάλες ταχύτητες και να φθάσει στην εστία της πυρκαγιάς πολύ πιο γρήγορα.

>Είναι κατά τέτοιον τρόπο σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να επιβραδύνει σημαντικά την ταχύτητά του, για να μπορεί να επιτυγχάνει υψηλή συγκέντρωση ρίψης του πυροσβεστικού υγρού, καθώς και για να κινείται «αρμονικά» εντός ενός κύκλου αποτελούμενου από παλαιότερα αεροσκάφη χαμηλότερων ταχυτήτων.

Όσον αφορά το συνδυασμό Be-200 και των υπαρχόντων CL-415 είναι απολύτως εφικτός (και πιθανότατα η ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΛΥΣΗ) σε επιχειρησιακό επίπεδο διότι τα Βe-200 μπορούν να κινούνται με την ίδια ταχύτητα με τα CL-415, ώστε να μην υπάρχει «δυσαρμονία» πτήσης και «σπάσιμο» του κύκλου πτήσης πάνω από την πυρκαγιά, «βομβαρδίζοντας» διαδοχικά τις εστίες της.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση η προμήθεια νέων μέσων αεροπυρόσβεσης θα έπρεπε να είναι αυτονόητη και όχι να κλαίμε πάνω από τα αποτεφρωμένα δάση…

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ