Με ανακοίνωση τύπου την οποία εξέδωσε η EADS γνωστοποίησε ότι παρέδωσε επίσημα το πρώτο πολλαπλών ρόλων μεταφορικό και εναέριου ανεφοδιασμού αεροσκάφος τύπου Α310MRTT στη Γερμανική Αεροπορία.

Το αεροσκάφος μάλιστα παρουσιάστηκε στην αεροπορική έκθεση του Le Bourget όχι μόνο ως στατικό έκθεμα, αλλά συμμετέχοντας και στο πρόγραμμα πτητικών επιδείξεων. Το πρώτο αεροσκάφος μαζί με τα άλλα τρία του ίδιου τύπου που θα ακολουθήσουν, θα ενταχθούν και στη δύναμη ταχείας αντίδρασης του ΝΑΤΟ (NRF), αφού πρώτα αρχίσουν να αξιοποιούνται επιχειρησιακά από τη Luftwaffe. Και αυτό είναι κάτι που υπολογίζεται ότι δεν θα απαιτήσει μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς η Γερμανική αεροπορία εδώ και αρκετά χρόνια χρησιμοποιεί επτά τέτοια αεροσκάφη: τέσσερα σε ρόλο μεταφοράς φορτίου και επιβατών και άλλα τρία για την μεταφορά υψηλά ισταμένων προσώπων (VIP). Τα τέσσερα πρώτα θα τροποποιηθούν σε MRTT, αποκτώντας νέο εξοπλισμό αποστολής και ηλεκτρονικά στα οποία περιλαμβάνεται καινούριο σύστημα σχεδίασης αποστολής και διαχείρισης πτήσης, νέα ψηφιακά συστήματα ασφαλών επικοινωνιών και ναυτιλίας, καθώς και ειδικό σύστημα διαχείρισης του ειδικού φωτισμού για την εκτέλεση διαδικασιών μετάγγισης καυσίμου σε αεροσκάφη. Το αεροσκάφος που παρουσιάστηκε στο Le Bourget διέθετε μόνο ατρακτίδια συστημάτων ανεφοδιασμού Hose and Probe κοντά στα εξωτερικά τμήματα της πτέρυγάς του και όχι σύστημα Flying Boom. Μπορεί όμως να φέρει και τέτοιο σύστημα, καλύπτοντας τις ανάγκες ανεφοδιασμού και αεροσκαφών που το διαθέτουν. Ο σταθμός εργασίας του χειριστή των συστημάτων ανεφοδιασμού βρίσκεται ακριβώς πίσω από τον θάλαμο διακυβέρνησης διμελούς πληρώματος. Ο Καναδάς διαθέτει επίσης πέντε αεροσκάφη Α310, από τα οποία δύο έχουν τροποποιηθεί σε MRTT. Το Α310 MRTT είχε προταθεί παλαιότερα στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία ώς χαμηλού κόστους λύση, αλλά δεν υπήρξε καμία εξέλιξη.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ