Ανακοίνωση της αμερικανικής General Electric Aviation, της 16ης Ιουλίου 2007 αναφέρει ότι η Τουρκική Αεροπορία επέλεξε τον κινητήρα F110-GE-129B για τα 30 νέα μαχητικά αεροσκάφη F-16 που πρόκειται να αποκτήσει.

Περιέργως στην ανακοίνωση της εταιρείας τα νέα τουρκικά μαχητικά αναφέρονται ως F-16E/F, ονομασία που έχει αποδοθεί στα αεροσκάφη Block 60 των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και τα οποία ενσωματώνουν σημαντικές διαφορές σε σύγκριση με τα F-16C/D Block 50+.

Με την παραγγελία αυτή η Τουρκική Αεροπορία γίνεται ο δεύτερος μεγαλύτερος χρήστης μαχητικών αεροπλάνων F-16 εξοπλισμένων με κινητήρες τύπου F110 στον κόσμο, μετά την Αμερικανική Αεροπορία (USAF). Παράλληλα, στην ίδια ανακοίνωση της General Electric αναφέρεται ότι η Τουρκική Αεροπορία αποφάσισε την αναβάθμιση των κινητήρων του τύπου που διαθέτει, προκειμένου να παρατείνει την ωφέλιμη ζωή τους (SLEP-Service Life Extension Program). Mέσω του προγράμματος αυτού που ήδη εφαρμόζει η USAF για τους δικούς της κινητήρες F110, η εταιρεία υποστηρίζει ότι αυξάνεται ο χρόνος που μεσολαβεί για τις βαριές επιθεωρήσεις, κατά τις οποίες ο κινητήρας απαιτείται να «κατέβει» από το αεροσκάφος, περιορίζεται κατά 25% τουλάχιστον το κόστος ανά ώρα πτήσης του αεροσκάφους και καταργείται η ανάγκη εκτέλεσης ειδικών επιθεωρήσεων. Η Τουρκία θα είναι ο πρώτος εξαγωγικός πελάτης για το πρόγραμμα SLEP των κινητήρων F110, ενώ άλλες χώρες που έχουν δείξει ενδιαφέρον είναι η Ιαπωνία, το Μπαχρέιν και το Ισραήλ. Σημειώνεται ότι η USAF έχει υπογράψει συμβόλαια συνολικού ύψους 220 εκατομμυρίων δολαρίων με την General Electric για την αναβάθμιση 340 κινητήρων F110. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι μέσω της αναβάθμισης των κινητήρων, η USAF θα εξοικονομήσει τουλάχιστον ένα δισεκατομμύριο δολάρια, καθ’ όλη την διάρκεια της επιχειρησιακής τους ζωής. 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ