Η τραγωδία του CL-415 σε αριθμούς…
Το «defencenet.gr» αποκαλύπτει συγκλονιστικά στοιχεία για την καταπόνηση πυροσβεστικών αεροσκαφών και πληρωμάτων τον τελευταίο μήνα και τις συνεπακόλουθες ευθύνες που προκύπτουν για την ολιγωρία στην ανανέωση και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του πυροσβεστικού στόλου.
Το «defencenet.gr» αποκαλύπτει συγκλονιστικά στοιχεία για την καταπόνηση πυροσβεστικών αεροσκαφών και πληρωμάτων τον τελευταίο μήνα και τις συνεπακόλουθες ευθύνες που προκύπτουν για την ολιγωρία στην ανανέωση και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του πυροσβεστικού στόλου.
Το αεροσκάφος ήταν CL-415 Canadair με αύξοντα αριθμό 2055 και ανήκε στην 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων «ΠΡΩΤΕΑΣ». Παραλήφθηκε πριν από τρία χρόνια και ήταν ένα από τα δύο τελευταία που παρέλαβε η Πολεμική Αεροπορία και είχε μετασκευαστεί κατάλληλα προκειμένου να εκτελεί αποστολές θαλάσσιας επιτήρησης (MP: Maritime Patrol), και σε ρόλο έρευνας και διάσωσης. Πάντως, ενδεικτικό της καταπόνησης αεροσκαφών και πληρωμάτων είναι το ότι, σύμφωνα με πληροφορίες του «defencenet.gr», μόνο κατά τη χθεσινή ημέρα τα 14 «αρχαία» πυροσβεστικά αεροσκάφη CL-215 Canadair και τα 9 (πέρσι ένα πραγματοποίησε βαριά προσθαλάσσωση και δεν επισκευαζόταν – εκ των οποίων CL-215 τα 2 ήταν διαμόρφωσης CL-415MP, μέχρι το μεσημέρι…) πιο σύγχρονα CL-415 συμπλήρωσαν 180 ώρες πτήσης! Συνολικά, τον τελευταίο μήνα από τον στόλο των πυροσβεστικών αεροσκαφών (αεροπλάνων και ελικοπτέρων) με διαθεσιμότητες που κυμαίνονται περί το 80% (περί το 70% στα CL-215, άρα μονίμως 4 βρίσκονται εκτός λειτουργίας) συμπληρώθηκαν περισσότερες από 4.000 ώρες πτήσης! Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν ότι ο αριθμός των πυροσβεστικών αεροσκαφών μόνο «στα χαρτιά» είναι μεγάλος, δεδομένης της χαμηλής διαθεσιμότητας (ανάγκες συντήρησης) και των αναγκών της χώρας στον τομέα της αεροπυρόσβεσης. Εκτός αυτού, τα συγκεκριμένα αεροσκάφη μεταφέρουν περιορισμένες ποσότητες ύδατος (6,2 περίπου τόνους) με αποτέλεσμα να χρειάζονται ακόμα περισσότερες εξόδους προκειμένου να εκπληρωθεί ο αντικειμενικός σκοπός της κατάσβεσης. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας PRESS TIME την περασμένη Κυριακή, το 1999 όταν για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε στην κατάσβεση των πυρκαγιών το θηριώδες ρωσικό πυροσβεστικό αεροσκάφος Il-76 Iliushin το οποίο έχει μεταφορική ικανότητα 42 (!) τόνων, από τις 23 αποστολές που εκτέλεσε μόνο σε μία χρειάστηκε να επανέλθει!