Πρώτη πτήση για το Ε-2D Advanced Hawkeye
To πρώτο από τα δύο πρωτότυπα του αεροσακάφους εναέριας έγκαιρης προειδοποίησης Hawkeye νέας γενιάς, το Delta One, πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη του πτήση από τις εγκαταστάσεις της Northrop Grumman στο St. Augustine της Φλόριντα.
To πρώτο από τα δύο πρωτότυπα του αεροσακάφους εναέριας έγκαιρης προειδοποίησης Hawkeye νέας γενιάς, το Delta One, πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη του πτήση από τις εγκαταστάσεις της Northrop Grumman στο St. Augustine της Φλόριντα.
H απογείωση του αεροσκάφους έγινε στις 11 π.μ. τοπική ώρα και η πτήση που ακολούθησε είχε διάρκεια 1,3 ωρών. Χειριστές του ήταν ο Tom Boutin, δοκιμαστής της εταιρείας και ο υποπλοίαρχος Drew Ballinger, δοκιμαστής-χειριστής του Αμερικανικού Ναυτικού. Το δεύτερο Advanced Hawkeye δοκιμών πρόκειται να πετάξει μέχρι το τέλος του χρόνου που διανύουμε. Υπενθυμίζεται ότι το E-2D Advanced Hawkeye αναπτύχθηκε μετά από αίτημα του Αμερικανικού Ναυτικού προς την εταιρεία το 2001. Στις 4 Αυγούστου του 2003 υπογράφηκε συμβόλαιο ύψους δύο δις δολαρίων για την ανάπτυξη του αεροσκάφους, στο οποίο περιλήφθηκε και η κατασκευή δύο πρωτοτύπων. Στις 9 Ιουλίου του 2007 η Νοrthrop Grumman υπέγραψε πρόσθετο συμβόλαιο ύψους 408 εκατ. δολαρίων με το Αμερικανικό Ναυτικό για την κατασκευή τριών αεροσκαφών προ-παραγωγής. Αν και εξωτερικά δεν διαφέρει από το Ε-2C, το Ε-2D Advanced Hawkeye είναι ένα εντελώς διαφορετικό αεροσκάφος. Κατ’ αρχήν διαθέτει ένα εντελώς νέο ραντάρ, το APY-9. To τελευταίο εκτός από το ότι έχει σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια εντοπισμού στόχων και μπορεί να εντοπίσει και να εγκλωβίσει στόχους μικρότερου μεγέθους, διαθέτει και σταθερή κεραία ηλεκτρονικής σάρωσης η οποία παρέχει τη δυνατότητα πλήρους κάλυψης 360 μοιρών συνεχώς, επιτρέποντας έτσι στους ελεγκτές να εστιάσουν την προσοχή τους σε ένα συγκεκριμένο στόχο ή μία συγκεκριμένη περιοχή. Από εκεί και πέρα οι σταθμοί εργασίας των ελεγκτών είναι νέας τεχνολογίας, ενώ και το πιλοτήριο είναι πλήρως ψηφιακό (Glass Cockpit), περιορίζοντας σημαντικά τον φόρτο εργασίας των χειριστών. Με βάση τον ισχύοντα επιχειρησιακό σχεδιασμό του, το Αμερικανικό Ναυτικό σκοπεύει να προβεί στην αγορά 75 τέτοιων αεροσκαφών.