Παραδόθηκε το 100ο F-22 Raptor στην Αμερικανική Αεροπορία
Η Lockheed Martin επίσημα παρέδωσε το 100ο μαχητικό αεροσκάφος αεροπορικής υπεροχής F-22 Raptor στην Αμερικανική Αεροπορία (90η Μοίρα Μαχητικών, αεροπορική βάση Elmendorf) σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στις 29 Αυγούστου 2007.
Η Lockheed Martin επίσημα παρέδωσε το 100ο μαχητικό αεροσκάφος αεροπορικής υπεροχής F-22 Raptor στην Αμερικανική Αεροπορία (90η Μοίρα Μαχητικών, αεροπορική βάση Elmendorf) σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στις 29 Αυγούστου 2007.
Το αεροσκάφος-ορόσημο (αύξων αριθμός σειράς της Αεροπορίας 05-0100) θα διατεθεί στην 90η Μοίρα Μαχητικών που εδρεύει στην αεροπορική βάση Elmendorf στην Αλάσκα. «Το F-22 αποτελεί την επιβεβαίωση των ικανοτήτων των μηχανικών και τεχνικών από περισσότερες από 1.000 εταιρείες σε όλη την Αμερική», δήλωσε ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Lockheed Martin και Γενικός Διευθυντής του προγράμματος F-22, Larry Lawson. «Αυτή η παράδοση σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για την Αμερικανική Αεροπορία και για το πρόγραμμα του F-22. Το Raptor παρέχει την καλύτερη κάλυψη για την Αμερική και τους συμμάχους της. Έχουμε αναπτύξει το πιο ικανό μαχητικό στον κόσμο, το οποίο είναι ακριβώς αυτό που αξίζουν οι άντρες και οι γυναίκες που υπερασπίζονται την χώρα μας».
Κατά τη διάρκεια της τελετής, ο Γραμματέας της Αεροπορίας, Michael Wynne υπέγραψε το έντυπο DD-250, το οποίο αποτελεί το επίσημο έγγραφο αποδοχής της Αμερικανικής κυβέρνησης. Η 90η Μοίρα Μαχητικών στο Elmendorf αναμένεται να παραλάβει ολόκληρο τον αριθμό των 20 F-22 που της αντιστοιχεί μέχρι το φθινόπωρο του 2008. Αρχίζοντας από τα πρώτα μέρη που κατασκευάστηκαν, η παραγωγή κάθε Raptor καλύπτει χρονικά ένα διάστημα περίπου 30 μηνών. Τα διάφορα μέρη του αεροσκάφους αποστέλλονται στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στην Marietta Gs., για τη τελική συναρμολόγηση. Με 30 θέσεις στην γραμμή συναρμολόγησης στο κυρίως κτήριο κατασκευής το οποίο εκτείνετε σε 3,5 εκατομμύρια τετραγωνικά πόδια στην Marietta, ο χρόνος που απαιτείται για τη διαδικασία της τελικής συναρμολόγησης είναι περίπου 12 μήνες. Το εμπρόσθιο μέρος της ατράκτου του F-22 συναρμολογείται στην Marietta. Το μεσαίο μέρος της ατράκτου, το οποίο περιλαμβάνει πολλά από τα υποσυστήματα και όπλα του αεροσκάφους φθάνει στη Marietta από τις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Fort Worth του Τέξας. Το πίσω μέρος της ατράκτου, το οποίο περιλαμβάνει τον εξοπλισμό και τις συνδέσεις που χρειάζονται για την εγκατάσταση των κινητήρων F-119 στο F-22, που σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την Pratt & Whitney, φθάνει στη Marietta από τις εγκαταστάσεις της Boeing στο Seattle, Wash. Μετά από τη συναρμολόγηση της ατράκτου, με τη χρήση λέιζερ για την ευθυγράμμιση ώστε να επιτευχθεί ακριβής εφαρμογή, το αεροσκάφος αποκτά τους οριζόντιους και κάθετους σταθεροποιητές, καθώς και τις πτέρυγες του. Οι κάθετοι σταθεροποιητές συναρμολογούνται στο εργοστάσιο της Lockheed Martin στο Meridian Miss., ενώ η Boeing κατασκευάζει τις πτέρυγες που μεταφέρουν καύσιμα για το αεροσκάφος. Αυτή τη στιγμή πέντε αμερικανικές βάσεις επιχειρούν τα αεροσκάφη Raptor. Ο έλεγχος πτήσεων πραγματοποιείται στην αεροπορική βάση Edwards της Καλιφόρνια. Η ανάπτυξη των επιχειρησιακών τακτικών πραγματοποιείται στο αεροπορική βάση Nellis στη Νεβάδα και η εκπαίδευση του πληρώματος λαμβάνει χώρα στην αεροπορική βάση Tyndall στη Φλόριντα. Τα επιχειρησιακά Raptor επιχειρούν από τις αεροπορικές βάσεις Langley στη Βιρτζίνια και Elmendorf της Αλάσκα. Τα Raptor θα έχουν επιχειρούν επίσης από τις αεροπορικές βάσεις Holloman στο Νέο Μεξικό και Hickam της Χαβάης.