H Βραζιλία εκσυγχρονίζει τα ΑΜΧ της αεροπορίας της
Η βραζιλιάνικη Embraer με δελτίο τύπου το οποίο εξέδωσε την 31η του περασμένου Αυγούστου, γνωστοποίησε ότι παράλαβε από την Αεροπορία της Βραζιλίας το πρώτο ελαφρύ μαχητικό αεροσκάφος ΑΜΧ που πρόκειται να εκσυγχρονιστεί.
Η βραζιλιάνικη Embraer με δελτίο τύπου το οποίο εξέδωσε την 31η του περασμένου Αυγούστου, γνωστοποίησε ότι παράλαβε από την Αεροπορία της Βραζιλίας το πρώτο ελαφρύ μαχητικό αεροσκάφος ΑΜΧ που πρόκειται να εκσυγχρονιστεί.
Η Αεροπορία της Βραζιλίας αξιοποιεί επιχειρησιακά 53 αεροσκάφη του τύπου σε ρόλους αέρος-εδάφους και τακτικής φωτοναγνώρισης, εξοπλίζοντας τρεις μοίρες. Η παραγωγή του αεροσκάφους στη Βραζιλία δε, από την Embraer, ξεκίνησε το 1989 και τερματίστηκε το 2000. Τα 53 ΑΜΧ, τα οποία στη Βραζιλία φέρουν την ονομασία Α-1 πρόκειται να αποκτήσουν νέα ηλεκτρονικά και εξοπλισμό αποστολής, ώστε να παραμείνουν σε υπηρεσία για άλλα 20 τουλάχιστον χρόνια. Αν και λεπτομέρειες σχετικά με τον νέο ηλεκτρονικό εξοπλισμό των βραζιλιάνικων ΑΜΧ δεν έχουν γίνει γνωστές ούτε από την πλευρά της Embraer, αλλά ούτε και από την Αεροπορία της Βραζιλίας, θεωρείται δεδομένο ότι θα αξιοποιηθούν ως επί το πλείστον συστήματα και λογισμικό που έχουν αναπτυχθεί εγχώρια στο πλαίσιο του προγράμματος εκσυγχρονισμού των μαχητικών F-5E/F Tiger II και του προγράμματος ανάπτυξης του επιθετικού Α-29 Super Tucano. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το ΑΜΧ δημιουργήθηκε κατόπιν απαίτησης της Ιταλικής Αεροπορίας για ένα νέο ελαφρύ μαχητικό, με έμφαση σε ρόλους αέρος-εδάφους. Πολύ σύντομα και συγκεκριμένα μέσα στο 1977 που εκδηλώθηκε η απαίτηση, η Aeritalia (σήμερα Alenia Aeronautica) και Aermacchi παρουσίασαν ένα κοινό σχέδιο, το οποίο έγινε αποδεκτό και έτσι άρχισε από τον Απρίλιο του 1978 το πρόγραμμα ανάπτυξης. Τρία περίπου χρόνια αργότερα το Μάρτιο του 1981 επιτεύχθηκε συμφωνία με την κυβέρνηση της Βραζιλίας για την συμμετοχή και της Embraer στο πρόγραμμα και ακολούθησε η παρθενική πτήση του πρώτου πρωτοτύπου στις 15 Μαΐου του 1984. δύο χρόνια μετά, το 1986 ξεκίνησε η παραγωγική διαδικασία σε Βραζιλία και Ιταλία και οι παραδόσεις στην Ιταλική Αεροπορία ξεκίνησαν το 1989. Μέχρι και το 2000 που τερματίστηκε η παραγωγή, κατασκευάστηκαν 200 περίπου αεροπλάνα ΑΜΧ.