Η από κοινού ανάπτυξη μίας νέας έκδοσης του ρωσικού βαρέως μεταφορικού ελικοπτέρου Mi-26T φαίνεται ότι εξετάζεται από τις Γερμανία και Γαλλία για την κάλυψη του κενού μεταξύ του μέσου μεταφορικού ελικοπτέρου ΝΗ-90 και του μεταγωγικού αεροσκάφους Α400Μ

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα, στις 20 Ιουνίου 2007, υπεγράφη συμφωνία μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας για την ανάπτυξη ενός νέου βαρέως μεταφορικού ελικοπτέρου για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών των ενόπλων τους δυνάμεων, αλλά και για την απο κοινού κατάρτιση εναρμονισμένων επιχειρησιακών αναγκών και απαιτήσεων στον τομέα των αερομεταφορών προκειμένου να καλυφθεί το κενό μεταξύ του μέσου μεταφορικού ελικοπτέρου ΝΗ-90 και του μεταφορικού αεροσκάφους Α400Μ. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού θεωρείται σε πρώτη φάση δεδομένο το ότι θα επιλεγεί κάποιος από τους ήδη διαθέσιμους τύπους βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων που είναι διαθέσιμοι στην παγκόσμια αγορά και δεν θα αναπτυχθεί κάποιο νέο για καθαρά λόγους περιορισμού του κόστους. Στις υποψηφιότητες που εξετάζουν τα υπουργεία αμύνης των δύο χωρών περιλαμβάνονται τρία ελικόπτερα. Τα αμερικανικά CH-47F και CH-53K και το ρωσικό Mi-26T. H γαλλική DGA μάλιστα πρόκειται να αξιολογήσει το τελευταίο από τον ερχόμενο Οκτώβριο καθώς έχει ήδη υπογραφεί σχετική συμφωνία με τη ρωσική Rosoboronexport. Πληροφορίες αναφέρουν ότι Γερμανοί και Γάλλοι φαίνεται να συμφωνούν στην υιοθέτηση του ρωσικού ελικοπτέρου για μία σειρά λόγων. Ο πρώτος είναι ότι το θηριώδες Mi-26 μπορεί να προσαρμοστεί πολύ καλύτερα στα επιχειρησιακά τους δεδομένα αλλά και τις απαιτήσεις για τον εξής απλό λόγο. Λόγω των παλαιών κινητήρων και του απαρχαιωμένου ηλεκτρονικού εξοπλισμού του Mi-26 θα μπορούσε κάλλιστα να αναπτυχθεί μία νέα έκδοσή του, πλήρως ηλεκτρονική και με καινούριους φυσικά κινητήρες, αλλά και δυναμικά στοιχεία (κιβώτιο μετάδοσης κίνησης, σύστημα μετάδοσης και στροφείο). Ο δεύτερος λόγος είναι το κόστος, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση θα είναι σημαντικά χαμηλό καθώς θεωρείται βέβαιο ότι και η Ρωσία θα συμμετάσχει σε ένα τέτοιο πρόγραμμα προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των δικών της ενόπλων δυνάμεων, αλλά και να αναβαθμίσει τις εξαγωγικές προοπτικές του ελικοπτέρου. Ο τρίτος λόγος είναι οι άφθονοι χώροι και η ασύγκριτη μεταφορική ικανότητα του ελικοπτέρου. Βασική απαίτηση των Γάλλων είναι η μεταφορά-εσωτερικά- δύο τεθωρακισμένων οχημάτων VBL ή εξωτερικά η μεταφορά ενός τεθωρακισμένου VAB των 13 τόνων. Ο τέταρτος λόγος είναι ότι οι περισσότερες -ευρωπαϊκές τουλάχιστον- χώρες έχουν κάνει ήδη τις επιλογές τους στον τομέα των βαρέων ελικοπτέρων και δεν φαίνονται διατεθειμένες να μοιραστούν το κόστος της ανάπτυξης ενός νέου τύπου. Όσο για τα αμερικανικά ελικόπτερα, αν και παραμένουν υποψήφια μειονεκτούν στο ότι η σχεδίαση και ο εξοπλισμός τους είναι ήδη δεδομένα και ελάχιστα μπορούν να αλλάξουν προκειμένου να καλύψουν απόλυτα τις γαλλο-γερμανικές απαιτήσεις και ανάγκες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ