Στην εμφάνιση απότομου καθοδικού ρεύματος και την πρόσκρουση της πτέρυγας του σε μαντρότοιχο οφείλεται σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του defensenet.gr η πτώση του Canadair CL-415 της Πολεμικής Αεροπορίας στις 23 Ιουλίου 2007 στη Νότια Εύβοια.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η επιτροπή της ΠΑ η οποία διερεύνησε τα αίτια του δυστυχήματος στον οποίο έχασαν τη ζωή τους και οι δύο χειριστές, αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, ο Σμηναγός (Ι) Δ. Στοϊλίδης και ο Υποσμηναγός (Ι) Ι. Χατζούδης. Το ισχυρό και ξαφνικό καθοδικό ρεύμα, όπως καταδεικνύεται και από τα όργανα καταγραφής του αεροσκάφους, αναπτύχθηκε από την υπερβολική (λόγω της πυρκαγιάς) θερμοκρασία στην περιοχή και «ώθησε» το αεροσκάφος στα όρια της απώλειας στήριξης. Μάλιστα αυτό συνέβη κατά τη στιγμή που το αεροσκάφος ήταν σε ελεγχόμενη κάθοδο, ώστε να εκτελέσει τη ρίψη μέσα σε περιβάλλον πολύ έντονων αναταράξεων όπως εξ άλλου ανέφεραν και οι αυτόπτες μάρτυρες. Η αιφνίδια εμφάνιση του καθοδικού ρεύματος και μάλιστα τη συγκεκριμένη στιγμή είχε ως αποτέλεσμα την πρόσκρουση αρχικά της πτέρυγας του αεροσκάφους σε μαντρότοιχο, και στη συνέχεια τη συντριβή του. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η ένταση του φαινομένου και η εκδήλωσή του τη συγκεκριμένη στιγμή ήταν τέτοιες που πιθανά δεν υπήρχε επαρκής ώση στους κινητήρες για την αντιμετώπισή τους. Σε αυτό ίσως «έπαιξε» σημαντικό ρόλο και ο μαντρότοιχος που μείωσε ακόμα περισσότερο το διαθέσιμο ύψος. Σημειώνεται ότι το καθοδικό ρεύμα δημιουργείται όταν ο ζεστός αέρας ανέρχεται, ψύχεται και εκ νέου κατέρχεται προς το έδαφος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ