Πρώτη πτήση για το KC-30 του προγράμματος KC-X
Η Northrop-Grumman γνωστοποίησε πρόσφατα ότι το πρώτο Α330-200 που θα μετατραπεί σε KC-30 στο πλαίσιο του διαγωνισμού της USAF για την επιλογή νέου ιπτάμενου τάνκερ που θα αντικαταστήσει το KC-135E/R, πραγματοποίησε με επιτυχία την παρθενική του πτήση.
Η Northrop-Grumman γνωστοποίησε πρόσφατα ότι το πρώτο Α330-200 που θα μετατραπεί σε KC-30 στο πλαίσιο του διαγωνισμού της USAF για την επιλογή νέου ιπτάμενου τάνκερ που θα αντικαταστήσει το KC-135E/R, πραγματοποίησε με επιτυχία την παρθενική του πτήση.
Μάλιστα θα είναι το πρώτο αεροσκάφος που θα παραλάβει η Αμερικανική αεροπορία (USAF: United States Air Force) εάν τελικά το KC-30 αναδειχθεί νικητής του διαγωνισμού KC-X. Το αεροσκάφος πέταξε στις 25 Σεπτεμβρίου επί τέσσερις συνεχείς ώρες, προκειμένου το πλήρωμά του να προβεί στον έλεγχο της λειτουργίας των σημαντικότερων συστημάτων του και πολύ σύντομα θα μετατραπεί σε ιπτάμενο τάνκερ. Η διαδικασία αυτή θα είναι σχετικά σύντομη καθώς το αμερικανικό KC-30 θα διαφέρει ελάχιστα από το αυστραλιανό KC-30B (το εικονιζόμενο στις φωτογραφίες). Η Αεροπορία της Αυστραλίας θα παραλάβει πολύ σύντομα το πρώτο από τα τέσσερα αεροσκάφη του τύπου που έχει παραγγείλει. Η Βρετανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) δε, έχουν επίσης επιλέξει το αεροσκάφος αυτό για την κάλυψη των αναγκών τους. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση της Northrop-Grumman, η οποία ηγείται της ομάδας προώθησης του αεροσκάφους, το KC-30 έχει χωρητικότητα καυσίμου μεγαλύτερη από αυτή του KC-135 κατά 45.000 λίβρες (22 περίπου τόνους) και μεγαλύτερη από αυτή του ανταγωνιστικού αεροσκάφους, ενώ παράλληλα θα παρέχεται η δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα και αεροπλάνων του Ναυτικού των ΗΠΑ, καθώς και συμμαχικών, μέσο των πτερυγικών ατρακτιδίων «hose & drogue». Η ανακοίνωση της επιλογής του νέου ιπτάμενου τάνκερ της USAF θα γίνει είτε μέσα στον ερχόμενο Δεκέμβριο, είτε μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του 2008. Σε περίπτωση που το KC-30 επιλεγεί, η συναρμολόγησή του θα γίνεται σε εγκαταστάσεις στο mobile της Αλαμπάμα και σε αυτές θα εργάζονται 25.000 άτομα, που θα προέρχονται από 230 αμερικανικές κυρίως εταιρείες. Υπενθυμίζεται ότι εταίροι της Northrop-Grumman στο πρόγραμμα είναι η EADS North America, η General Electric Aviation και η Sergeant Fletcher.