“Kλείδωσε” η προμήθεια του F-35 από την Ιαπωνία – 42 μονάδες αντί 6,152 δισ. δολ.!
Aνακοινώθηκε και επίσημα στην Ιαπωνία πριν τρεις ώρες αυτό που το defecenet.gr είχε αποκαλύψει την περασμένη εβδομάδα, περί της επιλογής του F-35 ως νέου μαχητικού της ιαπωνικής Αεροπορίας, μια εξέλιξη που θα επιταχύνει το πρόγραμμα παραγωγής του 5ης γενιάς stealth μαχητικού το οποίο αναμένεται, πλέον, το αργότερο εντός του 2016 να κάνει την εμφάνισή του στον ουρανό του Αιγαίου με τα χρώματα της τουρκικής Αεροπορία Το ενδιαφέρον είναι το κόστος του μαχητικού που επιλέχθηκε στην "απλή" έκδση CTOL (συμβατικής απο/προσγείωσης) για να αντικαταστήσει τα παλαιότερα F-4EJ. Συνολικά για τα 42 αεροσκάφη που θα αγοραστούν σε πρώτη φάση (υπολογίζεται ότι η αγορά μπορεί να φτάσει και τα 200 μαχητικά) το συμβόλαιο ανέρχεται στα 6,152 δισεκατομμύρια ευρώ περίπου ήτοι περί τα 150 εκατ. δολάρια η μονάδα, δηλαδή περί τα 115 εκατ. ευρώ. Η επιλογή του έγινε έναντι του Typhoon της EADS και του F/A-18E/F Super Hornet της Boeing και σαφώς πρόκειιται για μια επίδειξη δύναμης του μαχητικού της Lockheed έναντι των βασικών ανταγωνιστών του. Η χρηματοδότηση της προμήθειας ξεκινάει από τον Απρίλιο του 2012 και θα αφορά τα τέσσερα πρώτα αεροσκάφη, τα οποία υπολογίζεται ότι θα παραδοθούν το 2016. Σημαίνει ότι περίπου σε αυτά τα επίπεδα θα κυμανθεί και το οικονομικό ύψος της παραγγελίας στην τουρκική Αεροπορία, ίσως λίγο χαμηλότερα, καθώς η Τουκία συμμετείχε στο πρόγραμμα ανάπτυξης του μαχητικού. Άρα για 100 μαχητικά, το κόστος θα φτάσει τουλάχιστον τα 10 δισ. ευρώ! Η απόφαση για την πρώτη παραγγελία της τουρκικής Αεροπορίας των πρώτων F-35 αναμένεται τις επόμενες ημέρες. Bέβαια, κατά πάγια πολιτική της Ιαπωνίας, στην παραγωγή του θα εμπλακούν οι βιομηχανίες της χώρας. Η συμμετοχή των εγχώριων βιομηχανιών είναι πάγια πολιτική, παρά το ότι έχει οδηγήσει τις περισσότερες φορές σε αύξηση της τιμής κατασκευής των συστημάτων. Με βάση τις μέχρι τώρα πληροφορίες, υπάρχει αρχική συμφωνία για τη δημιουργία εργοστασίου τελικής συναρμολόγησης και ελέγχου (FACO – Final Assembly and Check – Out), ενώ η συμμετοχή των τοπικών βιομηχανιών θα αφορά κατά πάσα πιθανότητα την κατασκευή του κεντρικού τμήματος, των πτερύγων και ίσως κάποιων ηλεκτρονικών συστημάτων. Το κόστος της εγκατάστασης δεν έγινε γνωστό, αλλά το αντίστοιχο της Ιταλίας ανήλθε στα 560 εκατομμύρια ευρώ περίπου. Όσον αφορά το γεγονός ότι το F-35 ακόμα βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης και βελτίωσης, οπότε και θέτει ζήτημα «εξασφάλισης» της υλοποίησης του συμβολαίου, ο αριθμός των 42 μαχητικών είναι σχετικά μικρός ώστε να δημιουργήσει γενικότερα προβλήματα στην Αεροπορία της Ιαπωνίας. Η τελευταία διαθέτει 180 F-15J/DJ, 82 F-2A/B και 90 F-4EJ, για αποστολές κρούσης και αναχαίτισης. Στόχος της ήταν η απόκτηση των F-22, αλλά η μη άδεια εξαγωγής του κορυφαίου μαχητικού αεροσκάφους σήμερα παγκοσμίως, απέτρεψαν κάτι τέτοιο. Ανώνυμες πηγές ανέφεραν ότι υπάρχει πιθανότητα από το 2020 και μετά να αντικατασταθούν και τα F-15J/DJ από F-35, ανάλογα με την μέχρι τότε έκβαση του προγράμματος. Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Aνακοινώθηκε και επίσημα στην Ιαπωνία πριν τρεις ώρες αυτό που το defecenet.gr είχε αποκαλύψει την περασμένη εβδομάδα, περί της επιλογής του F-35 ως νέου μαχητικού της ιαπωνικής Αεροπορίας, μια εξέλιξη που θα επιταχύνει το πρόγραμμα παραγωγής του 5ης γενιάς stealth μαχητικού το οποίο αναμένεται, πλέον, το αργότερο εντός του 2016 να κάνει την εμφάνισή του στον ουρανό του Αιγαίου με τα χρώματα της τουρκικής Αεροπορία
Το ενδιαφέρον είναι το κόστος του μαχητικού που επιλέχθηκε στην “απλή” έκδση CTOL (συμβατικής απο/προσγείωσης) για να αντικαταστήσει τα παλαιότερα F-4EJ.
Συνολικά για τα 42 αεροσκάφη που θα αγοραστούν σε πρώτη φάση (υπολογίζεται ότι η αγορά μπορεί να φτάσει και τα 200 μαχητικά) το συμβόλαιο ανέρχεται στα 6,152 δισεκατομμύρια ευρώ περίπου ήτοι περί τα 150 εκατ. δολάρια η μονάδα, δηλαδή περί τα 115 εκατ. ευρώ.
Η επιλογή του έγινε έναντι του Typhoon της EADS και του F/A-18E/F Super Hornet της Boeing και σαφώς πρόκειιται για μια επίδειξη δύναμης του μαχητικού της Lockheed έναντι των βασικών ανταγωνιστών του. Η χρηματοδότηση της προμήθειας ξεκινάει από τον Απρίλιο του 2012 και θα αφορά τα τέσσερα πρώτα αεροσκάφη, τα οποία υπολογίζεται ότι θα παραδοθούν το 2016.
Σημαίνει ότι περίπου σε αυτά τα επίπεδα θα κυμανθεί και το οικονομικό ύψος της παραγγελίας στην τουρκική Αεροπορία, ίσως λίγο χαμηλότερα, καθώς η Τουκία συμμετείχε στο πρόγραμμα ανάπτυξης του μαχητικού. Άρα για 100 μαχητικά, το κόστος θα φτάσει τουλάχιστον τα 10 δισ. ευρώ! Η απόφαση για την πρώτη παραγγελία της τουρκικής Αεροπορίας των πρώτων F-35 αναμένεται τις επόμενες ημέρες.
Bέβαια, κατά πάγια πολιτική της Ιαπωνίας, στην παραγωγή του θα εμπλακούν οι βιομηχανίες της χώρας. Η συμμετοχή των εγχώριων βιομηχανιών είναι πάγια πολιτική, παρά το ότι έχει οδηγήσει τις περισσότερες φορές σε αύξηση της τιμής κατασκευής των συστημάτων.
Με βάση τις μέχρι τώρα πληροφορίες, υπάρχει αρχική συμφωνία για τη δημιουργία εργοστασίου τελικής συναρμολόγησης και ελέγχου (FACO – Final Assembly and Check – Out), ενώ η συμμετοχή των τοπικών βιομηχανιών θα αφορά κατά πάσα πιθανότητα την κατασκευή του κεντρικού τμήματος, των πτερύγων και ίσως κάποιων ηλεκτρονικών συστημάτων. Το κόστος της εγκατάστασης δεν έγινε γνωστό, αλλά το αντίστοιχο της Ιταλίας ανήλθε στα 560 εκατομμύρια ευρώ περίπου.
Όσον αφορά το γεγονός ότι το F-35 ακόμα βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης και βελτίωσης, οπότε και θέτει ζήτημα «εξασφάλισης» της υλοποίησης του συμβολαίου, ο αριθμός των 42 μαχητικών είναι σχετικά μικρός ώστε να δημιουργήσει γενικότερα προβλήματα στην Αεροπορία της Ιαπωνίας. Η τελευταία διαθέτει 180 F-15J/DJ, 82 F-2A/B και 90 F-4EJ, για αποστολές κρούσης και αναχαίτισης.
Στόχος της ήταν η απόκτηση των F-22, αλλά η μη άδεια εξαγωγής του κορυφαίου μαχητικού αεροσκάφους σήμερα παγκοσμίως, απέτρεψαν κάτι τέτοιο. Ανώνυμες πηγές ανέφεραν ότι υπάρχει πιθανότητα από το 2020 και μετά να αντικατασταθούν και τα F-15J/DJ από F-35, ανάλογα με την μέχρι τότε έκβαση του προγράμματος.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr