ΠΑ: Συγχωνεύουν Πολεμικές Μοίρες – Δεν υπάρχουν καύσιμα, ανταλλακτικά
Η πραγματικότητα δυστυχώς διαψεύσει τον καθύλην αρμόδιο υπουργό Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλο ενώ και δεν επιβεβαιώνει τις ελπίδες του Αντώνη Σαμαρά ότι η οικονομική κρίση δεν έχει επηρεάσει τοις Ένοπλες Δυνάμεις. Έτσι μετά την «συγχώνευση» των δύο Μοιρών των αεροσκαφών F-16 block 30, με το κλείσιμο της 346Μ κι της παράδοσης των αεροσκαφών στην 346Μ, εξαιτίας σοβαρών προβλημάτων στην προμήθεια ανταλλακτικών, μια ακόμη παρόμοιας φύσης «συγχώνευση» βρίσκεται στα σκαριά: Αυτή των 338Μ και 339Μ στην 117ΠΜ στην Ανδραβίδα. Και οι δύο Μοίρες επιχειρούν με αεροσκάφη F-4AUP, εκ των οποίων η μια Μοίρα (338Μ) έχει καθήκοντα αέρος-εδάφους και η δεύτερη αέρος-αέρος. Έτσι ελλείψεις τόσο σε καύσιμα όσο και σε ανταλλακτικά, οδηγούν την ΠΑ στην εξεύρεση τρόπων για οικονομίες κλίμακας και φαίνεται πως κάτι τέτοιο θα συμβεί και στην περίπτωση των F-4AUP. Η συστέγαση και των 35 –τα επιχειρησιακά αεροσκάφη είναι πολύ λιγότερα- όπως εκτιμάται από τους επιτελείς της ΠΑ θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των δαπανών για τα καύσιμα αφού ουσιαστικά έτσι δύο Μοίρες θα λειτουργούν ως μια με μειωμένες εξόδους και αποκλειστικό ρόλο αυτόν των προσβολών αέρος-εδάφους. Κάτι ανάλογο έχει γίνει και με την 330Μ καθώς οι εκπαιδευτικές έξοδοι έχουν μειωθεί αθροιστικά, σε σχέση με αυτές που πραγματοποιούνταν και από τις δύο Μοίρες όταν λειτουργούσαν ανεξάρτητα. Φαίνεται πως η αδυναμία της ΠΑ εξαιτίας των μειωμένων κονδυλίων που διατίθενται να διατηρήσει αξιόμαχο στόλο μαχητικών έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα. Τα παραπάνω προβλήματα δεν εστιάζονται μόνο στα μαχητικά της αεροσκάφη αλλά και στο χώρο της εκπαίδευσης. Η διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών αεροσκαφών T-6 Texan II κινείται το παρών χρονικό διάστημα σε εξαιρετικά –κάτω του κανονικού- επίπεδα, σε σημείο που το πρόγραμμα να «μην βγαίνει». Και το χειρότερο εί9ναι ότι δεν διαφαίνεται σύντομα λύση –αγορά ανταλλακτικών- κάτι που αφήνει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΠΑ ουσιαστικά στον αέρα. Έτσι οι συγχωνεύσεως Μοιρών είναι ένας εύσχημος τρόπος για να μειωθούν οι έξοδοι των αεροσκαφών, χωρίς στα χαρτιά τουλάχιστον να μην υπάρχει μείωση των αεροσκαφών. Άλλωστε η τάση, η οποία προήλθε εξ ανάγκης από την οικονομική κρίση, των Μοιρών με 30 αεροσκάφη τείνει να καθιερωθεί στην Αεροπορία. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 3 Μοίρες που ακολουθούν το συγκεκριμένο μοτίβο και οι 335Μ με 30 F-16 Block Adv. –με τις σκέψεις βέβαια παλαιότερα για δημιουργία δυο Μοιρών να μην καρποφορούν ποτέ- η 336Μ με 40 τουλάχιστον A-7E/TA-7C, η 330Μ με 32 F16 block 30 και τώρα –πιθανότατα- η 338Μ με το σύνολο των F-4AUP. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η πραγματικότητα δυστυχώς διαψεύσει τον καθύλην αρμόδιο υπουργό Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλο ενώ και δεν επιβεβαιώνει τις ελπίδες του Αντώνη Σαμαρά ότι η οικονομική κρίση δεν έχει επηρεάσει τοις Ένοπλες Δυνάμεις.
Έτσι μετά την «συγχώνευση» των δύο Μοιρών των αεροσκαφών F-16 block 30, με το κλείσιμο της 346Μ κι της παράδοσης των αεροσκαφών στην 346Μ, εξαιτίας σοβαρών προβλημάτων στην προμήθεια ανταλλακτικών, μια ακόμη παρόμοιας φύσης «συγχώνευση» βρίσκεται στα σκαριά: Αυτή των 338Μ και 339Μ στην 117ΠΜ στην Ανδραβίδα. Και οι δύο Μοίρες επιχειρούν με αεροσκάφη F-4AUP, εκ των οποίων η μια Μοίρα (338Μ) έχει καθήκοντα αέρος-εδάφους και η δεύτερη αέρος-αέρος.
Έτσι ελλείψεις τόσο σε καύσιμα όσο και σε ανταλλακτικά, οδηγούν την ΠΑ στην εξεύρεση τρόπων για οικονομίες κλίμακας και φαίνεται πως κάτι τέτοιο θα συμβεί και στην περίπτωση των F-4AUP. Η συστέγαση και των 35 –τα επιχειρησιακά αεροσκάφη είναι πολύ λιγότερα- όπως εκτιμάται από τους επιτελείς της ΠΑ θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των δαπανών για τα καύσιμα αφού ουσιαστικά έτσι δύο Μοίρες θα λειτουργούν ως μια με μειωμένες εξόδους και αποκλειστικό ρόλο αυτόν των προσβολών αέρος-εδάφους. Κάτι ανάλογο έχει γίνει και με την 330Μ καθώς οι εκπαιδευτικές έξοδοι έχουν μειωθεί αθροιστικά, σε σχέση με αυτές που πραγματοποιούνταν και από τις δύο Μοίρες όταν λειτουργούσαν ανεξάρτητα.
Φαίνεται πως η αδυναμία της ΠΑ εξαιτίας των μειωμένων κονδυλίων που διατίθενται να διατηρήσει αξιόμαχο στόλο μαχητικών έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα. Τα παραπάνω προβλήματα δεν εστιάζονται μόνο στα μαχητικά της αεροσκάφη αλλά και στο χώρο της εκπαίδευσης. Η διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών αεροσκαφών T-6 Texan II κινείται το παρών χρονικό διάστημα σε εξαιρετικά –κάτω του κανονικού- επίπεδα, σε σημείο που το πρόγραμμα να «μην βγαίνει». Και το χειρότερο εί9ναι ότι δεν διαφαίνεται σύντομα λύση –αγορά ανταλλακτικών- κάτι που αφήνει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΠΑ ουσιαστικά στον αέρα.
Έτσι οι συγχωνεύσεως Μοιρών είναι ένας εύσχημος τρόπος για να μειωθούν οι έξοδοι των αεροσκαφών, χωρίς στα χαρτιά τουλάχιστον να μην υπάρχει μείωση των αεροσκαφών. Άλλωστε η τάση, η οποία προήλθε εξ ανάγκης από την οικονομική κρίση, των Μοιρών με 30 αεροσκάφη τείνει να καθιερωθεί στην Αεροπορία. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 3 Μοίρες που ακολουθούν το συγκεκριμένο μοτίβο και οι 335Μ με 30 F-16 Block Adv. –με τις σκέψεις βέβαια παλαιότερα για δημιουργία δυο Μοιρών να μην καρποφορούν ποτέ- η 336Μ με 40 τουλάχιστον A-7E/TA-7C, η 330Μ με 32 F16 block 30 και τώρα –πιθανότατα- η 338Μ με το σύνολο των F-4AUP.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr