Αναβάθμιση 31 σουηδικών Gripen και νέα έκδοση του μαχητικού
Με ανακοινώσεις τύπου που εξέδωσαν στις 17 Οκτωβρίου, οι SAAB AB και Gripen International, η εταιρεία προώθησης του σουηδικού μαχητικού τέταρτης γενιάς, γνωστοποίησαν ότι η πρώτη υπέγραψε με την FMV, τη Διεύθυνση Αμυντικού Υλικού της Σουηδίας, συμβόλαιο ύψους 3,9 δις κορονών Σουηδίας (600 εκατομμυρίων δολαρίων) για την αναβάθμιση 31 μαχητικών αεροσκαφών τύπου JAS 39A και –Β (διθέσια έκδοση), στο επίπεδο JAS 39C και –D αντίστοιχα.
Με ανακοινώσεις τύπου που εξέδωσαν στις 17 Οκτωβρίου, οι SAAB AB και Gripen International, η εταιρεία προώθησης του σουηδικού μαχητικού τέταρτης γενιάς, γνωστοποίησαν ότι η πρώτη υπέγραψε με την FMV, τη Διεύθυνση Αμυντικού Υλικού της Σουηδίας, συμβόλαιο ύψους 3,9 δις κορονών Σουηδίας (600 εκατομμυρίων δολαρίων) για την αναβάθμιση 31 μαχητικών αεροσκαφών τύπου JAS 39A και –Β (διθέσια έκδοση), στο επίπεδο JAS 39C και –D αντίστοιχα.
Το μονοθέσιο JAS 39C και το διθέσιο –D είναι οι τελευταίες εκδόσεις του αεροσκάφους που αξιοποιούνται από τη Σουηδική Αεροπορία επιχειρησιακά και έχουν σημειώσει και σημαντική εξαγωγική επιτυχία (Τσεχία, Ουγγαρία, Νότιος Αφρική και πριν από δύο ημέρες και Ταϊλάνδη). Δεδομένου ότι η Σουηδική Αεροπορία έχει συνολικά παραγγείλει 200 μαχητικά Gripen, μέσω του συμβολαίου αυτού η παραγωγή του αεροσκάφους, για τις εκδόσεις – C και – D θα παραμείνει ανοικτή τουλάχιστον μέχρι το έτος 2012. Το συμβόλαιο όμως έχει και μία άλλη πολύ σημαντική για το μέλλον του Gripen, πτυχή, καθώς περιλαμβάνει και την κατασκευή ενός αεροσκάφους επίδειξης τεχνολογίας, επάνω στο οποίο θα βασιστεί η ανάπτυξη της νέας έκδοσης του αεροσκάφους, η οποία είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Ιούνιο από τις SAAB AB και Gripen International. Συγκεκριμένα από τα 3,9 δις κορόνες Σουηδίας του συμβολαίου, το ένα δις θα δαπανηθεί για την σχεδίαση και κατασκευή του αεροσκάφους επίδειξης τεχνολογίας. Αυτά που θα είναι διαφορετικά στη νέα μελλοντική έκδοση του Gripen θα είναι ο νέος ισχυρότερος κινητήρας του, ένα περισσότερο ενισχυμένο σύστημα προσγείωσης και ραντάρ ενεργού ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA). Πέρα από τα νέα αυτά συστήματα το αεροσκάφος θα έχει αυξημένη χωρητικότητα σε καύσιμο και επομένως ακόμα μεγαλύτερη ακτίνα, ενώ λόγω της υιοθέτησης του ισχυρότερου κινητήρα θα έχει και μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα οπλικού φορτίου. Στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος δε αξίζει να σημειωθεί ότι θα κατασκευαστεί και μία νέα ειδική εγκατάσταση δοκιμών του νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού που θα φέρει. Μέσω του συμβολαίου αυτού επομένως οι Σουηδοί επιμένουν στην περαιτέρω εξέλιξη και προώθηση του Gripen και μάλιστα επί ίσης όροις απέναντι στα Eurofighter EF-2000, Rafale και F-35 Lightning II.