Tην άδεια για συντομότερες και φθηνότερες πτήσεις πάνω από το Βόρειο Πόλο έδωσε η FAA
Η πρόσφατη αύξηση των αποδεκτών ορίων πτήσης με ένα κινητήρα στα δικινητήρια αεροσκάφη που πετούν σε υπερατλαντικά ταξίδια θα οδηγήσει τις εταιρείες στη συντόμευση των ταξιδιών καθώς τα αεροσκάφη τώρα πλέον θα είναι ικανά να πετούν πάνω από το Βόρειο Πόλο συντομεύοντας έτσι το χρόνο του ταξιδιού. Μέχρι σήμερα τα δικινητήρια αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων όπως το Boeing 777, το νέο 787 Dreamliner, ή το Airbus A330 η διαδρομή τους έπρεπε να σχεδιάζεται έτσι ώστε να βρίσκονται σε απόσταση όχι μεγαλύτερη των 180 λεπτών πτήσης με ένα κινητήρα από το πλησιέστερο πιθανό αεροδρόμιο σε περίπτωση που ένας από τους δύο κινητήρες έπαυε να λειτουργεί. Τώρα όμως και με τους νέους κανονισμούς της αμερικανικής υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) το περιθώριο πτήσης με ένα κινητήρα αυξήθηκε στα 330 λεπτά κάτι που σημαίνει ότι τα αεροσκάφη θα μπορούν να χαράσσουν πιο σύντομες διαδρομές για τον προορισμό τους, καθώς τώρα δεν θα υποχρεούνται να βρίσκονται σε απόσταση 180 λεπτών από κάποιο αεροδρόμιο εναλλαγής. Έτσι για παράδειγμα αεροσκάφη που θα απογειώνονται από τη Βρετανία θα μπορούν να «κόβουν» δρόμο πάνω από το Βόρειο Πόλο για να βρεθούν σε προορισμούς όπως η Χαβάη, η Αλάσκα ή η Γαλλική Πολυνησία. Οι ειδικοί ελπίζουν ότι με τους νέους κανονισμούς οι πτήσεις θα καταστούν φθηνότερες, καθώς θα απαιτείται λιγότερο καύσιμο αλλά και πιο οικολογικές αφού συνολικά θα εκλύεται λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα από τις εκπομπές των κινητήρων. Η απόφαση της FAA αφορά την οικογένεια των αεροσκαφών Boeing 777-300ER. 777-200LR, 777 cargo και 777-200ER, αεροσκάφη τα οποία είναι εφοδιασμένα με κινητήρες General Electric, ενώ αναμένεται και η απόφαση για την αποδέσμευση των χρονικών ορίων πτήσεων και για τα αεροσκάφη που είναι εφοδιασμένα με κινητήρες Rolls Royce και Pratt & Whitney. Τον περασμένο Οκτώβριο της Ευρωπαϊκή υπηρεσία ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας είχε παραχωρήσει την άδεια για τα αεροσκάφη 777-300ER της Air France που πετούσαν από το Los Angeles στην Ταίτή δίνοντας ένα περιθώριο πτήσεως με ένα κινητήρα της τάξης των 207 λεπτών, αλλά τώρα και μετά την αύξηση του ορίου από την FAA αναμένεται να υιοθετηθεί το όριο των 330 λεπτών. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η πρόσφατη αύξηση των αποδεκτών ορίων πτήσης με ένα κινητήρα στα δικινητήρια αεροσκάφη που πετούν σε υπερατλαντικά ταξίδια θα οδηγήσει τις εταιρείες στη συντόμευση των ταξιδιών καθώς τα αεροσκάφη τώρα πλέον θα είναι ικανά να πετούν πάνω από το Βόρειο Πόλο συντομεύοντας έτσι το χρόνο του ταξιδιού.
Μέχρι σήμερα τα δικινητήρια αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων όπως το Boeing 777, το νέο 787 Dreamliner, ή το Airbus A330 η διαδρομή τους έπρεπε να σχεδιάζεται έτσι ώστε να βρίσκονται σε απόσταση όχι μεγαλύτερη των 180 λεπτών πτήσης με ένα κινητήρα από το πλησιέστερο πιθανό αεροδρόμιο σε περίπτωση που ένας από τους δύο κινητήρες έπαυε να λειτουργεί.
Τώρα όμως και με τους νέους κανονισμούς της αμερικανικής υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) το περιθώριο πτήσης με ένα κινητήρα αυξήθηκε στα 330 λεπτά κάτι που σημαίνει ότι τα αεροσκάφη θα μπορούν να χαράσσουν πιο σύντομες διαδρομές για τον προορισμό τους, καθώς τώρα δεν θα υποχρεούνται να βρίσκονται σε απόσταση 180 λεπτών από κάποιο αεροδρόμιο εναλλαγής.
Έτσι για παράδειγμα αεροσκάφη που θα απογειώνονται από τη Βρετανία θα μπορούν να «κόβουν» δρόμο πάνω από το Βόρειο Πόλο για να βρεθούν σε προορισμούς όπως η Χαβάη, η Αλάσκα ή η Γαλλική Πολυνησία.
Οι ειδικοί ελπίζουν ότι με τους νέους κανονισμούς οι πτήσεις θα καταστούν φθηνότερες, καθώς θα απαιτείται λιγότερο καύσιμο αλλά και πιο οικολογικές αφού συνολικά θα εκλύεται λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα από τις εκπομπές των κινητήρων.
Η απόφαση της FAA αφορά την οικογένεια των αεροσκαφών Boeing 777-300ER. 777-200LR, 777 cargo και 777-200ER, αεροσκάφη τα οποία είναι εφοδιασμένα με κινητήρες General Electric, ενώ αναμένεται και η απόφαση για την αποδέσμευση των χρονικών ορίων πτήσεων και για τα αεροσκάφη που είναι εφοδιασμένα με κινητήρες Rolls Royce και Pratt & Whitney.
Τον περασμένο Οκτώβριο της Ευρωπαϊκή υπηρεσία ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας είχε παραχωρήσει την άδεια για τα αεροσκάφη 777-300ER της Air France που πετούσαν από το Los Angeles στην Ταίτή δίνοντας ένα περιθώριο πτήσεως με ένα κινητήρα της τάξης των 207 λεπτών, αλλά τώρα και μετά την αύξηση του ορίου από την FAA αναμένεται να υιοθετηθεί το όριο των 330 λεπτών.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr