Δοκιμαστική πτήση C-17 με τη χρήση συνθετικού καυσίμου
Η Αμερικανική Αεροπορία (USAF) ανακοίνωσε στις 22 Οκτωβρίου ότι ένα βαρύ μεταφορικό αεροσκάφος τύπου C-17A Globemaster III πραγματοποίησε με επιτυχία δοκιμαστική πτήση με τη χρήση μίγματος αεροπορικού καυσίμου JP-8 και συνθετικού καυσίμου σε όλες τις δεξαμενές του.
Η Αμερικανική Αεροπορία (USAF) ανακοίνωσε στις 22 Οκτωβρίου ότι ένα βαρύ μεταφορικό αεροσκάφος τύπου C-17A Globemaster III πραγματοποίησε με επιτυχία δοκιμαστική πτήση με τη χρήση μίγματος αεροπορικού καυσίμου JP-8 και συνθετικού καυσίμου σε όλες τις δεξαμενές του.
Η πτήση πραγματοποιήθηκε από την αεροπορική βάση Edwards, το σημαντικότερο κέντρο δοκιμών της Αμερικανικής Αεροπορίας, χωρίς να αντιμετωπιστεί το παραμικρό πρόβλημα και χωρίς να παρουσιαστεί η παραμικρή απόκλιση από τις κανονικές παραμέτρους λειτουργίας των κινητήρων. Η πρώτη πτήση του ίδιου αεροσκάφους με μίγμα συνθετικού καυσίμου Fischer-Tropsch και JP-8 είχε πραγματοποιηθεί μερικές ημέρες πριν, στις 19 Οκτωβρίου, με μία σημαντική όμως διαφορά. Με το μίγμα είχε πληρωθεί μία μόνο δεξαμενή καυσίμου η οποία τροφοδοτούσε έναν συγκριμένο κινητήρα. Το πλήρωμα, καθώς και ομάδα τεχνικών της USAF παρακολουθούσαν τη λειτουργία του προκειμένου να επιβεβαιώσουν ότι δεν υπάρχει απόκλιση από τις κανονικές παραμέτρους λειτουργίας. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη η οποία δείχνει πλέον την πρόθεση των ΗΠΑ να αξιοποιήσουν έναν «άσσο» που έχουν εδώ και δεκαετίες κρυμμένο στο μανίκι τους. Το συνθετικό καύσιμο Fischer-Tropsch προκύπτει από μία ειδική φόρμουλα σειράς χημικών ενώσεων, την οποία είχαν συντάξει και εφαρμόσει οι Γερμανοί επιστήμονες Fischer και Tropsch πριν την έναρξη του Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το γερμανικό συνθετικό καύσιμο χρησιμοποιήθηκε, αν και όχι σε ευρεία κλίμακα στα χρόνια του πολέμου και περιήλθε στα χέρια των Αμερικανών πριν από το τέλος του πολέμου. Σήμερα με το ενδεχόμενο μίας νέας και –από ότι όλα δείχνουν- πολύ μεγάλης σε έκταση και χρονική διάρκεια πετρελαϊκής κρίσης να είναι πλέον ορατό, οι Αμερικανοί σχεδιάζουν την πιστοποίηση όλων των αεροσκαφών της USAF προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιούν το νέο μίγμα, περιορίζοντας έτσι σημαντικά την κατανάλωση κανονικού καυσίμου, και κατ’ επέκταση και την εξάρτηση των ΗΠΑ από τις πετρελαιοπαραγωγούς χώρες. Η τελική φάση της πιστοποίησης του νέου καυσίμου στο C-17A θα γίνει σε καθαρά επιχειρησιακό επίπεδο στην αεροπορική βάση McChord και μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2008 σχεδιάζεται η καθιέρωση του μίγματος Fischer-Tropsch/ JP-8 σε όλα τα αεροσκάφη του τύπου. Σημειώνεται ότι αυτή η πιστοποίηση ισχύει για τον στόλο των βομβαρδιστικών-πολλαπλού ρόλου Β-52 από τις 8 του περασμένου Αυγούστου. Η Αμερικανική Αεροπορία έχει γνωστοποιήσει ότι όλα τα τη τα αεροσκάφη, επανδρωμένα και μη, θα πιστοποιηθούν για τη χρήση του συγκεκριμένου μίγματος καυσίμου μέχρι το τέλος του 2011. Οι εξελίξεις στον τομέα της ενέργειας και της ανεύρεσης νέων εναλλακτικών πηγών και πόρων είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον κεφάλαιο, που θα εισάγει σημαντικά νέα δεδομένα στα χρόνια που έρχονται.