Malaysia Airlines: 16 μήνες από την εξαφάνιση μυστήριο
Ήταν 8 Μαρτίου του 2014 όταν έφτασε στα ειδησεογραφικά γραφεία η είδηση πως ένα αεροσκάφος της Malaysia Airlines που είχε απογειωθεί από την Κουάλα Λουμπούρ για το Πεκίνο είχε μυστηριωδώς εξαφανιστεί από προσώπου γης!
8 Μαρτίου 2015. Έχει πια περάσει ένας χρόνος. Αλλά κανείς δεν έχει μάθει τι έχει συμβεί στην πτήση MH370 με τους 239 επιβαίνοντες. Ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια παραμένει άλυτο.
Ένα χρόνο μετά, οι οικογένειες των θυμάτων εξακολουθούν να ζητούν απαντήσεις. Κανείς δεν είναι σε θέση να τους τις δώσει. Πολλά ακούστηκαν, πολλά γράφτηκαν. Θεωρίες συνωμοσίας, σενάρια ακόμη και κάποια που άγγιζαν την… επιστημονική φαντασία.
Ποιος φταίει; Τι έγινε; Έχει το πλήρωμα ευθύνες. Οι ζωές των δυο πιλότων έγιναν… φύλλο και φτερό. Απαντήσεις, όμως, δεν βρέθηκαν.
Ένα χρόνο μετά, η έκθεση των εμπειρογνωμόνων
Η έρευνα για την εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines δεν έχει δώσει κανένα στοιχείο βάσει του οποίου να μπορούν να αποδοθούν ευθύνες στο πλήρωμα του αεροπλάνου για το συμβάν, ενώ δεν αποκάλυψε και κανένα τεχνικό πρόβλημα στο Boeing 777, εκτιμούν οι ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες στην προκαταρκτική τους έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα, ακριβώς ένα χρόνο μετά την εξαφάνισή της.
«Δεν υπάρχει καμία ένδειξη για κοινωνική απομόνωση, αλλαγή στις συνήθεις ή τα ενδιαφέροντα, αμέλειας του εαυτού τους, κατανάλωσης αλκοόλ ή ναρκωτικών τόσο στον πιλότο όσο και στον πρώτο αξιωματικό (συγκυβερνήτη) και το πλήρωμα», αναφέρει το έγγραφο που δόθηκε στη δημοσιότητα στην Κουάλα Λουμπούρ.
Επίσης από την έρευνα δεν εντοπίστηκαν στοιχεία κάποιου μηχανικού προβλήματος στο Boeing 777.
Μαλαισία και Αυστραλία διαβεβαίωσαν σήμερα ότι διατηρούν ελπίδες ότι θα βρεθούν τα συντρίμμια του Boeing 777, ώστε να δοθούν απαντήσεις στις οικογένειες των θυμάτων που ζουν έναν εφιάλτη χωρίς τέλος.
Το χρονικό του εφιάλτη
Η πτήση MH370 που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Κουάλα Λουμπούρ- Πεκίνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου 2014 με 12 μέλη πληρώματος και 227 επιβάτες, τα δύο τρίτα εκ των οποίων ήταν Κινέζοι πολίτες.
Στις 29 Ιανουαρίου η Μαλαισία χαρακτήρισε επισήμως την εξαφάνιση αυτή ατύχημα, ανοίγοντας τον δρόμο για την καταβολή αποζημιώσεων στις οικογένειες των θυμάτων από την Malaysia Airlines, όμως, παρά τις πολύ ευρείες διεθνείς έρευνες το αεροπλάνο παραμένει άφαντο.
Πλοία ερευνούν εδώ και μήνες τον βυθό στο νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού, όπου πιστεύεται ότι κατέπεσε το αεροπλάνο, χρησιμοποιώντας εξελιγμένα σόναρ και έχουν ήδη ελέγξει περίπου το 40% της περιοχής που θεωρείται πιο πιθανό να βρίσκεται το Boeing.
Προς το παρόν δεν έχει εντοπιστεί τίποτα και αυτή η επιχείρηση, την οποία διευθύνει η Αυστραλία, αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο.
Η πιο αξιόπιστη εξήγηση που έχει δοθεί μέχρι στιγμής από τους υπεύθυνους της έρευνας είναι ότι εξαιτίας μιας απότομης πτώσης στο επίπεδο οξυγόνου στο εσωτερικό του αεροπλάνου έχασαν τις αισθήσεις τους τόσο οι επιβάτες όσο και το πλήρωμα. Το αεροπλάνο συνέχισε να πετά με τον αυτόματο πιλότο μέχρι που έπεσε στη θάλασσα όταν τελείωσαν τα καύσιμα.
Πολλές από τις οικογένειες είναι πεπεισμένες ότι η Μαλαισία τους κρύβει την αλήθεια.
Η ιστορία της πολιτικής αεροπορίας δεν μετρά παρά μόνο μία ακόμη περίπτωση εξαφάνισης ενός αεροσκάφους που μετέφερε περισσότερους από 100 επιβάτες, η τύχη του οποίου παραμένει ακόμη άγνωστη.
Το 1962 ένα αεροπλάνο της αμερικανικής εταιρείας Flying Tiger Line, το οποίο είχε ναυλώσει ο αμερικανικός στρατός εξαφανίστηκε μεταξύ του αρχιπελάγους του Γκουάμ και των Φιλιππίνων με 107 επιβαίνοντες.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr