Καθήλωση των αμερικάνικων F-15 Eagle!
Ο μέσος όρος ηλικίας των περισσότερων αεροσκαφών της Αεροπορίας των ΗΠΑ (USAF) υπερβαίνει τα 20 χρόνια. Παρενέργεια αυτού...
Ο μέσος όρος ηλικίας των περισσότερων αεροσκαφών της Αεροπορίας των ΗΠΑ (USAF) υπερβαίνει τα 20 χρόνια. Παρενέργεια αυτού…
Ο μέσος όρος ηλικίας των περισσότερων αεροσκαφών της Αεροπορίας των ΗΠΑ (USAF) υπερβαίνει τα 20 χρόνια.
Παρενέργεια αυτού, είναι αρκετές φορές όταν παρουσιάζονται προβλήματα είτε από την χρόνια χρήση είτε την φυσιολογική δομική καταπόνηση, να καθηλώνεται ολόκληρος ο στόλος ενός συγκεκριμένου τύπου.
Κάτι τέτοιο συνέβη με το βασικό αναχαιτιστικό αεροπλάνο της USAF πριν λίγες ημέρες, στις 3 Νοεμβρίου αφού μετά την συντριβή ενός F-15C της Εθνοφρουράς του Μιζούρι, η USAF καθήλωσε τον στόλο της των F-15, για κάθε επιχειρησιακή χρήση πλην αποστολών κρίσιμης εθνικής σημασίας.
Αν και οι σχετικές έρευνες συνεχίζονται ακόμα, εξ αρχής η αιτία της συντριβής φαίνεται να είναι δομική αστοχία κατά την διάρκεια της πτήσης. Τα F-15 όλων των τύπων έχουν αποδείξει την επιχειρησιακή τους αξία σχεδόν σε κάθε πολεμική επιχείρηση όπου έχουν εμπλακεί οι Αμερικάνικες Ένοπλες Δυνάμεις μέχρι σήμερα.
Αυτήν την στιγμή, αμερικάνικα F-15 επιχειρούν από βάσεις της εθνοφρουράς στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Αλάσκα, την Χαβάη, την Ιαπωνία, την Βρετανία καθώς και στην Μέση Ανατολή. Η USAF αυτήν την στιγμή διαθέτει πάνω από 700 F-15 όλων των τύπων.
Πρέπει να επισημανθεί ότι η είδηση αυτή καθεαυτή αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα αν αναλογιστεί κανείς ότι η αντικατάσταση των F-15 από τα νέα υπερσύγχρονα (και πανάκριβα) F-22 Raptor πρόκειται να καθυστερήσει για αρκετά χρόνια για οικονομικούς κυρίως λόγους, ενώ για αρκετά χρόνια οι δυο τύποι θα «συνυπάρξουν» αφού κάποια F-15 θα εκσυγχρονιστούν με ραντάρ AESA της Raytheon και νέα ηλεκτρονικά συστήματα και όπλα.
Τι θα γίνει άραγε αν προκύψει ότι λόγω δομικών προβλημάτων για παράδειγμα τα F-15 θα πρέπει να αποσυρθούν πρόωρα; Πάντως η γραμμή παραγωγής των F-22 με τις υπάρχουσες παραγγελίες αναμένεται να κλείσει το 2009.