Η γερμανική ραδιοφωνία Deutsche Welle μετέδωσε στις 6 Νοεμβρίου, ότι σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Handelsblatt, περισσότερα από τα μισά μέσα μεταφορικά αεροσκάφη της Γερμανικής Αεροπορίας είναι καθηλωμένα.

Η γερμανική ραδιοφωνία Deutsche Welle μετέδωσε στις 6 Νοεμβρίου, ότι σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Handelsblatt, περισσότερα από τα μισά μέσα μεταφορικά αεροσκάφη της Γερμανικής Αεροπορίας είναι καθηλωμένα.

Συγκεκριμένα πρόκειται για τα δικινητήρια μέσα μεταφορικά αεροσκάφη C-160 Transall και τα οποία δεν πετούν, κυρίως λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Σημειώνεται ότι το C-160 είναι το μοναδικό μεταφορικό αεροσκάφος των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων, το οποίο έχει επωμιστεί το ρόλο της μεταφοράς προσωπικού από και προς το Αφγανιστάν. Σύμφωνα με τη γερμανική ραδιοφωνία το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει ότι πολλά αεροσκάφη έχουν τεθεί εκτός υπηρεσίας λόγω της εμφάνισης εκτενών διαβρώσεων κατά μήκος της ατράκτου και των πτερύγων, το κόστος για την αποκατάσταση των οποίων είναι πολύ μεγάλο. Σημειώνεται ότι τα περισσότερα από τα γερμανικά C-160 είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 40 ετών. Οι μόνες άλλες χώρες δε που αξιοποιούν επιχειρησιακά τέτοια αεροπλάνα, χωρίς να έχουν αναφέρει ποτέ την ύπαρξη παρόμοιων προβλημάτων, είναι η Τουρκία και η Γαλλία.

Το γερμανικό υπουργείο άμυνας διέψευσε την πληροφορία αυτή μόνο εν μέρει, τονίζοντας στην σχετική ανακοίνωσή του ότι «το 70% της δύναμης των C-160 είναι πάντα διαθέσιμο» και ότι «άγνωστος αριθμός αεροσκαφών τελεί υπο επισκευή». Η αλήθεια είναι ότι τόσο η Γερμανία, όσο και η Γαλλία σχεδιάζουν την αντικατάσταση των C-160 από το σημαντικά μεγαλύτερο τετρακινητήριο Α400Μ από το 2014 και μετά. Η γερμανική Αεροπορία συγκεκριμένα θα παραλάβει 60 τέτοια αεροσκάφη, το συνολικό ύψος της προμήθειας των οποίων ανέρχεται σε 8,6 δισεκατομμύρια ευρώ (ήτοι 12,4 εκατομμύρια δολάρια). Το πρόβλημα που προκύπτει τώρα είναι ότι τα C-160 θα χρειαστεί κατά πάσα πιθανότητα να παρατείνουν την υπηρεσία τους δεδομένης της καθυστέρησης που έχει ανακοινωθεί σε ότι αφορά τις παραδόσεις των Α400Μ από την Airbus.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ