Mirage 2000EGM: Περίεργα παιχνίδια τα στέλνουν στο διαλυτήριο (βίντεο)
Μεγάλα ερωτήματα εξακολουθεί να δημιουργεί στην ΠΑ η γραπτή απάντηση της γαλλικής εταιρείας Dassault Aviation κατασκευάστριας εταιρείας των αεροσκαφών Mirage 2000 αλλά και της εταιρείας Thales –και η οποία απεστάλη στην Αεροπορία προ μηνών- σύμφωνα με την οποία μπήκε «κόκκινο» στο ενδιαφέρον για την αναβάθμιση των αεροσκαφών Mirage 2000EGM/BGM. Πιο συγκεκριμένα η Dassault Aviation είχε απαντήσει μέσω της DGA, της γαλλικής διεύθυνσης εξοπλισμών, ότι δεν έχει την δυνατότητα πλέον εκσυγχρονισμού των συγκεκριμένων Mirage 2000 στο επίπεδο «-5» γιατί έχουν κλείσει οι γραμμές παραγωγής των υποσυστημάτων που είναι απαραίτητα για την αναβάθμισή τους. Το πρόγραμμα ύψους 360 εκατ. € προοριζόταν για την διατήρηση των παλαιών Mirage σε υπηρεσία αλλά και για την αναβάθμισή τους στο πολύ καλό –όπως έχει αποδειχθεί- επίπεδο «-5». Τα ερωτήματα προέκυψαν όμως εκ νέου αφενός γιατί οι ανάγκες του Όπλου, σε μαχητικά αεροσκάφη είναι επείγουσες, με τα παλαιά Mirage EGM/BGM ήδη να αντιμετωπίζουν προβλήματα διαθεσιμότητας και αφετέρου γιατί δεν προβλέπεται καμία αγορά νέων μαχητικών αεροσκαφών στο ορατό μέλλον. Ιδιαίτερα όμως αυτά εντάθηκαν τον τελευταίο καιρό μετά την υπογραφή ανάλογου συμβολαίου με την ινδική Αεροπορία για τον εκσυγχρονισμό 51 Mirage 2000 –επιπέδου παρόμοιου με τα ελληνικά «EGM/BGM»- το οποίο υπογράφηκε τον περασμένο Ιούλιο πολύ αργότερα δηλαδή από την αρνητική απάντηση της Dassault Aviation αναφορικά με το επιδιωκόμενο ελληνικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού Να σημειωθεί επιπλέον πως τα ινδικά αεροσκάφη βρίσκονται σε πολύ χειρότερη κατάσταση από τα αντίστοιχα ελληνικά –για τα οποία η ΠΑ πήρε αρνητική απάντηση- αν και ενδεχομένως να έχουν λιγότερες ώρες πτήσης. Ανώτατος αξιωματικός της ΠΑ μιλώντας στο defencenet.gr εξέφρασε την απορία του αναρωτώμενος: «πως είναι δυνατό να μας αρνούνται τον εκσυγχρονισμό αλλά και την υποστήριξη των συγκεκριμένων Mirage λέγοντας πως έχουν κλείσει οι γραμμές παραγωγής και την ίδια –σχεδόν- στιγμή να υπογράφουν συμβόλαιο εκσυγχρονισμού με την Ινδία και μάλιστα μεγαλύτερης έκτασης από το ελληνικό ύψους 2 δισ. €;». Είναι πράγματι ένα ερώτημα το οποίο χρήζει πειστικής απάντησης, ένα ερώτημα το οποίο θα τεθεί ξανά σύμφωνα με πληροφορίες προς τη γαλλική πλευρά καθώς οι ανάγκες της ΠΑ κρίνονται ως επείγουσες, λαμβανομένων υπόψη των «μαύρων σύννεφων» που μαζεύονται σταδιακά αλλά σταθερά στον ορίζοντα τόσο σε τοπικό όσο και στο διεθνές επίπεδο ασφάλειας. Και να σκεφτεί κανείς πως η ΠΑ είναι απόλυτα ικανοποιημένη από τις επιδόσεις του Mirage 2000-5, επιδόσεις οι οποίες φαίνονται ξεκάθαρα και στο βίντεο που ακολουθεί. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Μεγάλα ερωτήματα εξακολουθεί να δημιουργεί στην ΠΑ η γραπτή απάντηση της γαλλικής εταιρείας Dassault Aviation κατασκευάστριας εταιρείας των αεροσκαφών Mirage 2000 αλλά και της εταιρείας Thales –και η οποία απεστάλη στην Αεροπορία προ μηνών- σύμφωνα με την οποία μπήκε «κόκκινο» στο ενδιαφέρον για την αναβάθμιση των αεροσκαφών Mirage 2000EGM/BGM.
Πιο συγκεκριμένα η Dassault Aviation είχε απαντήσει μέσω της DGA, της γαλλικής διεύθυνσης εξοπλισμών, ότι δεν έχει την δυνατότητα πλέον εκσυγχρονισμού των συγκεκριμένων Mirage 2000 στο επίπεδο «-5» γιατί έχουν κλείσει οι γραμμές παραγωγής των υποσυστημάτων που είναι απαραίτητα για την αναβάθμισή τους.
Το πρόγραμμα ύψους 360 εκατ. € προοριζόταν για την διατήρηση των παλαιών Mirage σε υπηρεσία αλλά και για την αναβάθμισή τους στο πολύ καλό –όπως έχει αποδειχθεί- επίπεδο «-5».
Τα ερωτήματα προέκυψαν όμως εκ νέου αφενός γιατί οι ανάγκες του Όπλου, σε μαχητικά αεροσκάφη είναι επείγουσες, με τα παλαιά Mirage EGM/BGM ήδη να αντιμετωπίζουν προβλήματα διαθεσιμότητας και αφετέρου γιατί δεν προβλέπεται καμία αγορά νέων μαχητικών αεροσκαφών στο ορατό μέλλον.
Ιδιαίτερα όμως αυτά εντάθηκαν τον τελευταίο καιρό μετά την υπογραφή ανάλογου συμβολαίου με την ινδική Αεροπορία για τον εκσυγχρονισμό 51 Mirage 2000 –επιπέδου παρόμοιου με τα ελληνικά «EGM/BGM»- το οποίο υπογράφηκε τον περασμένο Ιούλιο πολύ αργότερα δηλαδή από την αρνητική απάντηση της Dassault Aviation αναφορικά με το επιδιωκόμενο ελληνικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού
Να σημειωθεί επιπλέον πως τα ινδικά αεροσκάφη βρίσκονται σε πολύ χειρότερη κατάσταση από τα αντίστοιχα ελληνικά –για τα οποία η ΠΑ πήρε αρνητική απάντηση- αν και ενδεχομένως να έχουν λιγότερες ώρες πτήσης.
Ανώτατος αξιωματικός της ΠΑ μιλώντας στο defencenet.gr εξέφρασε την απορία του αναρωτώμενος:
«πως είναι δυνατό να μας αρνούνται τον εκσυγχρονισμό αλλά και την υποστήριξη των συγκεκριμένων Mirage λέγοντας πως έχουν κλείσει οι γραμμές παραγωγής και την ίδια –σχεδόν- στιγμή να υπογράφουν συμβόλαιο εκσυγχρονισμού με την Ινδία και μάλιστα μεγαλύτερης έκτασης από το ελληνικό ύψους 2 δισ. €;».
Είναι πράγματι ένα ερώτημα το οποίο χρήζει πειστικής απάντησης, ένα ερώτημα το οποίο θα τεθεί ξανά σύμφωνα με πληροφορίες προς τη γαλλική πλευρά καθώς οι ανάγκες της ΠΑ κρίνονται ως επείγουσες, λαμβανομένων υπόψη των «μαύρων σύννεφων» που μαζεύονται σταδιακά αλλά σταθερά στον ορίζοντα τόσο σε τοπικό όσο και στο διεθνές επίπεδο ασφάλειας.
Και να σκεφτεί κανείς πως η ΠΑ είναι απόλυτα ικανοποιημένη από τις επιδόσεις του Mirage 2000-5, επιδόσεις οι οποίες φαίνονται ξεκάθαρα και στο βίντεο που ακολουθεί.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr