Πληροφορίες που προέρχονται από πηγές του Ινδικού υπουργείου άμυνας αναφέρουν ότι το Ινδικό Ναυτικό αποφάσισε πρόσφατα να ξεκινήσει τη διαδικασία προμήθειας ενός νέου ανθυποβρυχιακού ελικοπτέρου.

Η προμήθεια θα γίνει από ξένους κατασκευαστές με την έκδοση σχετικής αίτησης για πληροφορίες (RFI: Request For Information), λόγω του ότι τα εγχώρια κατασκευασμένα Dhruv δεν κάλυπταν τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί. Η ενέργεια αυτή όπως ήταν φυσικό προκάλεσε σημαντική δυσαρέσκεια και προβληματισμούς στις τάξεις της κρατικής HAL (Hindustan Aeronautics Limited), κατασκευάστριας του ελικοπτέρου. Εκπρόσωποι της τελευταίας υποστηρίζουν ότι από την πλευρά της εταιρείας καταβλήθηκαν υπεράνθρωπες προσπάθειες προκειμένου να καλυφθούν οι προδιαγραφές που είχε θέσει το Ινδικό Ναυτικό και κατ΄ επέκταση και οι επιχειρησιακές του απαιτήσεις. Επίσης, από την πλευρά της εταιρείας υποστηρίζεται το ότι το Ναυτικό έχοντας παραλάβει οκτώ τέτοια ελικόπτερα για λόγους επιχειρησιακής αξιολόγησης, καθυστέρησε αδικαιολόγητα να υπογράψει συμβόλαιο για την προμήθεια των πρώτων μονάδων παραγωγής, έχοντας εκδηλώσει επιθυμία για την αγορά 60 συνολικά μονάδων προς κάλυψη των αναγκών του. Η καθυστέρηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα το πρόγραμμα να τεθεί εκτός χρονοδιαγράμματος. Στις διαμαρτυρίες του ναυτικού, οι οποίες γνωστοποιήθηκαν επίσημα και στο ινδικό υπουργείο άμυνας, σχετικά με την περιορισμένη διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων Dhruv, η HAL υποστήριξε ότι παρά το γεγονός ότι δεν έλαβε παρά ελάχιστα κονδύλια, ως χρηματοδότηση, συγκρότησε ειδικά συνεργεία υποστήριξης των ελικοπτέρων του τύπου, τα οποία περιόρισαν στο ελάχιστο (5,5 ώρες ανά 100 ώρες πτήσης) τις απαιτήσεις συντήρησής τους, αυξάνοντας παράλληλα κατά τον τρόπο αυτό τη διαθεσιμότητά τους. Όλα αυτά έγιναν κατά τους πρώτους επτά μήνες της επιχειρησιακής αξιολόγησης των ελικοπτέρων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ