Μετά από προσμονή πολλών ετών η Ευρώπη και μέσα σε αυτή και η Ελλάδα παρουσίασαν σήμερα το μεσημέρι στην αεροπορική βάση Istres το αεροπορικό όπλο του μέλλοντος το UCAS nEUROn το οποίο όμως μέλλον δεν προβλέπεται να είναι και τόσο μακρινό : Μέχρι το 2020 το αόρατο αεροσκάφος ρομπότ θα μπορεί προσβάλει στόχους επιφανείας  απόλυτα αόρατο από τα ραντάρ και λόγω του μικρού μεγέθους, με τέσσερις εσωτερικά μεταφερόμενες βόμβες JDAM των 1.000 lb σε αποστάσεις από 800-1000 χλμ. Το UCAS nEUROn αναπτύχθηκε με εθνική χρηματοδότηση των χωρών Γαλλίας, Σουηδίας, Ισπανίας, Ελβετίας, Ιταλίας και της Ελλάδας. 

 Μετά από προσμονή πολλών ετών η Ευρώπη και μέσα σε αυτή και η Ελλάδα παρουσίασαν σήμερα το μεσημέρι στην αεροπορική βάση Istres το αεροπορικό όπλο του μέλλοντος το UCAS nEUROn το οποίο όμως δεν προβλέπεται να είναι και τόσο μακρινό : Μέχρι το 2020 το αόρατο αεροσκάφος-ρομπότ θα μπορεί προσβάλει στόχους επιφανείας απόλυτα αόρατο από τα ραντάρ και λόγω του μικρού μεγέθους, με τέσσερις εσωτερικά μεταφερόμενες βόμβες JDAM των 1.000 lb σε αποστάσεις από 800-1000 χλμ. Το UCAS nEUROn αναπτύχθηκε με εθνική χρηματοδότηση των χωρών Γαλλίας, Σουηδίας, Ισπανίας, Ελβετίας, Ιταλίας και της Ελλάδας.

Το UCAV αναπτύχθηκε και με τη συμμετοχή των ευρωπαϊκών εταιρειών SAAB, ALENIA, EADS-CASA, RUAG και ΕΑΒ με τη DASSAULT AVIATION να κατέχει το ηγετικό ρόλο. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι το τελευταίο ΕΜΠΑΕ υπήρχε απαίτηση για την απόκτηση 150 UCAS μέχρι το 2025 εμφανίζεται ως εναλλακτική λύση απέναντι στο F-35 με κόστος 17 εκατ. ευρώ ανά μονάδα. Στην βασική του έκδοση μπορεί να μεταφέρει 4 βόμβες JDAM και είναι πρακτικά μη εντοπίσιμο από αισθητήρες. 

Στην τελετή παρουσίασης του UCAV συμμετείχαν οι επίσημες Γαλλικές αρχές, υψηλοί αξιωματούχοι των χωρών μελών της κοινοπραξίας που αναπτύσσει το αεροσκάφος και των αντίστοιχων εταιρειών που συμμετέχουν σε αυτήν.

Το αεροσκάφος αποτελεί προϊόν μίας συλλογικής ευρωπαϊκής προσπάθειας η οποία διήρκησε 5 χρόνια. Η πρώτη πτήση, αφού πρώτα γίνουν οι δοκιμές κινητήρων, αναμένεται εντός του 2012. Στη συνέχεια θα γίνουν δοκιμαστικές πτήσεις σε διάφορα σενάρια στην Γαλλία την Ιταλία και την Σουηδία επί δυο χρόνια.

Στις πτήσεις αυτές θα δοκιμαστεί η πτητική συμπεριφορά, το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος του αεροσκάφους, προσβολή στόχων με όπλα τα οποία φέρονται στην εσωτερική αποθήκη οπλισμού του αεροσκάφους, η ολοκλήρωση του στο δικτυκεντρικό περιβάλλον επιχειρήσεων, καθώς και η εισαγωγή ενός μη επανδρωμένου αεροχήματος κρούσης στο σύγχρονο πεδίο της μάχης.

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας εκπροσώπησε ο Γενικός Διευθυντής ΓΔΑΕΕ Δημήτρης Γεωργιόπουλος, ενώ στην εκδήλωση παρευρέθη και ο πρώην Αναπληρωτής Γενικό Διευθυντής της ΓΔΑΕΕ Αναστάσιος

Τενεκούδης. Την ΕΑΒ εκπροσώπησαν διάφοροι αξιωματούχοι.

Η ΕΑΒ σχεδίασε και κατασκεύασε – με νέες τεχνολογίες – το 10% του αεροσκάφους και συγκεκριμένα

-το  Σύστημα Εξαγωγής Καυσαερίων (Exhaust Assembly) που αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του  ίχνους του αεροσκάφους (stealth)

– το οπίσθιο μέρους της ατράκτου (Aft Fuselage) καθώς και

– τον πίνακα ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους πριν από την πτήση (VMS Avionics Test Rig),

ενώ μελλοντικά η ΕΑΒ θα ασχοληθεί με την ολοκλήρωση των όπλων

Το αεροσκάφος μπορεί να επιχειρεί στις πιο δύσκολες αποστολές -όπως καταστολή αεράμυνας, με ρίψη βλημάτων – χωρίς να υπάρχει κίνδυνος απώλειας χειριστή.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ