ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πολλά ερωτήματα ανακύπτουν  από το χθεσινό δυστύχημα του μαχητικού αεροσκάφους F-16C Block 52+ νότια της Χαλκιδικής στη περιοχή της Ψαθούρας. Βάσει των αποκλειστικών πληροφοριών του www. defencenet.gr…

Πολλά ερωτήματα ανακύπτουν  από το χθεσινό δυστύχημα του μαχητικού αεροσκάφους F-16C Block 52+ νότια της Χαλκιδικής στη περιοχή της Ψαθούρας. Βάσει των αποκλειστικών πληροφοριών του www. defencenet.gr, χθες το βράδυ εκτυλίχθηκε κάτι πολύ περισσότερο από μία απλή επιχείρηση έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο.

Κατ’αρχήν η κατάληξη του δυστυχήματος: Πως είναι δυνατόν η τουρκική φρεγάτα ( «Gökova» F 496, κλάση «O.H.Perry» ) να έφτασε πρώτη και να περισυνέλεξε την σωρό του άτυχου Σμηναγού (Ι), Α.Μπατσαρά, ξεκινώντας ένα ταξίδι 60 μιλίων μέσα στη νύκτα από την  (παράνομα) δεσμευμένη περιοχή που επιχειρούσε, βόρεια της Λήμνου; Χωρίς, μάλιστα, να κάνει χρήση των ελικοπτέρων της; Έφτασε στην περιοχή δύο ώρες μετά το ατύχημα και ενώ τα ελληνικά μέσα επιχειρούσαν 1,5 ώρα, χωρίς να εντοπίσουν το νεκρό. Τα τρία Super Puma είχαν σηκωθεί από την Λήμνο (το οποίο και έφτασε πρώτο στη Ψαθούρα), την Χίο και την Ελευσίνα) Από τα ελληνικά ραντάρ χάθηκε το ίχνος του F-16, στις 19.41, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν. Πληροφορίες του www.defencenet.gr, επιβεβαιώνουν ότι υπήρξε εκπομπή σήματος εγκατάλειψης επί 3’’, πριν σιγήσει και αυτό.

 Η εγκατάλειψη έγινε σε ύψος 2-3.000 ποδών και είναι σαφές από το αποτέλεσμα ότι έγινε εκτός του φακέλου ασφαλούς εγκατάλειψης. Όπως επίσης θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι ένας ελιγμός του άτυχου Σμηναγού, βάσει των μαρτυριών άλλων χειριστών οδήγησε το αεροσκάφος εκτός του φακέλου πτήσης ( το F-16 εκτελούσε άσκηση CAP με τα άλλα τρία και ανέμεναν τέσσερα Α-7E  Κορσέρ και 2 Μιράζ 2000 που θα έπαιζαν το ρόλο του εισβολέα).

 Η τουρκική φρεγάτα έπλεε, όπως προαναφέραμε, σε παρακείμενη παράνομα δεσμευμένη περιοχή, βόρεια της Λήμνου. Οι δύο δεσμευμένες περιοχές απέχουν στο απώτατο σημείο τους 20 μίλια, αλλά η φρεγάτα εκίνησε από απόσταση 60 μιλίων από το δυστύχημα. Από αυτό το σημείο έλαβε το σήμα από το κέντρο της Κωνσταντινούπολης, και όχι από το ελληνικό EΚΣΕΔ. Kαι ουσιαστικά ΑΠΗΓΑΓΕ τη σωρό του νεκρού Έλληνα Σμηναγού, γιατί δεν είχε ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να εισέλθει σε δεσμευμένη περιοχή, όπως είναι εν προκειμένω, το Πεδίο Βολής Ψαθούρας. Μόνο αν εκδιδόταν ΝΟΤΑΜ από ελληνικής πλευράς που θα αποδέσμευε την εν λόγω περιοχή θα μπορούσε να εισέλθει η τουρκική φρεγάτα. Και αυτό δεν συνέβη. Από την άλλη πλευρά,  πόσες πιθανότητες επιτυχίας υπήρχαν μέσα στη νύχτα να φτάσει πρώτη η τουρκική φρεγάτα στη σωρό του σμηναγού, μετά από ταξίδι 60 μιλίων; Πως είχε ακριβέστατες πληροφορίες για το σημείο του δυστυχήματος; Απαιτούνται άμεσες απαντήσεις.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ