Επειδή όταν
συμβαίνει το κακό, όλοι αναρωτιούνται «τις πταίει» και ειδικά στο
υπουργείο Εθνικής Άμυνας φτάσαμε στο σημείο να φορτώνει ο ένας στον
άλλο την ευθύνη (χαρακτηριστικό δείγμα ότι κάποιοι τα παντελόνια τα
φορούν απλώς για να ζεσταίνονται), ας δούμε τι έγραφε η «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ»
για το θέμα των πομπών PLB, πριν από 1,5 χρόνο και ο καθένας ας βγάλει
τα συμπεράσματά του:

Επειδή όταν συμβαίνει το κακό, όλοι αναρωτιούνται «τις πταίει» και ειδικά στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας φτάσαμε στο σημείο να φορτώνει ο ένας στον άλλο την ευθύνη (χαρακτηριστικό δείγμα ότι κάποιοι τα παντελόνια τα φορούν απλώς για να ζεσταίνονται), ας δούμε τι έγραφε η «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ» για το θέμα των πομπών PLB, πριν από 1,5 χρόνο και ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του:

«Ακύρωση της προμήθειας για τους πομπούς εντοπισμού PBL – Διεθνή διαγωνισμό θέλει το ΥΕΘΑ

Την ακύρωση της προμήθειας με απευθείας ανάθεση των πομπών PBL σύμφωνα με πληροφορίες, αποφάσισε ο ΥΦΕΘΑ κ. Μιχαλολιάκος. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το ΥΕΘΑ θα προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό ο οποίος θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός έξι μηνών.

Ο πομπός PLB σχεδιάστηκε για να φέρεται από άτομα, και ενεργοποιείται  χειροκίνητα. Το πρόβλημα στις Ένοπλες Δυνάμεις από την έλλειψη του συστήματος είναι σοβαρό για την ασφάλεια των στελεχών. Υπενθυμίζουμε ότι δύο άντρες της Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων χάθηκαν στη θάλασσα μετά την επιτυχή εκτέλεση της αποστολής τους, ο ένας για έξι ώρες και ο δεύτερος περίπου για 20 ώρες. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε διότι δεν ήταν εφοδιασμένοι με πομπούς PLB με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η δυνατότητα άμεσου εντοπισμού. Ο ένας εκ των δύο στελεχών που ήταν για 20 ώρες «αγνοούμενος» μεταφέρθηκε με υποθερμία στο νοσοκομείο όπου παρέμεινε αρκετές ημέρες.

Αξίζει να αναφερθεί ο παραδοσιακός τρόπος για να εντοπιστεί η θέση ενός πομπού ο οποίος εξέπεμψε σήμα ανάγκης ήταν, και είναι ακόμη και σήμερα, με το σύστημα «Εύρεσης Κατεύθυνσης» DF (Direction Finding). Σε περίπτωση που αναφερόμαστε σε εντοπισμό χειριστή ο οποίος εγκατέλειψε ικανή και αναγκαία συνθήκη για τον εντοπισμό του πομπού είναι να ευρίσκεται στην περιοχή και σε απόσταση ικανή να λάβει το ηχητικό σήμα, άλλο αεροσκάφος.

Το  DF παρέχει στον χρήστη μόνον την κατεύθυνση από την οποία προέρχεται το σήμα και για το ακριβή εντοπισμό εφαρμόζεται η μέθοδος Τριγωνισμού (Triangulation), όπου η θέση υπολογίζεται από το σημείο που τέμνονται κατευθύνσεις που προέρχονται από περισσότερα του ενός συστήματα  με δυνατότητα  DF. Αν και η τεχνική « DF» εξακολουθεί να εφαρμόζεται  ακόμη και σήμερα, είναι γνωστό ότι τα σήματα εντοπισμού θέσης των υπαρχόντων συστημάτων είναι πολύ αόριστα, με μεγάλα σφάλματα, πολλές φορές ψευδή, με αποτέλεσμα να χάνετε πολύτιμος χρόνος και κατ’ επέκταση ανθρώπινες ζωές.  

Μελέτες στον τομέα της Έρευνας και Διάσωσης έδειξαν ότι ενώ οι αρχικά επιζώντες από ένα Αεροπορικό ατύχημα έχουν λιγότερο από 10% πιθανότητες επιβίωσης, αν η επιχείρηση διάσωσης καθυστερήσει πέραν των δύο ημερών, το ποσοστό αυτό υπερβαίνει το 60% αν η επιχείρηση ολοκληρωθεί σε 8 ώρες.»

Αυτά σε ότι αφορά το ποιος ευθύνεται για την τουρκική πειρατεία εντός της δεσμευμένης περιοχής της Ψαθούρας και της αρπαγής της σωρού του νεκρού χειριστή, αλλά και των χαμένων πιθανοτήτων να βρεθεί ζωντανός, αφού όπως έδειξε η νεκροτομή, ο Σμηναγός (Ι) Αθ. Μπατσαράς,  τελικά, απλώς πνίγηκε…

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ