H EADS Defence & Security ανέλαβε τη μελέτη ελαχιστοποίησης κινδύνου για ένα μη επανδρωμένο..

H EADS Defence & Security ανέλαβε τη μελέτη ελαχιστοποίησης κινδύνου για ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UAV) αναγνώρισης και επιτήρησης τεχνολογίας modular.

 

11 Δεκεμβρίου 2007 – Η EADS Defence & Security Division (DS) ανέλαβε να καταρτίσει μελέτη για ελαχιστοποίηση κινδύνου ενός πρωτοποριακού προγράμματος κατασκευής UAV (Unmanned Aerial Vehicle – Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος). Η μελέτη αυτή ανατέθηκε από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αμυντικής Τεχνολογίας και Προμηθειών (BWB – Bundesamt für Wehrtechnik und Beschaffung) της Γερμανίας, η οποία  ενεργεί κατ’ εντολή των κυβερνήσεων της Γαλλίας, Γερμανία και Ισπανίας. Στη μελέτη αυτή η οποία πραγματοποιείται για πάνω από 15 μήνες, η EADS DS συγκεντρώνει τις απαιτήσεις των Ενόπλων Δυνάμεων των τριών χωρών όσον αφορά στο συγκεκριμένο μη επανδρωμένο οπλικό σύστημα και καθορίζει μία κοινή τεχνική λύση. Τα αποτελέσματα της μελέτης ελαχιστοποίησης κινδύνου θα ληφθούν υπόψη για την επικείμενη απόφαση σχετικά με την ανάπτυξη ενός συστήματος UAV κατασκευής modular για αποστολές αναγνώρισης, ανίχνευσης – εντοπισμού και παρακολούθησης στόχου.

“Τόσο για τις ΠΑ όσο και για τη βιομηχανία των χωρών που ανέθεσαν το έργο αυτό αποτελεί επείγουσα προτεραιότητα η κάλυψη των κενών που υπάρχουν στις επιχειρησιακές δυνατότητες των μη επανδρωμένων μέσων παρακολούθησης και αναγνώρισης (στόχου), δεδομένου ότι σήμερα οι ‘Ενοπλες Δυνάμεις μίας χώρας βασίζονται όλο και περισσότερο στην απόκτηση πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο (real-time information). Για τη μελέτη αυτή, τα τρία συμμετέχοντα κράτη ενστερνίζονται τη λύση που προσφέρουμε και που θα ικανοποιήσει τις συγκεκριμένες συσσωρευμένες ανάγκες-απαιτήσεις τους σχετικά με τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη,” αναφέρει ο Dr. Stefan Zoller, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της EADS για την Αμυνα και την Ασφάλεια. “Είμαστε περήφανοι που βελτιώνουμε τη διαλειτουργικότητα όσον αφορά στον τομέα της κοινής Ευρωπαϊκής ασφάλειας και στα συστήματα που χρησιμοποιούνται για το σκοπό αυτό και είναι απαραίτητα για τις μελλοντικές αποστολές, προάγοντας έτσι νέες καινοτόμες ιδέες/λύσεις στις ‘Ενοπλες Δυνάμεις μας,” προσέθεσε ο Zoller.

Τα αυτόνομα, μη επανδρωμένα αεριωθούμενα αεροχήματα αποτελούν την πραγματική λύση για να επιτύχουμε δυνατότητες που προέρχονται από τα σενάρια επιχειρήσεων. Από τη μία, αυτά μπορούν να ίπτανται σε μεγάλα ύψη πάνω από την περιοχή εκτέλεσης της αποστολής για μεγάλο χρονικό διάστημα. Από την άλλη, είναι επίσης κατάλληλα για πτήση σε χαμηλό ύψος πάνω από την εχθρική περιοχή. Και στις δύο περιπτώσεις, η χρήση αεριωθούμενων κινητήρων εξασφαλίζει την επίτευξη των απαιτούμενων πτητικών επιδόσεων και την απαραίτητη ηλεκτρική ισχύ για τη λειτουργία των πανίσχυρων αισθητήρων και των συστημάτων μεταφοράς / διασύνδεσης πληροφοριών.

“Η ιδέα κατασκευής μίας σειράς σπονδυλωτών (modular) UAVs επόμενης γενιάς μας δίνει τη δυνατότητα να καλύψουμε αποτελεσματικά τις επιχειρησιακές απαιτήσεις τριών χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα με μία κοινή πλατφόρμα και με κινητούς σταθμούς εδάφους,” είπε χαρακτηριστικά ο Βernhard Gerwert, CEO της EADS Military Air Systems. “Mε αυτή τη σειρά συστημάτων, προσφέρουμε στους πελάτες μας μία κοινή και κατ’ επέκταση αποδοτική λύση ικανή να ικανοποιήσει τις συγκεκριμένες απαιτήσεις τους.”

Τόσο το σκάφος όσο και ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση της αποστολής των διαφόρων εκδόσεων UAV είναι σπονδυλωτής κατασκευής. Μία κοινή βασική πλατφόρμα χρησιμοποιείται για διάφορες επιχειρησιακές διαμορφώσεις: Από τη μία, το UAV μπορεί να φέρει τον εξοπλισμό που χρειάζεται για να εκτελεί αποστολές επιτήρησης πετώντας σε μεγάλα ύψη, διαθέτοντας αισθητήρες για συλλογή ολοκληρωμένης εικόνας και πανίσχυρα συστήματα μεταφοράς δεδομένων. Από την άλλη, το σπονδυλωτό αυτό σύστημα μπορεί να πετάει σε αποστολές παρακολούθησης στόχων και αποστολές εξακρίβωσης της επιτυχίας των προσβολών του αντιπάλου με τοποθέτηση αντιστοίχου εξοπλισμού. Ετσι, αυτή η έκδοση UAV μπορεί να φέρει εις πέρας αποστολές τις οποίες σήμερα αναλαμβάνουν τα Tornados αναγνώρισης της Γερμανικής Αεροπορίας. Τα μη επανδρωμένα αεροχήματα, ανάλογα με τον εξοπλισμό που φέρουν, μπορούν να είναι μέρος των διαδικτύων συλλογής πληροφοριών και διοίκησης και ελέγχου.

Στο πλαίσιο αυτής της μελέτης, η Γαλλική Thales, η Ισπανική Indra και η EADS Defence Electronics (Business Unit της EADS Defence & Security) θα μελετήσουν το είδος ραντάρ και θα διερευνήσουν τη δυνατότητα για κοινή ανάπτυξη και ενσωμάτωση μελλοντικά ενός αισθητήρα SAR (Synthetic Aperture Radar) για αυτό το μη επανδρωμένο αερόχημα.

Η EADS Military Air Systems (MAS), η οποία αποτελεί παραγωγική μονάδα της επιχειρηματικού κλάδου EADS Defence & Security (DS), έχει την ευθύνη για όλα τα επανδρωμένα και μη αεροπορικά οπλικά συστήματα της EADS. Η DS παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις σε ένα μόνο δίκτυο που λειτουργεί αποτελεσματικά συνδυάζοντας αεροπορικά συστήματα στρατιωτικής χρήσης, συστήματα πυραύλων, συστήματα επικοινωνιών και συλλογής πληροφοριών, λύσεις που εφαρμόζονται για εξασφάλιση της παγκόσμιας ασφάλειας, αισθητήρες και ηλεκτρονικά αεροπορικής χρήσης, όπως επίσης και ολοκληρωμένες λύσεις πραγματοποίησης ελέγχων και υποστήριξης των συστημάτων που προαναφέρθηκαν. Το 2006 η DS – με τους περίπου 23.000 υπαλλήλους της – είχε έσοδα που άγγιξαν τα 5.9 δις Ευρώ. Η EADS αποτελεί παγκόσμια ηγετική δύναμη στον τομέα της αεροναυπηγικής, της άμυνας και των συναφών υπηρεσιών. To 2006, η EADS είχε έσοδα  39.4 δις Ευρώ και απασχόλησε περίπου 116.000 υπαλλήλους.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ