Επιστρέφουν στο F-35B έναντι του F-35C για τα αεροπλανοφόρα οι Βρετανοί λόγω κόστους
Σοβαρά προβλήματα φαίνεται να προκαλεί η παλαιότερη απόφαση του βρετανικού υπουργείου Άμυνας για την επιλογή του αεροσκάφους F-35C αντί του F-35B για τα βρετανικά αεροπλανοφόρα που αυτή την περίοδο ναυπηγούνται. Η αρχική απόφαση είχε ληφθεί με το αιτιολογικό ότι το F-35B θα είναι πιο ακριβό από τις τρείς εκδόσεις που αυτό τον καιρό αναπτύσσονται και ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μπορεί να μην ξεπεραστούν. Έτσι σύμφωνα με την τότε απόφαση τα ναυπηγεία έπρεπε να αλλάξουν την διαμόρφωση του πλοίου που αρχικά προβλεπόταν η ύπαρξη ράμπας απογείωσης και αντί αυτής να τοποθετηθεί καταπέλτης για την υποβοήθηση του μαχητικού F-35C . Τελικά όπως αποδείχτηκε τοπ κόστος αυτής της μετατροπής δεν ήταν 500 εκατ. λίρες Αγγλίας όπως είχε υπολογιστεί αλλά 1,8 δισ λίρες Αγγλίας. Το ποσό αυτό ήταν πέρα για πέρα εκτός προϋπολογισμού γεγονός που οδήγησε τον υπουργό Άμυνας στην επανεξέταση της αρχικής πρότασης για τα αεροπλανοφόρα δηλαδή να εξοπλιστούν με αεροσκάφη F-35B. Αν τελικά αυτό γίνει πραγματικότητα η Βρετανία θα πρέπει να αποχαιρετήσει την πιθανότητα συνεργασίας με το αμερικανικό ή το γαλλικό Ναυτικό διότι τα αεροπλανοφόρα τους χρησιμοποιούν καταπέλτη για την απογείωση των αεροσκαφών και δεν θα μπορεί να υπάρχει διαλειτουργικότητα μεταξύ των πλοίων και των αεροσκαφών που θα επιχειρούν από αυτά. Η απόφαση των Βρετανών θα πρέπει να ληφθεί σύντομα διότι με βάση το τροποποιημένο σχεδιασμό που υιοθετήθηκε πριν από δύο χρόνια 200 Βρετανοί πιλότοι και μηχανικοί θα πρέπει να εκπαιδευτούν σε γαλλικά και αμερικανικά αεροπλανοφόρα ώστε να μπορούν να επιχειρούν από αεροπλανοφόρα με καταπέλτη. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Σοβαρά προβλήματα φαίνεται να προκαλεί η παλαιότερη απόφαση του βρετανικού υπουργείου Άμυνας για την επιλογή του αεροσκάφους F-35C αντί του F-35B για τα βρετανικά αεροπλανοφόρα που αυτή την περίοδο ναυπηγούνται.
Η αρχική απόφαση είχε ληφθεί με το αιτιολογικό ότι το F-35B θα είναι πιο ακριβό από τις τρείς εκδόσεις που αυτό τον καιρό αναπτύσσονται και ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μπορεί να μην ξεπεραστούν. Έτσι σύμφωνα με την τότε απόφαση τα ναυπηγεία έπρεπε να αλλάξουν την διαμόρφωση του πλοίου που αρχικά προβλεπόταν η ύπαρξη ράμπας απογείωσης και αντί αυτής να τοποθετηθεί καταπέλτης για την υποβοήθηση του μαχητικού F-35C .
Τελικά όπως αποδείχτηκε τοπ κόστος αυτής της μετατροπής δεν ήταν 500 εκατ. λίρες Αγγλίας όπως είχε υπολογιστεί αλλά 1,8 δισ λίρες Αγγλίας. Το ποσό αυτό ήταν πέρα για πέρα εκτός προϋπολογισμού
γεγονός που οδήγησε τον υπουργό Άμυνας στην επανεξέταση της αρχικής πρότασης για τα αεροπλανοφόρα δηλαδή να εξοπλιστούν με αεροσκάφη F-35B.
Αν τελικά αυτό γίνει πραγματικότητα η Βρετανία θα πρέπει να αποχαιρετήσει την πιθανότητα συνεργασίας
με το αμερικανικό ή το γαλλικό Ναυτικό διότι τα αεροπλανοφόρα τους χρησιμοποιούν καταπέλτη για την απογείωση των αεροσκαφών και δεν θα μπορεί να υπάρχει διαλειτουργικότητα μεταξύ των πλοίων και των αεροσκαφών που θα επιχειρούν από αυτά.
Η απόφαση των Βρετανών θα πρέπει να ληφθεί σύντομα διότι με βάση το τροποποιημένο σχεδιασμό που υιοθετήθηκε πριν από δύο χρόνια 200 Βρετανοί πιλότοι και μηχανικοί θα πρέπει να εκπαιδευτούν σε γαλλικά και αμερικανικά αεροπλανοφόρα ώστε να μπορούν να επιχειρούν από αεροπλανοφόρα με καταπέλτη.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr