Το ΓΕΑ ανοίγει το «μεγάλο παιχνίδι»…
Με μια αιφνιδιαστική κίνηση, το ΓΕΑ συνέταξε μελέτη που προβλέπει την κατεπείγουσα...
Με μια αιφνιδιαστική κίνηση, το ΓΕΑ συνέταξε μελέτη που προβλέπει την κατεπείγουσα…
Με μια αιφνιδιαστική κίνηση, το ΓΕΑ συνέταξε μελέτη που προβλέπει την κατεπείγουσα προμήθεια νέων μαχητικών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του www.defencenet.gr το ΓΕΑ εκκίνησε τη διαδικασία προμήθειας 40 νέων μαχητικών αεροσκαφών.
Σύμφωνα με απόλυτα αξιόπιστες πηγές του ΓΕΑ η προμηθεια είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη δεδομένου ότι από το 2010 και μετά θα εμφανιστεί ένα τεράστιο χάσμα στις επιχειρησιακές δυνατότητες της ΠΑ δεδομένης της απόσυρσης και των τελευταίων Α-7 Corsair.
Η προμήθεια των 30 F-16C/D Block 52+ ADV. ουσιαστικά θα κλείσει απλώς τα κενά που έχουν δημιουργηθεί από τις σημαντικές απώλειες μαχητικών σε ατυχήματα.
Τα 40 μαχητικά (δηλαδή 2 μοίρες) αποτελούν τον ελάχιστο απαραίτητο αριθμό προκειμένου να διατηρηθεί σε οριακά επαρκές επίπεδο η αποτρεπτική ικανότητα της ΠΑ. Η μορφοποιημένη απαίτηση της ΠΑ αναμένεται να διαβιβαστεί στον υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Ε. Μεϊμαράκη, «δια τα περεταίρω». Είναι πλέον σαφές, ότι εναπόκειται στην κυβέρνηση ο χρόνο και ο τρόπος έναρξης των διαδικασιών.
Αν θεωρήσουμε ότι για την παραλαβή των πρώτων αεροσκαφών μετά την υπογραφή του συμβολαίου απαιτούνται κατ΄ ελάχιστον 36 μήνες, είναι σαφές ότι ο υποψήφιος πωλητής, θα πρέπει να έχει την ικανότητα, παράδοσης αεροσκαφών πολύ νωρίτερα, μέχρι τα τέλη του 2010. Από τα υποψήφια μαχητικά αεροσκάφη το Eurofighter EF 2000 δυνητικά θα έχει δυνατότητα παράδοσης μαχητικών που πιθανόν να προορίζονται για την Γερμανική Αεροπορία, δηλαδή των πρώτων μονάδων παραγωγής Tranche 2, ενώ οπωσδήποτε τόσο η Lockheed Martin με την πιο πρόσφατη έκδοση του F-16, όσο και η Dassault με την υποψηφιότητα του Rafale F2/F3 θα αναζητήσουν ανάλογες λύσεις.
Το κόστος της προμήθειας, θα κυμανθεί μεταξύ 2 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα μονοκινητήρια αεροσκάφη και 4 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα δικινητήρια νέας γενιάς με εξαίρεση βέβαια την υποψηφιότητα του Su-35 η οποία δεν προβλέπεται να ξεπεράσει το 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ παρά το ότι είναι δικινητήριο. Λοιπές υποψηφιότητες είναι το F/A-18E/F Super Hornet της Boeing και το JAS-39C/D Gripen της σουηδικής Saab, που όμως δεν φαινεται να έχει καμία πιθανότητα.
Θα πρέπει βέβαια να σημειώσουμε ότι η έναρξη της διαδικασίας γίνεται σε μια στιγμή που η χαμηλή τιμή του δολαρίου ευνοεί ιδιαίτερα τις αμερικανικές υποψηφιότητας (F-16C/D, F-18E/F Super Hornet).