Οι δυο μεγαλύτερες αεροδιαστημικές εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών αποκάλυψαν ότι τελικά δεν…

Οι δυο μεγαλύτερες αεροδιαστημικές εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών αποκάλυψαν ότι τελικά δεν θα είναι αντίπαλες στον σχετικό διαγωνισμό της αμερικανικής Αεροπορίας, αλλά αντίθετα θα συνεργαστούν.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι δυο εταιρείες σκοπεύουν να συνεργαστούν στην έρευνα και ανάπτυξη του συγκεκριμένου προγράμματος για ένα αεροσκάφος βαθιάς κρούσης, και επιπλέον και στα συστήματα προηγμένων αισθητήρων που αυτό θα φέρει, όπως και στην μελλοντική τεχνολογία ηλεκτρονικού πολέμου.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Boeing, η Αεροπορία επιθυμεί να έχει το πρώτο επιχειρησιακό αεροσκάφος έτοιμο μέχρι το 2018.

Για να γίνει αυτό, η κατασκευή του θα πρέπει να ξεκινήσει το αργότερο το 2016, ενώ οι σχετικές εργασίες θα πρέπει να ξεκινήσουν τουλάχιστον το 2010. Οι δυο εταιρείες πάντως παρουσιάστηκαν αισιόδοξες ότι θα μπορούσαν να παρουσιάσουν το πρώτο πρωτότυπο εντός του 2018.

Το νέας γενιάς βομβαρδιστικό θα έχει οπωσδήποτε δυνατότητα πυρηνικής κρούσης, πράγμα που σημαίνει ότι τουλάχιστον ένας αριθμός από αυτό θα είναι επανδρωμένη έκδοση.

Πάντως, τα διαφαινόμενα από τώρα προβλήματα χρηματοδότησης έχουν ωθήσει την Αεροπορία να «κατεβάσει τον πήχη» θέτοντας ως προδιαγραφές ένα υποηχητικό -πλέον- αεροσκάφος με εμβέλεια τουλάχιστον 4.000 χιλιομέτρων.

Αξίζει να επισημανθεί ότι οι δυο εταιρείες έχουν ήδη μια πολύ καλή συνεργασία στην συμπαραγωγή του F-22 Raptor, όπου η Boeing έχει το ένα τρίτο της παραγωγής.

 Εκπρόσωπος της Αεροπορίας πάντως δήλωσε ότι θα προτιμούσε να υπήρχε και μια δεύτερη πρόταση ώστε να υπάρχει ανταγωνισμός και να επιλυθούν ευκολότερα τα όποια τεχνολογικά προβλήματα, κατονομάζοντας σαφώς τη Northrop Grumman ως πιθανή υποψήφια για υποβολή πρότασης.

Πάντως, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Lockheed, η εταιρεία κάνοντας σχετική πρόταση συνεργασίας στην Northrop Grumman συνάντησε την άρνηση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ