Ο Υπουργός Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών Ρόμπερτ Γκέητς μιλώντας στο Κογκρέσο δήλωσε πως…

Ο Υπουργός Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών Ρόμπερτ Γκέητς μιλώντας στο Κογκρέσο δήλωσε πως η επέκταση του στόλου των μαχητικών F-22 της αμερικανικής Αεροπορίας πέρα από τον προβλεπόμενο αριθμό των 183 μονάδων δεν είναι απαραίτητη, και πως αν γινόταν θα μπορούσε να προκαλέσει περικοπές στον αριθμό του προς παραγωγή αριθμού των μαχητικών F-35.

Και τα δυο αεροσκάφη βέβαια κατασκευάζονται από κοινοπραξίες με επικεφαλής την Lockheed Martin, αλλά η παραγωγή του F-22 προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2011, αν και ο Υπουργός Άμυνας Ρόμπερτ Γκέητς συμφώνησε να μην κλείσει η γραμμή παραγωγής πετώντας το μπαλάκι της απόφαση για την προμήθεια ή μη περισσότερων F-22 στην επόμενη κυβέρνηση.

Κατά την διάρκεια της θητείας του Τζωρτζ Μπους στον προεδρικό θωκό των ΗΠΑ, το πεντάγωνο έχει επανειλημμένα υποστηρίξει ότι η παραγωγή πρέπει να σταματήσει στις 183 μονάδες. Ωστόσο η Αεροπορία επιμένει σταθερά ότι χρειάζεται τουλάχιστον 381 μονάδες του νέου μαχητικού αεροπορικής υπεροχής.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γκέητς υποστήριξε ότι ο αριθμός των 183 μονάδων που υποστηρίζει το Πεντάγωνο είναι πιθανότατα ο σωστός αριθμός για ένα μαχητικό που κοστίζει περίπου 140 εκατομμύρια δολάρια ανά αεροσκάφος.

Tο F-35 Lightning II από την άλλη αναμένεται να κοστίσει στην Αεροπορία μόνο 77 εκατομμύρια δολάρια γεγονός που σημαίνει ότι, σύμφωνα με τον κ. Γκέητς, αν επεκταθεί η παραγωγή του F-22, αυτό θα γίνει εις βάρος του F-35.

 «H πραγματικότητα είναι ότι αυτήν την στιγμή πολεμάμε σε δυο μέτωπα, στο Ιράκ και το Αφγανιστάν και το F-22 δεν έχει εκτελέσει αποστολές σε κανένα από τα μέτωπα αυτά.», είπε χαρακτηριστικά, Υπονοώντας σαφώς ότι το σχετικά χαμηλό ρίσκο μιας σύγκρουσης με χώρες που διαθέτουν ή θα αποκτήσουν προηγμένα μαχητικά τα επόμενα πέντε χρόνια τουλάχιστον, όπως η Κίνα και η Ρωσία, δικαιολογεί την επιθυμία του Πενταγώνου για λιγότερα από 200 F-22.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός που κατέθεσε πριν λίγες ημέρες ο πρόεδρος Μπους, περιλαμβάνει τα κονδύλια για την χρηματοδότηση των τελευταίων 20 F-22, αλλά όχι και για το κλείσιμο της γραμμής παραγωγής του.

Στο πρόγραμμα του F-22 απασχολούνται 1.800 εργαζόμενοι της Lockheed Martin, καθώς και άλλοι της Boeing που συμμετέχει στο πρόγραμμα σε ποσοστό 33%.

Από την άλλη, στο πρόγραμμα του F-35 εργάζονται αυτήν την στιγμή 3.600 εργαζόμενοι, ενώ η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σκοπεύει να απολύσει 850 από αυτούς, κυρίως μηχανικούς και τεχνικούς, καθώς το πρόγραμμα περνάει από την φάση της ανάπτυξης στην φάση της παραγωγής.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ