Νέο επεισόδιο στο σίριαλ του ASPIS II
Τελικά με αρκετή καθυστέρηση σε σχέση με την αρχικά προγραμματισμένη ημερομηνία (Δεκέμβρης 2007), η αμερικανική κατασκευάστρια εταιρία Raytheon παρουσίασε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) την πρότασή της για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II στην περίπτωση αντιμετώπισης αναγνώρισης εκπομπών ραντάρ συνεχούς κύματος (CV)...
Τελικά με αρκετή καθυστέρηση σε σχέση με την αρχικά προγραμματισμένη ημερομηνία (Δεκέμβρης 2007), η αμερικανική κατασκευάστρια εταιρία Raytheon παρουσίασε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) την πρότασή της για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II στην περίπτωση αντιμετώπισης αναγνώρισης εκπομπών ραντάρ συνεχούς κύματος (CV)…
Τελικά με αρκετή καθυστέρηση σε σχέση με την αρχικά προγραμματισμένη ημερομηνία (Δεκέμβρης 2007), η αμερικανική κατασκευάστρια εταιρία Raytheon παρουσίασε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) την πρότασή της για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II στην περίπτωση αντιμετώπισης αναγνώρισης εκπομπών ραντάρ συνεχούς κύματος (CV).
Σύμφωνα με πληροφορίες η προτεινόμενη λύση δεν ικανοποίησε απόλυτα την Πολεμική Αεροπορία η οποία ζήτησε την πλήρη αποκατάσταση του προβλήματος.
Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που ακολούθησαν την παρουσίαση αναφέρθηκε ότι η πλήρης επίλυση του προβλήματος και η εν συνεχεία εγκατάσταση του συστήματος τα αεροσκάφη θα απαιτούσε πρόσθετο χρόνο οκτώ μηνών, ενώ υπονοήθηκε και η πιθανότητα μετατροπής στις καλωδιώσεις και τα υποσυστήματα του αεροσκάφους.
Το ζήτημα αυτό προκάλεσε τον προβληματισμό και την αντίδραση των επιτελών του ΓΕΑ, οι οποίοι και επέμειναν στην θέση της ΠΑ για πλήρη επίλυση των προβλημάτων του συστήματος πριν αυτό εγκατασταθεί στα αεροσκάφη και αποδοθεί σε επιχειρησιακή χρήση.
Δυστυχώς, για άλλη μια φορά η ΠΑ βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντική καθυστέρηση στην επιχειρησιακή αξιοποίηση κυρίων οπλικών συστημάτων όπως τα μαχητικά αεροσκάφη, λόγω προβλημάτων στην ανάπτυξη των συστημάτων αυτοπροστασίας.
Όπως είναι γνωστό έχει ήδη προηγηθεί η περίπτωση του Mirage 2000-5 Mk.2 όπου οι παραδόσεις των αεροσκαφών καθυστέρησαν για σημαντικότατο χρονικό διάστημα μέχρις ότου επιλυθούν πλήρων τα προβλήματα του συστήματος αυτοπροστασίας ICMS Mk.3.
Σε κάθε περίπτωση έχει γίνει πλέον αντιληπτό από την ΠΑ ότι κάθε νέο μαχητικό αεροσκάφος που εισάγεται σε υπηρεσία θα πρέπει να διαθέτει πλήρη εξοπλισμό και ιδιαίτερα σύστημα αυτοπροστασίας, που αποτελεί ένα από τα κυριότερα συστήματα του αεροσκάφους που επηρεάζει καθοριστικά την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα, τις τακτικές και τις αποστολές που μπορούν να αναληφθούν.