Παραδόθηκε το πρώτο CV-22 στην USAF
Μια νέα σελίδα για τις ειδικές επιχειρήσεις σηματοδοτεί η παράδοση του νέου ελικοπτέρου-αεροσκάφους CV-22 Osprey, ειδική διαμόρφωση για τη διεξαγωγή Ειδικών Επιχειρήσεων του MV-22 που είναι ήδη ενταγμένο επιχειρησιακά στο Σώμα των Αμερικανών Πεζοναυτών, αν και κατά 85% πρόκειται για το ίδιο ακριβώς πτητικό μέσο. Οι διαφορές συνίστανται στα ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα (avionics) που απαιτούνται για τη διεξαγωγή ειδικών επιχειρήσεων.
Μια νέα σελίδα για τις ειδικές επιχειρήσεις σηματοδοτεί η παράδοση του νέου ελικοπτέρου-αεροσκάφους CV-22 Osprey, ειδική διαμόρφωση για τη διεξαγωγή Ειδικών Επιχειρήσεων του MV-22 που είναι ήδη ενταγμένο επιχειρησιακά στο Σώμα των Αμερικανών Πεζοναυτών, αν και κατά 85% πρόκειται για το ίδιο ακριβώς πτητικό μέσο. Οι διαφορές συνίστανται στα ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα (avionics) που απαιτούνται για τη διεξαγωγή ειδικών επιχειρήσεων.
Η παράδοση του επαναστατικού αεροσκάφους-ελικοπτέρου πραγματοποιήθηκε στις 20 Μαρτίου στην 58η Πτέρυγα Μάχης Ειδικών Επιχειρήσεων της Αμερικανικής Αεροπορίας (USAF) που έχει την αρμοδιότητα παροχής εκπαίδευσης στους χειριστές και τα πληρώματα των αεροπορικών μέσων που υποστηρίζουν τις ειδικές επιχειρήσεις των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, 4 ακόμη CV-22 θα πρέπει να έχουν παραδοθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου. Η πρώτη Μοίρα των CV-22 Osprey αναμένεται να είναι επιχειρησιακά διαθέσιμη το 2007 στην αεροπορική βάση Hurlburt Field στη Φλόριντα. Το CV-22 παραδόθηκε στην αεροπορική βάση Kirtland στο Νέο Μεξικό από τον επικεφαλής της Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας αντιπτέραρχο Μάικλ Γούλεϊ, ο οποίος το πιλοτάρισε από την αεροπορική βάση Edwards στην Καλιφόρνια όπου έγιναν οι τελικές δοκιμές. Σύμφωνα με τις δηλώσεις που έκανε ο αντιπτέραρχος Γούλεϊ αμέσως μετά την προσγείωση, το CV-22 έχει την ικανότητα να πετάει με την ταχύτητα ενός C-130, να μεταπηδά σε διαμόρφωση ελικοπτέρου και να από-προσγειώνεται όπως το MH-53 Pave Low. Αυτή η διττή ικανότητα του Osprey του προσδίδει αυξημένο επιχειρησιακό βεληνεκές, ταχύτητα και τη δυνατότητα να εκτελεί ποικιλία αποστολών, περισσότερες από ότι ένα ελικόπτερο ή ένα μεταγωγικό αεροσκάφος μεμονωμένα. Στηριζόμενες στο νέο αυτό πτητικό μέσο, οι ειδικές δυνάμεις των Ηνωμένων Πολιτειών θα μπορούν μέσα σε μία νύχτα να εκτελούν επιχειρήσεις διείσδυσης και απαγκίστρωσης σε μεγάλες αποστάσεις εντός του εχθρικού εδάφους. Συγκριτικά με τα υπάρχοντα πτητικά μέσα που χρησιμοποιούν οι ειδικές δυνάμεις των ΗΠΑ, το CV-22 Osprey έχει αποδειχθεί στις δοκιμές ότι είναι 4-8 φορές λιγότερο τρωτό στα εχθρικά πυρά, 75% λιγότερο θορυβώδες, μπορεί να πετά σε σημαντικά μεγαλύτερο ύψος σε σχέση με τα συμβατικά ελικόπτερα ειδικών επιχειρήσεων, ενώ το ίχνος του στο ραντάρ είναι συγκριτικά μόλις το 1/10. Η επένδυση που απαιτήθηκε για την ανάπτυξη του αεροσκάφους-ελικοπτέρου ήταν δυσβάσταχτη. Αρκεί να αναφερθεί ότι η τιμή ενός εκάστου Osprey στη βασική του μάλιστα διαμόρφωση (fly-away cost) ανέρχεται στο δυσθεώρητο ποσό των 89,1 εκατομμυρίων δολαρίων, κόστος που ισοδυναμεί με το προσδοκώμενο κόστος προμήθειας για δύο μαχητικά τέταρτης (ή πέμπτης σύμφωνα με τους Αμερικανούς) γενιάς F-35 JSF (Joint Strike Fighter) που βρίσκονται σήμερα στο στάδιο των δοκιμών, ή την προμήθεια περισσοτέρων από δύο F-16 Block 52+ της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας! Το γεγονός όμως αυτό καταδεικνύει την εκτόξευση της σημασίας των ειδικών δυνάμεων στο πλαίσιο της μεταψυχροπολεμικής παγκόσμιας στρατηγικής των Ηνωμένων Πολιτειών.