H ολοένα αυξανόμενη απειλή πυραυλικής επίθεσης ενδεχομένως να ωθήσει το Ισραήλ να…

H ολοένα αυξανόμενη απειλή πυραυλικής επίθεσης ενδεχομένως να ωθήσει το Ισραήλ να αλλάξει τα σχέδια του για την προμήθεια τελικώς όχι του F-35A, αλλά του κάθετης από-προσγείωσης F-35B το οποίο προορίζεται για τους αμερικανούς Πεζοναύτες.

Το πιο πρόσφατο πενταετές πλάνο του Ισραήλ προβλέπει την διάθεση κεφαλαίων για την προμήθεια 25 αεροσκαφών F-35A, η αγορά των οποίων θα οριστικοποιούνταν τον επόμενο χρόνο, ενώ τελικά υπήρχε η πρόβλεψη για την προμήθεια 100 αεροσκαφών του ίδιου τύπου.

Ωστόσο, με την πυραυλική εξ αποστάσεως απειλή να αυξάνεται συνεχώς από κάθε κατεύθυνση όπως έχουν δείξει οι πιο πρόσφατες επιθέσεις, οι διάδρομοι προσγείωσης στα ισραηλινά αεροδρόμια στο μέλλον αναμένεται να είναι πιο επισφαλείς από ποτέ.

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, η προσθήκη στο οπλοστάσιο της Χαμάς και της Χεζμπολάζ πυραύλων και ρουκετών όλο και μεγαλύτερης καταστρεπτικότητας και ακρίβειας έχει οδηγήσει σε δυσανάλογα μεγάλες δαπάνες για την οχύρωση αεροδρομίων και ευαίσθητων εγκαταστάσεων.

Έτσι η ισραηλινή Αεροπορία ίσως βρεθεί στην δυσάρεστη για αυτήν θέση να επιχειρεί από περιβάλλον για το οποίο ακριβώς σχεδιάστηκε το κάθετης από-προσγείωσης F-35B.

Ήδη άλλωστε η ισραηλινή Αεροπορία αντιμετώπισε αυτό το πρόβλημα το 2006 όταν χρειάστηκε να μετασταθμεύσει αεροσκάφη της σε αεροδρόμια στα βόρεια της χώρας, τα οποία ήταν εντός εμβέλειας των πυραύλων της Χεζμπολάχ, τους οποίους προμήθευε το Ιράν.

Το μεγάλο δίλλημα που τίθεται βέβαια είναι με τις επιδόσεις. Σύμφωνα με στοιχεία της κατασκευάστριας εταιρείας, το συμβατικό F-35A δέχεται 8.390 κιλά καυσίμου και μπορεί να μεταφέρει 8.160 κιλά οπλικού φορτίου σε απόσταση 980 χλμ. ενώ το κάθετης από-προσγείωσης F-35B δέχεται 6.350 κιλά καυσίμου και μπορεί να μεταφέρει 6.800 κιλά οπλικού φορτίου σε απόσταση 800 χλμ. Σε περίπτωση που δεν φέρεται οπλικό φορτίο σε εξωτερικούς φορείς, τα παραπάνω νούμερα είναι ακόμα μικρότερα.

Επιπλέον, η έκδοση κάθετης από-προσγείωσης θα κοστίσει 30% επιπλέον, ενώ είναι σημαντικά πιο περίπλοκο από μηχανολογικής άποψης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ