Την ώρα που έρχεται στο φως ένα ηχητικό ντοκουμέντο από την επικοινωνία του πιλότου της μοιραίας πτήσης της EgyptAir με τον Πύργο Ελέγχου της Ζυρίχης, οι αποκαλύψεις για το τι προηγήθηκε δεν έχουν τέλος. Ένα προφητικό graffiti στο μοιραίο αεροπλάνο, προκαλεί νέα ερωτήματα.

«Θα ρίξουμε αυτό το αεροπλάνο» ήταν η φράση που είχε γραφτεί πριν από δυο χρόνια στο μοιραίο αεροπλάνο της EgyptAir που συνετρίβη την περασμένη Πέμπτη στην ανατολική Μεσόγειο, παρασύροντας στο θάνατο 66 ανθρώπους, τους 56 επιβάτες και το 10μελές πλήρωμα.

Σύμφωνα με τρεις αξιωματούχους ασφαλείας της EgyptAir το απειλητικό graffiti ήταν “έργο” εργαζομένων στο αεροδρόμιο του Καΐρου, αναφέρει δημοσίευμα των New York Times. Η φράση που αποκαλύπτεται τώρα «Θα ρίξουμε αυτό το αεροπλάνο» είχε γραφτεί στο κάτω μέρος του μοιραίου Airbus.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, είχαν γραφτεί επίσης οι λέξεις “προδότης” και “δολοφόνος”, οι οποίες απευθύνονταν στον πρόεδρο της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, τον στρατηγό που πρωτοστάτησε στην πτώση του προέδρου Μοχάμεντ Μόσρι με πραξικόπημα τον Ιούλιο του 2013.

Οι αξιωματούχοι, που μίλησαν υπό το καθεστώς της ανωνυμίας, υποστήριξαν ότι το απειλητικό μήνυμα στο αεροπλάνο αφορούσε στην εσωτερική πολιτική κατάσταση που επικρατούσε τότε στην Αίγυπτο και δεν συνδέθηκε με τη διεθνή τρομοκρατία, δηλαδή με τον ISIS επί της ουσίας.

Εξαιτίας του περιστατικού αυτού, η EgyptAir έθεσε σε εφαρμογή σειρά μέτρων ασφαλείας, απέλυσε εργαζόμενους για τις πολιτικές τους θέσεις, ερεύνησε τους εργαζόμενούς της και αποφάσισε να τοποθετήσει άοπλους φρουρούσε ασφαλείας στις πτήσεις της. Στη μοιραία πτήση MS804 μάλιστα, υπήρχαν τρεις φρουροί ασφαλείας!

Η τελευταία επικοινωνία και το ηχητικό ντοκουμέντο

Η αποκάλυψη πως το μοιραίο αεροσκάφος είχε εκπέμψει αυτόματα μηνύματα για παρουσία καπνού στην καμπίνα του αεροσκάφους δεν είναι η μοναδική! Το γαλλικό κανάλι M6, επικαλούμενο Γάλλο αξιωματούχο, μετέδωσε ότι λίγο πριν το αεροπλάνο εξαφανιστεί, ο πιλότος είχε ενημερώσει τον πύργο ελέγχου του Καΐρου πως το Airbus είχε γεμίσει καπνούς και θα προχωρούσε σε “κάθοδο έκτακτης ανάγκης”.

Επίσης, ειδικός σε θέματα αεροναυπηγικής που μίλησε στη Deutsche Welle, ανέφερε πως σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφηκαν στο σύστημα επικοινωνίας αεροσκαφών ACARS (Aircraft Communication Adressing and Reporting System), ο καπνός αρχικά εντοπίστηκε στην τουαλέτα του αεροσκάφους και εν συνεχεία στο πίσω μέρος του Airbus, όπου βρίσκονται τα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροπλάνου.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η τελευταία επικοινωνία με τους Έλληνες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έγινε λίγα λεπτά πριν το αεροσκάφος μπει στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο και ο πιλότος δεν απάντησε στις επανειλημμένες κλήσεις της ΥΠΑ λίγα λεπτά πριν το Airbus χαθεί από τα ραντάρ!

Όλα αυτά ενώ το CNN φέρνει στο φως το ηχητικό ντοκουμέντο από την επικοινωνία του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους με τον Πύργο Ελέγχου της Ζυρίχης. Όπως και στην Ελλάδα (όπου ο πιλότος ευχαρίστησε τους Έλληνες ελεγκτές στα ελληνικά) δεν αναφέρθηκε κανένα πρόβλημα από τους κυβερνήτες του αεροσκάφους.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ