Πολλαπλών αποστολών τα Beriev Be-200
Συζητήσεις για την απόκτηση και αξιοποίηση σε πολλαπλό ρόλο των αεροσκαφών Beriev Be-200 διεξάγονται αυτή τη στιγμή μεταξύ των υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Δημόσιας Τάξης και της κατασκευάστριας ρωσικής εταιρείας. Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας εξετάζεται τόσο από το ΓΕΝ, όσο και από το ΓΕΣ, η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί το αεροσκάφος και σε άλλες αποστολές...
Συζητήσεις για την απόκτηση και αξιοποίηση σε πολλαπλό ρόλο των αεροσκαφών Beriev Be-200 διεξάγονται αυτή τη στιγμή μεταξύ των υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Δημόσιας Τάξης και της κατασκευάστριας ρωσικής εταιρείας. Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας εξετάζεται τόσο από το ΓΕΝ, όσο και από το ΓΕΣ, η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί το αεροσκάφος και σε άλλες αποστολές…
Συζητήσεις για την απόκτηση και αξιοποίηση σε πολλαπλό ρόλο των αεροσκαφών Beriev Be-200 διεξάγονται αυτή τη στιγμή μεταξύ των υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Δημόσιας Τάξης και της κατασκευάστριας ρωσικής εταιρείας.
Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας εξετάζεται τόσο από το ΓΕΝ, όσο και από το ΓΕΣ, η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί το αεροσκάφος και σε άλλες αποστολές πέρα από τις τυπικές αποστολές πυρόσβεσης για τις οποίες προτείνεται μέχρι στιγμής το Be-200.
Συγκεκριμένα, εξετάζεται από το ΓΕΝ το ενδεχόμενο το αεροσκάφος να χρησιμοποιηθεί ως πλατφόρμα ναυτικής συνεργασίας στο πλαίσιο του σχετικού προγράμματος που είναι εγγεγραμμένο στο ΕΜΠΑΕ, ύψους 250 εκατ. ευρώ για την απόκτηση πέντε αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας.
Το γεγονός ότι υφυπουργός, αρμόδιος για τη δημόσια τάξη και πολιτικός προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Σώματος που μελετά την απόκτηση των Beriev είναι ο πρώην Α/ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Π. Χηνοφώτης, που γνωρίζει άριστα το θέμα των ΑΝΣ, οπωσδήποτε κάνει το θέμα πιο εύκολο.
Την ίδια στιγμή το ΓΕΣ «πονάει» στο θέμα της ταχείας μεταφοράς ειδικών δυνάμεων σε σημεία του Αρχιπελάγους σε περίπτωση κρίσης, και το Be-200 φαντάζει ως ιδανική λύση, αφού μπορεί να προσνηώνεται σε θάλασσα με κυματισμό μέχρι 5 μποφόρ και να μεταφέρει μέχρι και 40 άνδρες με πλήρη εξοπλισμό με ταχύτητα που φτάνει τα 650 χλμ. την ώρα.
Φυσικά, υπάρχει πάντα η απαίτηση του Πυροσβεστικού Σώματος για νέα αεροσκάφη πυρόσβεσης.
Σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αεροσκαφών, πληροφορίες αναφέρουν ένα αριθμό «τουλάχιστον τεσσάρων αεροσκαφών» για πυροσβεστικά καθήκοντα, ενώ αν υπάρξει απόφαση για απόκτησή του στο ρόλο των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, θα υπάρξουν επιπλέον πέντε αεροσκάφη.
Τα πυροσβεστικά αεροσκάφη εύκολα μπορούν να μετασκευαστούν σε μεταφορικά αεροσκάφη.
Τα Be-200, με μέγιστη ταχύτητα πλεύσης 710 χλμ/α/ω, και μέγιστη εμβέλεια 3.600 χλμ. (1.000 χλμ. εμβέλεια όταν επιχειρήσουν να πετάξουν σε πολύ χαμηλά ύψη κάτω από τα ραντάρ) θεωρούνται ιδανικά για ταχεία μεταφορά στρατευμάτων σε περιόδους κρίσης.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα επιδεικνύει και ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Π. Καμμένος, προφανώς για την κάλυψη αναγκών του συγκεκριμένου τομέα.