H επίσημη παρουσίαση στο κοινό του νέου μαχητικού αεροσκάφους Gripen NG (New Generation) στην πόλη Λίτζοπινγκ της Σουηδίας…

Όπως ήδη έχουμε ενημερώσει, αύριο Τετάρτη αναμένεται η επίσημη παρουσίαση στο κοινό του νέου μαχητικού αεροσκάφους Gripen NG (New Generation) στην πόλη Λίτζοπινγκ της Σουηδίας. Κατά την διάρκεια ανεπίσημης ενημέρωσης των προσκληθέντων δημοσιογράφων, δόθηκαν στην δημοσιότητα ορισμένες πληροφορίες σχετικά με την διαμόρφωση και ορισμένα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Gripen.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με αποκλειστικές δηλώσεις του κ. Jonathan Lee, Marketing Director της Gripen International, το νέο Gripen το οποίο θα παρουσιαστεί αύριο, δεν θα είναι ένα ψεύτικο πρόπλασμα για λόγους επίδειξης, αλλά ένα πραγματικό αεροσκάφος, κατασκευασμένο από το μηδέν.

Θα είναι το ίδιο αεροσκάφος το οποίο θα διεξάγει το σύνολο των εναέριων δοκιμών του αεροσκάφους. Το αεροσκάφος θα είναι διθέσιο, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και του κ. Adrian Stockwell, Communications Manager της Gripen International, η πρώτη πτήση του νέου Gripen πρόκειται να διεξαχθεί εντός του 2008, ώστε το 2009 να ξεκινήσουν και οι εναέριες δοκιμές του νέου radar. Η μαζική παραγωγή του δεν αναμένεται να ξεκινήσει νωρίτερα από το 2015.

«Το πρόγραμμα Gripen Demonstrator» αποτελεί ένα πρόγραμμα επίδειξης τεχνολογίας το οποίο συμβολίζει την σπειροειδή εξέλιξη του προγράμματος Gripen», τόνισε ο κ. Lee, ενώ στην συνέχεια απάντησε σε μια σειρά ερωτήσεων ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για τα ελληνικά δεδομένα.

Σε σχέση με το νέο ραντάρ που θα ενσωματώνει το νέο Gripen ο κ. Lee απάντησε τα εξής: «Το νέο ραντάρ του Gripen αναπτύσσεται από την Saab σε συνεργασία με την (…) προκειμένου να επωφεληθεί από την τεχνολογική πρωτοπορία και των δυο εταιρειών. Μαζί με το νέο πακέτο ηλεκτρονικών, θα βελτιστοποιήσει σημαντικά τις δυνατότητες έρευνας του αεροσκάφους απέναντι σε στόχους μικρής διατομής ραντάρ (σ.σ. RCS-Radar Cross Section).»

Σε σχέση με την προβλεπόμενη ακτίνα δράσης που εξασφαλίζει το νέο Gripen χάρη στις νέες δεξαμενές που καταλαμβάνουν τον χώρο των σκελών προσγείωσης, δήλωσε τα εξής: «Το Gripen NG έχει νέα βελτιωμένη ακτίνας δράσης που φτάνει τα (…) χιλιόμετρα, ενώ χάρη σε δυο επιπλέον φορείς κάτω από την άτρακτο μπορεί να μεταφέρει περισσότερο φορτίο, ή ακόμα περισσότερο καύσιμο. Σε σχέση με τις προτάσεις του ανταγωνισμού, το νέο Gripen διαθέτει ακτίνα δράσης μεγαλύτερη από αυτή του Eurofighter, αλλά και του JSF (F-35) συγκρινόμενο σε παρόμοιες αποστολές.»

Σε σχέση με τον κινητήρα του αεροσκάφους, δήλωσε τα εξής: «Οι εργασίες εγκατάστασης του κινητήρα F404G στο Gripen NG έχουν ήδη ολοκληρωθεί, ενώ για το πρόγραμμα διατίθεται ένας ακόμα για δοκιμές εδάφους. Οι αλλαγές που χρειάστηκαν περιορίστηκαν σε νέο λογισμικό χειρισμού του κινητήρα, καθώς πλέον προορίζεται για μονοκινητήριο αεροσκάφος (ικανότητα «Fly Home»), ελάχιστες αλλαγές στο σώμα του κινητήρα καθώς και νέες, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα για την ομαλότερη ροή της αυξημένης ποσότητας αέρα που χρειάζεται ο νέος κινητήρας.»

Σε ερώτησή μας αν τα υφιστάμενα JAS-39C/D που προσφέρονται σε εξαγωγικούς πελάτες θα μπορούν να αναβαθμιστούν στο επίπεδο του Gripen NG, η απάντηση που λάβαμε ήταν πως «…το αεροσκάφος Gripen είναι εξαρχής σχεδιασμένο με σπονδυλωτή φιλοσοφία ώστε να ενσωματώνει εύκολα τυχόν αλλαγές στο μέλλον. Αποτελεί από 7 διαφορετικά και ανεξάρτητα μεταξύ τους μέρη, ώστε τελικά για την αναβάθμιση απαιτείται μόνο η αντικατάσταση ορισμένων από αυτών με άλλα.»

Δυστυχώς, αρκετές από τις πληροφορίες είναι προς το παρόν απόρρητες μέχρι την αυριανή παρουσίαση και οι άνθρωποι της Saab ενώ απάντησαν με προθυμία στις ερωτήσεις μας, ζήτησαν ευγενικά να μην δημοσιοποιήσουμε ορισμένες από αυτές μέχρι την αυριανή παρουσίαση.

Αύριο θα ακολουθήσει πλούσιο ρεπορτάζ με εκτεταμένη φωτογραφική κάλυψη καθώς και συνέντευξη με τον πιλότο δοκιμών του νέου Gripen. Μείνετε συντονισμένοι!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ