6 μεγάλες αεροναυτικές εταιρείες από την Ευρώπη, τη Ρωσία και τις Ηνωμένες Πολιτείες κατέθεσαν τις προσφορές τους για τον διαγωνισμό προμήθειας νέων μαχητικών αεροσκαφών της Ινδίας.

6 μεγάλες αεροναυτικές εταιρείες από την Ευρώπη, τη Ρωσία και τις Ηνωμένες Πολιτείες κατέθεσαν τις προσφορές τους για τον διαγωνισμό προμήθειας νέων μαχητικών αεροσκαφών της Ινδίας.

Πιο αναλυτικά, η αμερικανική Lockheed Martin κατέθεσε την 10.000 σελίδων προσφορά της όπου περιγραφόταν μια αναβαθμισμένη έκδοση του F-16, το F-16IN, ειδικά τροποποιημένο για την Ινδία, με νέο ραντάρ AESA, νέο ισχυρότερο κινητήρα και ικανότητα supercruise καθώς και νέο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι αν επιλεγεί το F-16, η Ινδία θα γίνει η έβδομη χώρα που θα έχει κατασκευάσει το συγκεκριμένο αεροσκάφος.

Η επίσης αμερικανική Boeing, είχε ήδη υποβάλει την δικιά της προσφορά 7.000 σελίδων στις 24 Απριλίου παρουσιάζοντας την πρότασή της για το F-18ΙΝ, μια τροποποιημένη έκδοση του F-18E/F Super Hornet ειδικά για την Ινδία. Η συγκεκριμένη υποψηφιότητα προβάλλει ως πλεονέκτημα το εξαιρετικά μικρό κόστος χρήσης και διάρκεια μεταξύ γενικών επισκευών.

Η ευρωπαϊκή κοινοπραξία European Aeronautic Defense and Space Company (EADS), που προωθεί την υποψηφιότητα του Eurofighter, παρουσίασε την πρότασή της μέσα από επίσης 7.000 σελίδες. Η EADS είχε δεχθεί πλήγμα στην ινδική αγορά τον Δεκέμβριο του 2007 έχασε ξαφνικά ένα συμβόλαιο για την προμήθεια 197 ελικοπτέρων, όταν ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και επαναπροκηρύχθηκε.

Αλλά και η ρωσική MiG υπέβαλε την πρότασή της με την μορφή του MiG-35, ενός βαρέος εκσυγχρονισμένου MiG-29 με νέο ραντάρ AESA, κατευθυνόμενη ώση, μεγαλύτερη εμβέλεια κ.ά. Η ρωσική υποψηφιότητα, ενώ εμφανιζόταν ως το απόλυτο φαβορί, έπεσε σε δυσμένεια με το φιάσκο της υπόθεσης της μεταβίβασης του ρωσικού αεροπλανοφόρου Gorshkov στην Ινδία και τις πρωτοφανείς υπερβάσεις του.

Παράλληλα και η σουδική SAAB παρουσίασε το Gripen IN, ένα μαχητικό βασισμένο στο πρωτότυπο Gripen Demo, ειδικά σχεδιασμένο για την Ινδία. H SAAB προβάλει ως πλεονέκτημα την πλήρη απελευθέρωση τεχνογνωσίας προς την Ινδία και την απρόσκοπτη βιομηχανική συνεργασία.

Τέλος, η γαλλική Dassault, υπέβαλε την δικιά της πρόταση για το Rafale, το οποίο μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιάσει ούτε μια εξαγωγική επιτυχία. Η Dassault υποστηρίζει ότι είναι σε θέση να προμηθεύσει σε πολύ μικρούς χρόνους 40 μαχητικά, ενώ όπως και με τα Mirage 2000H που είχε προμηθευθεί παλαιότερα η Ινδία, προσφέρει πλήρη μεταφορά της γραμμής παραγωγής. 

Τονίζεται πως η ινδική Αεροπορία επιθυμεί την άμεση αγορά 18 μαχητικών μέχρι το 2012 και την εγχώρια κατασκευή των υπόλοιπων 108, ενώ ζητά και δικαίωμα προαίρεσης για 64 επιπλέον αεροσκάφη του ίδιου τύπου που θα επιλεγεί.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ