Την Τρίτη 24 Ιουνίου συνεδρίασε το ΣΑΜ (Συμβούλιο Άμυνας) και ενέκρινε την επικαιροποίηση των προδιαγραφών της Πολεμικής Αεροπορίας για το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος.

Την Τρίτη 24 Ιουνίου συνεδρίασε το ΣΑΜ (Συμβούλιο Άμυνας) και ενέκρινε την επικαιροποίηση των προδιαγραφών της Πολεμικής Αεροπορίας για το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος.

Συγκεκριμένα οι νέες προδιαγραφές έγιναν πιο «ευρείες», προκειμένου να «χωρέσουν» μέσα όλα τα υποψήφια αεροσκάφη, ακόμα και το σουηδικό JAS-39C/D Gripen, ανεξάρτητα από τις όποιες πολιτικές αποφάσεις θα ληφθούν ή έχουν ήδη ληφθεί.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του www.defencenet.gr, προκειμένου να «ανοίξει» ο διαγωνισμός και η όποια πολιτική απόφαση ληφθεί να συνάδει με τις απαιτήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας, υπήρξαν οι ακόλουθες προσαρμογές στα τεχνικά χαρακτηριστικά:

> Η διάρκεια ζωής του αεροσκάφους θα πρέπει να είναι κατ’ ελάχιστον 6.000 ώρες πτήσης, αντί των 8.000 ωρών που ήταν η απαίτηση αρχικά, προσαρμογή που αφορά κυρίως τις ευρωπαϊκές υποψηφιότητες (EF-2000 Typhoon, Rafale F.3, JAS-39C/D Gripen, Su-35BM)

> Το όριο φόρτισης από τα 9 g πέφτει πλέον στα 8 g.

Επιπλέον, η ακόλουθη απαίτηση, από «απαραίτητη» χαρακτηρίστηκε «επιθυμητή»:

> Η επιχειρησιακή εμβέλεια να επαρκεί για αποστολές κρούσης στην Κύπρο, ή για εναέρια περιπολία μάχης (CAP) τουλάχιστον 20 λεπτών πάνω από το νησί, προσαρμογή που φωτογραφίζει το JAS-39C/D Gripen.

Οι αλλαγές αυτές κρίνονται ως επουσιώδεις τεχνικά, πολιτικά όμως ως ουσιωδέστατες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ