Τα νέα μαχητικά αεροσκάφη F-35 τα οποία έχει παραγγείλει ήδη η Αυστραλία δεν πρόκειται να αρχίσουν να παραδίδονται πριν γίνουν διαθέσιμα, δηλαδή δυο χρόνια αργότερα σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργού Άμυνας της Αυστραλίας Tζοέλ Φιτζγκίμπον, που δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά.

Τα νέα μαχητικά αεροσκάφη F-35 τα οποία έχει παραγγείλει ήδη η Αυστραλία δεν πρόκειται να αρχίσουν να παραδίδονται πριν γίνουν διαθέσιμα, δηλαδή δυο χρόνια αργότερα σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργού Άμυνας της Αυστραλίας Τζοέλ Φιτζγκίμπον, που δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά.

Η Αυστραλία σχεδιάζει όπως είναι γνωστό να προμηθευτεί έως 100 F-35 εκτιμώμενης αξίας μεταξύ 12 και 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων, γεγονός που θα καθιστούσε την συγκεκριμένη προμήθεια την μεγαλύτερη της Αυστραλίας.

Είναι γεγονός ότι η κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin έχει εγγυηθεί μια οριστική τιμή της τάξης των 58 εκατομμυρίων δολαρίων ανά αεροσκάφος, ωστόσο, ο υπουργός Άμυνας της Αυστραλίας έχει δηλώσει ότι παραμένει «σκεπτικός» για το νούμερο αυτό.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός τόνισε κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου σε Αυστραλούς δημοσιογράφους ότι ο επικεφαλής της κρατικής υπηρεσίας αμυντικών προμηθειών Δρ. Στέφεν Γκάμλεϊ έχει κάνει «εξαιρετική δουλειά» για τον περιορισμό και την οριστικοποίηση του κόστους.

Παράλληλα, ο υπουργός έχει διεξάγει τον τελευταίο καιρό σειρά «ειλικρινών» όπως είπε, συζητήσεων με αρκετές εταιρείες αμυντικού υλικού, ανάμεσα στις οποίες και την Lockheed Martin.

Συγκεκριμένα τόνισε τα εξής: «Τώρα υπάρχει μεγαλύτερη σιγουριά για το κόστος, αλλά όχι απόλυτη σιγουριά. Παραμένω σκεπτικός αλλά θα συνεχίσουμε να επεξεργαζόμαστε το θέμα με εκείνους (σ.σ. τους ιθύνοντες της Lockheed Martin).»

Μάλιστα δεν παρέλειψε να σχολιάσει το ότι η Lockheed Martin συνεχίζει να υπερθεματίζει την ικανότητά της να παραδώσει τα αεροσκάφη σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ξεκινώντας το 2014.

 

Για αυτό το θέμα είπε: «Τείνω πλέον να δουλεύω με βάση το 2015 όντας πεσιμιστής σε αυτά τα θέματα. Θεωρώ ότι οι περισσότερες χώρες του προγράμματος θα πρέπει να είναι ευχαριστημένες αν παραλάβουν τα αεροσκάφη τους το 2015.»

Ο υπουργός και η κυβέρνηση πάντως έχουν τουλάχιστον, την σχετική «σιγουριά» που τους παρέχει η απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης Χάουαρντ για την προμήθεια 24 μαχητικών F-18E/F Super Hornet ως ενδιάμεση λύση για την προγραμματισμένη απόσυρση των F-111 το 2010, παρά το γεγονός ότι ήταν εξαρχής αντίθετοι με την προμήθεια αυτή..

Εκπρόσωπος της αντιπολίτευσης πάντως κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ουσιαστικά «έθαψε» την αμυντική αναθεώρηση αεροπορικής ικανότητας της Βασιλικής Αεροπορίας της Αυστραλίας διότι θα είναι υπέρ της απόφασης της για την προμήθεια F-18E/F Super Hornet και F-35.

Η αναθεώρηση αυτή πρόκειται να δημοσιοποιηθεί στις αρχές του επόμενου έτους μαζί με την Αμυντική Λευκή Βίβλο και θα συμπέσει με την προθεσμία για την υπογραφή ή μη της συμφωνίας αγοράς F-35 από την αμερικανική κυβέρνηση.

Η συγκεκριμένη απόφαση θα είναι η πρώτη και με διαφορά η μεγαλύτερη από τις επικείμενες αποφάσεις αμυντικών προμηθειών με βάση το νέο στρατηγικό δόγμα της Αυστραλίας.

Η Αυστραλία είναι μια από τις 8 χώρες εκτός
των ΗΠΑ που συμμετέχουν στην ανάπτυξη και χρηματοδότηση του F-35.
Οποιαδήποτε παρέκκλιση από τα δεδηλωμένα περί βέβαιης προμήθειας έως
100 αεροσκαφών είναι δεδομένο ότι θα δημιουργήσει τριβές στην περεταίρω
εξαγωγική του πορεία.

Παράλληλα, δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά σε χώρες εκτός των συμμετεχόντων, όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα παραδόσεων.

(Ανανέωση)

Σύμφωνα με νεότερες δηλώσεις του υπουργού Άμυνας της Αυστραλίας Τζοέλ Φιτζγκίμπον την Παρασκευή 4 Ιουλίου το πρωί, δεν πρόκειται να μείνει «απαθής» σε οποιαδήποτε καθυστέρηση ή υπερβάσεις κόστους.

Μάλιστα ανακοίνωσε πως προτίθεται να ταξιδεύσει στις ΗΠΑ την επόμενη εβδομάδα, στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Τέξας, προκειμένου να ενημερωθεί από πρώτο χέρι από την κατασκευάστρια εταιρεία.

Σχετικά με το ταξίδι του αυτό δήλωσε τα εξής: «Θα ταξιδεύσω στο Τέξας την ερχόμενη εβδομάδα για συνομιλήσω με την κατασκευάστρια εταιρεία, ξανά, και να εκφράσω την αναστάτωσή μας στην ομάδα ανάπτυξης του αεροσκάφους και να τονίσω την ανάγκη να σταματήσουν τα παιχνίδια τους αν θέλουν η Αυστραλία να αποτελέσει μέρος της τελικής διαδικασίας προμήθειας. Θα πρέπει οπωσδήποτε να μας παράσχουν διαβεβαιώσεις τόσο για το χρονοδιάγραμμα όσο και για την τιμή.»

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ