Παρουσίαση ενός νέου τύπου πυροσβεστικού αεροσκάφους στο ΓΕΑ
Την 24 Ιουλίου 2008 η εταιρεία P.A.S.S. DEFENCE πραγματοποίησε παρουσίαση του Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT...
Την 24 Ιουλίου 2008 η εταιρεία P.A.S.S. DEFENCE πραγματοποίησε παρουσίαση του Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT…
Την 24 Ιουλίου 2008 η εταιρεία P.A.S.S. DEFENCE πραγματοποίησε παρουσίαση του Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT της εταιρείας Marsh Aviation (USA) σε στελέχη της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.
Σχετικό δελτίο Τύπου της εταιρείας αναφέρει τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά:
«Το Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT χρησιμοποιείται από τις Δυνάμεις Δασοπυρόσβεσης της California (USA) για περισσότερο από 10 χρόνια με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, με αξιόλογα χαρακτηριστικά μερικά από τα οποία είναι:
– Ασφάλεια πτήσεων
– Πιστοποίηση από FAA για αεροπυρόσβεση
– Χαμηλό κόστος απόκτησης
– Χαμηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης
– Υψηλή επιχειρησιακή αξιοπιστία
– Μεγάλη ισχύς και άμεση ανταπόκριση των κινητήρων turboprop TPE331-14GR της Honeywell
– Χαμηλή κατανάλωση καυσίμων
Παρακάτω φαίνονται μερικά από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT εν σχέση με αμφίβια Α/Φ νέας γενεάς:
– Η Ασφάλεια των πτήσεων με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων στη 10τή του υπηρεσία στην αεροπυρόσβεση (πλήρωμα ενός ή δύο πιλότων)
– Η μεγάλη ταχύτητα πλεύσης (295 κόμβοι) και πραγματοποίησης ελιγμών που επιτρέπει στο Α/Φ να πλησιάσει γρήγορα και να επιχειρήσει με ασφάλεια στην εστία της πυρκαγιάς.
– Το κόστος απόκτησης του Α/Φ S-2F3AT (συμπεριλαμβανομένου της εγκατάστασης εδάφους για ανεφοδιασμό επιβραδυντικού υγρού) είναι το 1/5 από την αγορά ενός αμφιβίου Α/Φ νέας γενεάς.
– Η χρήση αδρανούς επιβραδυντικού υγρού το οποίο είναι 5-φορές πιο αποτελεσματικό από την χρήση ύδατος ή αλατόνερου.
– Η μεγάλη ποσότητα επιβραδυντικού υγρού που ρίπτεται ανά έξοδο (4,542 λίτρα).
– Το ελάχιστο κόστος συντήρησης το οποίο κυρίως οφείλεται στη σχεδίαση των νέων turboprop κινητήρων TPE331-14GR της Honeywell.
– Η χρήση μικρο-υπολογιστή για βέλτιστη ρήψη του επιβραδυντικού υγρού επιλέγοντας δυο ή και τρις ρήψεις στην ίδια έξοδο.
– Ο ανεφοδιασμός με επιβραδυντικό υγρό εντός 3 λεπτών σε πολύ δυσμενείς καιρικές συνθήκες χωρίς να εξαρτάται από το ύψος κυματισμού της θάλασσας.
– Η πολύ μεγάλη εμβέλεια (1,450 ναυτικά μιλιά άνευ φορτίου και 1,100 με πλήρες φορτίο επιβραδυντικού υγρού) που επιτρέπει την κάλυψη τόσο του ηπειρωτικού όσο και του νησιωτικού Ελλαδικού χώρου
– Η χρήση του Α/Φ σε διπλό ρόλο Αεροπυρόσβεσης / Περιπολίας μετά φορτίου επιβραδυντικού υγρού για άμεσο εντοπισμό και καταστολή εστιών πυρκαγιάς.
– Το S-2F3AT είναι πολύ ευέλικτο Α/Φ σε σύγκριση με αμφίβια νεότερης γενεάς προσδίδοντας ασφάλεια και επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα.
– Καταναλώνει τα μισά καύσιμα.
– Είναι πολύ ταχύτερο για άμεση ρήψη & γρήγορη επιστροφή στη βάση εδάφους.
– Μπορεί να βρίσκεται στον αέρα σχεδόν διπλάσιο χρόνο με πλήρες φορτίο.
– Ο βαθμός ανόδου του, είναι υπερδιπλάσιος των αμφιβίων Α/Φ, προσδίδει ασφάλεια στους χειριστές μετά τη “βουτιά” για ρήψη ακόμα και εντός απότομων χαραδρών.
Aίσθηση προκάλεσε στα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας το κόστος αγοράς του Α/Φ το οποίο μαζί με τον εξοπλισμό εδάφους (δεξαμενές επιβραδυντικού υγρού) αγγίζει το 1/5 του κόστους ενός αμφιβίου Α/Φ νέας γενιάς.
Το Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT δύναται να συνδράμει αποτελεσματικά στις επιχειρήσεις των εναέριων πυροσβεστικών μέσων της χώρας μας, καθόσον δύναται να προμηθευτεί μεγάλο αριθμό Α/Φ λόγω του χαμηλού κόστους απόκτησης τους καλύπτοντας αποτελεσματικά όλη την Ελληνική Επικράτεια.»