Την 24 Ιουλίου 2008 η εταιρεία P.A.S.S. DEFENCE πραγματοποίησε παρουσίαση του Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT…

Την 24 Ιουλίου 2008 η εταιρεία P.A.S.S. DEFENCE πραγματοποίησε παρουσίαση του Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT της εταιρείας Marsh Aviation (USA) σε στελέχη της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. 

Σχετικό δελτίο Τύπου της εταιρείας αναφέρει τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά:

«Το Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT χρησιμοποιείται από τις Δυνάμεις Δασοπυρόσβεσης της California (USA) για περισσότερο από 10 χρόνια με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων,  με αξιόλογα χαρακτηριστικά μερικά από τα οποία είναι:

–    Ασφάλεια πτήσεων

–    Πιστοποίηση από FAA για αεροπυρόσβεση

–    Χαμηλό κόστος απόκτησης

–    Χαμηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης

–    Υψηλή επιχειρησιακή αξιοπιστία

–    Μεγάλη ισχύς και άμεση ανταπόκριση των κινητήρων turboprop TPE331-14GR της Honeywell

–    Χαμηλή κατανάλωση καυσίμων

Παρακάτω φαίνονται μερικά από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT εν σχέση με αμφίβια Α/Φ νέας γενεάς:

–    Η Ασφάλεια των πτήσεων με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων στη 10τή του υπηρεσία στην αεροπυρόσβεση (πλήρωμα ενός ή δύο πιλότων)

–    Η μεγάλη ταχύτητα πλεύσης (295 κόμβοι) και πραγματοποίησης ελιγμών που επιτρέπει στο Α/Φ να πλησιάσει γρήγορα και να επιχειρήσει με ασφάλεια στην εστία της πυρκαγιάς.

–    Το κόστος απόκτησης του Α/Φ S-2F3AT (συμπεριλαμβανομένου της εγκατάστασης εδάφους για ανεφοδιασμό επιβραδυντικού υγρού) είναι το 1/5 από την αγορά ενός αμφιβίου Α/Φ νέας γενεάς.

–    Η χρήση αδρανούς επιβραδυντικού υγρού το οποίο είναι 5-φορές πιο αποτελεσματικό από την χρήση ύδατος ή αλατόνερου.

–    Η μεγάλη ποσότητα επιβραδυντικού υγρού που ρίπτεται ανά έξοδο (4,542 λίτρα).

–    Το ελάχιστο κόστος συντήρησης το οποίο κυρίως οφείλεται στη σχεδίαση των νέων turboprop κινητήρων TPE331-14GR της Honeywell.

–    Η χρήση μικρο-υπολογιστή για βέλτιστη ρήψη του επιβραδυντικού υγρού επιλέγοντας δυο ή και τρις ρήψεις στην ίδια έξοδο.

–    Ο ανεφοδιασμός με επιβραδυντικό υγρό εντός 3 λεπτών σε πολύ δυσμενείς καιρικές συνθήκες χωρίς να εξαρτάται από το ύψος κυματισμού της θάλασσας.

–    Η πολύ μεγάλη εμβέλεια (1,450 ναυτικά μιλιά άνευ φορτίου και 1,100 με πλήρες φορτίο επιβραδυντικού υγρού) που επιτρέπει την κάλυψη τόσο του ηπειρωτικού όσο και του νησιωτικού Ελλαδικού χώρου

–    Η χρήση του Α/Φ σε διπλό ρόλο Αεροπυρόσβεσης / Περιπολίας μετά φορτίου επιβραδυντικού υγρού για άμεσο εντοπισμό και καταστολή εστιών πυρκαγιάς.

–    Το S-2F3AT είναι πολύ ευέλικτο Α/Φ σε σύγκριση με αμφίβια νεότερης γενεάς προσδίδοντας ασφάλεια και επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα.

–    Καταναλώνει τα μισά καύσιμα.

–    Είναι πολύ ταχύτερο για άμεση ρήψη & γρήγορη επιστροφή στη βάση εδάφους.

–    Μπορεί να βρίσκεται στον αέρα σχεδόν διπλάσιο χρόνο με πλήρες φορτίο.

–    Ο βαθμός ανόδου του, είναι υπερδιπλάσιος των αμφιβίων Α/Φ, προσδίδει ασφάλεια στους χειριστές μετά τη “βουτιά”  για ρήψη ακόμα και εντός απότομων χαραδρών.

Aίσθηση προκάλεσε στα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας το κόστος αγοράς του Α/Φ το οποίο μαζί με τον εξοπλισμό εδάφους (δεξαμενές επιβραδυντικού υγρού) αγγίζει το 1/5 του κόστους ενός αμφιβίου Α/Φ νέας γενιάς. 

Το Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT  δύναται να  συνδράμει αποτελεσματικά στις επιχειρήσεις των εναέριων πυροσβεστικών μέσων της χώρας μας, καθόσον  δύναται να προμηθευτεί μεγάλο αριθμό Α/Φ  λόγω του χαμηλού  κόστους απόκτησης τους καλύπτοντας αποτελεσματικά όλη την Ελληνική Επικράτεια.»

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ