Η επένδυση στο stealth είναι σπατάλη χρημάτων, υποστηρίζει η Boeing
Η Boeing υποστηρίζει ότι τα μαχητικά αεροσκάφη τα οποία υλοποιούν τεχνολογίες χαμηλής παρατηρησιμότητας...
Η Boeing υποστηρίζει ότι τα μαχητικά αεροσκάφη τα οποία υλοποιούν τεχνολογίες χαμηλής παρατηρησιμότητας…
Η Boeing υποστηρίζει ότι τα μαχητικά αεροσκάφη τα οποία υλοποιούν τεχνολογίες χαμηλής παρατηρησιμότητας από κάθε άποψη (all aspect stealth), δεν ανταποκρίνονται απόλυτα στις ανάγκες των χρηστών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου του τμήματος Precision Engagement and Mobility Systems της αμερικανικής εταιρείας Κρις Τσάντγουικ, «Η πέμπτη γενιά μαχητικών είναι ήδη εδώ με το F/A-18E/F Super Hornet. Έχει όλα όσα έχει το F-35 εκτός από πλήρη χρήση τεχνολογιών stealth. Ωστόσο το F-35 δεν έχει ολοκληρώσει ακόμα ούτε το 1% του προγράμματος πτητικών δοκιμών και οι παραδόσεις του θα αργήσουν για αυτό και οι δυνητικοί του πελάτες έχουν ήδη αρχίσει να εξετάζουν εναλλακτικές καθώς το F-35 αντιμετωπίζει προβλήματα και αυτό είναι φανερό.»
Ένα άλλο στέλεχος της ίδιας εταιρείας, ο Μαρκ Κρόνενμπεργκ, αντιπρόεδρος διεθνών δραστηριοτήτων της Boeing IDS, τόνισε μια άλλη παράμετρο, ότι δηλαδή το F-22 δεν είναι διαθέσιμο για εξαγωγές, ούτε τώρα ούτε στο μέλλον. Μάλιστα τόνισε τα εξής: «Ακόμα και αν αίρονταν το νομοσχέδιο Όμπεϊ, (σ.σ. Πρόκειται για το νομοσχέδιο που απαγορεύει την εξαγωγή του F-22), τότε ο υποψήφιος πελάτης θα έπρεπε να αναλογιστεί το κατά πόσο θα ήταν εφικτή οικονομικά η προμήθεια F-22.»
O Τσάντγουικ πρόσθεσε και τα εξής: «Το F-22 είναι το κορυφαίο με διαφορά μαχητικό εναέριας υπεροχής και μπορεί να βάλει και βόμβες SDB σε ένα ως κάποιο σημείο ρόλο αέρος-εδάφους, αλλά δεν είναι F/A-22. Την ίδια στιγμή το Super Hornet αξίζει πραγματικά τα χρήματά του καθώς το κόστος του έχει πέσει από τα 82 εκατομμύρια δολάρια στην φάση παραγωγής LRIP 1 στα 49,9 εκατομμύρια δολάρια στην φάση MYIP III, ενώ στην έκδοση παραγωγής Block II έχει πολλές νέες ικανότητες όπως ραντάρ AESA, JHMCS, προηγμένο πιλοτήριο. Το stealth, όσο σημαντικό και αν είναι, δεν είναι απαραίτητο σε κάθε είδους αποστολή. Αυτό που είναι πρωτίστως απαραίτητο είναι ένα σύγχρονο δικτυοκεντρικό μαχητικό με πληθώρα σύγχρονων πιστοποιημένων όπλων και αισθητήρων που μπορεί να κάνει την διαφορά.»
Ο Κρόνενμπεργκ τέλος υποστήριξε πως το Super Hornet κερδίζει συνεχώς έδαφος έναντι του F-35 καθώς όλο και περισσότεροι πιθανοί πελάτες του ανησυχούν βλέποντας τις καθυστερήσεις και τις υπερβάσεις στο πρόγραμμά του, εξετάζοντας άλλες εναλλακτικές.
Είναι γεγονός πάντως ότι F/A-18E/F Super Hornet, παρά το υμνολόγιο της κατασκευάστριας εταιρείας, έχει αποτύχει μέχρι σήμερα σε κάθε διαγωνισμό που έχει λάβει μέρος, ενώ ακόμα και η Αυστραλία που επέλεξε την προμήθεια 24 μαχητικών βρέθηκε πολύ κοντά στην ακύρωση της παραγγελίας.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr