Καθυστερήσεις στην ανάπτυξη της μαχητικής έκδοσης του εκπαιδευτικού Τ-50
Νέες καθυστερήσεις ταλαιπωρούν την ανάπτυξης της μαχητικής έκδοσης του νέου νοτιοκορεάτικου εκπαιδευτικού...
Νέες καθυστερήσεις ταλαιπωρούν την ανάπτυξης της μαχητικής έκδοσης του νέου νοτιοκορεάτικου εκπαιδευτικού…
Νέες καθυστερήσεις ταλαιπωρούν την ανάπτυξης της μαχητικής έκδοσης του νέου νοτιοκορεάτικου εκπαιδευτικού F/A-50 της ΚΑΙ καθώς η εταιρεία δεν μπορεί να εξασφαλίσει έγκαιρα το ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης που επιθυμεί να εγκαταστήσει στο αεροσκάφος.
Η σχεδίαση και οι προδιαγραφές της μαχητικής έκδοσης έχουν οριστικοποιηθεί και η εταιρεία έχει ήδη επιλέξει και τους προμηθευτές της. Ωστόσο υπάρχουν τουλάχιστον δυο σοβαρά προβλήματα που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν σημαντικά την ανάπτυξη και παραγωγή του κατά ένα χρόνο το λιγότερο.
Η ΚΑΙ αλλά και η Αεροπορία της χώρας επιθυμούν την εγκατάσταση ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) αλλά οι ΗΠΑ αρνούνται να δώσουν άδεια εξαγωγής της τεχνολογίας.
Έτσι τώρα θα πρέπει είτε να καθυστερήσει η παραγωγή επ’ αόριστον μέχρι να βρεθεί κάποια λύση, είτε να εγκατασταθεί ένα συμβατικό μηχανικής σάρωσης ραντάρ που θα αναβαθμιστεί με κεραία AESA σε υστερότερο χρόνο, όταν θα συμφωνήσει η Ουάσιγκτον.
Το έτερο πρόβλημα φαίνεται ότι είναι πως η Lockheed Martin ζητά υπερβολικά χρήματα για την προσδοκώμενη συμμετοχή και συνεισφορά της στο πρόγραμμα του F/A-50, που θα βοηθούσε σημαντικά την ΚΑΙ στην επιτάχυνση της ανάπτυξής του.
Ειδικά όσον αφορά την έλλειψη ραντάρ AESA, δεν είναι πρόβλημα που σχετίζεται με την σχεδίαση, αλλά θα αντανακλά στην τελική μαχητική απόδοση του αεροσκάφους. Η ΚΑΙ ελπίζει να εξασφαλίσει μια παραγγελία τουλάχιστον 60 αεροσκαφών σε πρώτη φάση για την αντικατάσταση των παλαιών F-5 της Αεροπορίας της Ν. Κορέας.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr