Δυνατά στο «παιχνίδι» το Rafale μετά την πιστοποίηση του F3
Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν οι υπεύθυνοι της Dassault Aviation, στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης αμυντικού υλικού, σχετικά με το πρόγραμμα...
Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν οι υπεύθυνοι της Dassault Aviation, στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης αμυντικού υλικού, σχετικά με το πρόγραμμα…
Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν οι υπεύθυνοι της Dassault Aviation, στο πλαίσιο της έκθεσης, σχετικά με το πρόγραμμα ανάπτυξης του Rafale, η πιστοποίηση της διαμόρφωσης F3 ολοκληρώθηκε μέσα στο περασμένο καλοκαίρι (τέλη Ιουλίου).
Πλέον, όλες οι μονάδες που εγκαταλείπουν τη γραμμή παραγωγής της Dassault Aviation είναι διαμόρφωσης F3, ενώ σταδιακά όλα τα Rafale διαμόρφωσης F2 που βρίσκονται σε υπηρεσία με τη γαλλική Αεροπορία και το Ναυτικό θα αναβαθμιστούν στο επίπεδο F3.
Υπενθυμίζεται ότι τα Rafale διαμόρφωσης F2 έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν πυραύλους αέρος-αέρος μέσης ακτίνας MICA EM και IR, το υποστρατηγικό όπλο μακρού πλήγματος SCALP-EG και κάποιες βόμβες λέιζερ της οικογένειας GBU.
Σημειώνεται ότι τα αεροσκάφη της Arme de l’ Air συμμετείχαν σε επιχειρήσεις υποστήριξης φίλιων δυνάμεων στο Αφγανιστάν, πραγματοποιώντας άφεση κατευθυνόμενων βομβών με καταυγαστήρα τύπου GBU-12 και -22), χωρίς ωστόσο να διαθέτουν δυνατότητα αυτόνομης κατάδειξης των επίγειων στόχων.
Το ρόλο της κατάδειξης ανέλαβαν συνοδά Mirage 2000D τα οποία ήταν εξοπλισμένα με το ειδικό ατρακτίδιο κατάδειξης Damocles, καθώς τα Rafale δεν είναι ακόμα πιστοποιημένα στο συγκεκριμένο σύστημα.
Αξίζει να σημειωθεί δε, ότι στην ίδια επιχειρησιακή ανάπτυξη χρησιμοποίηθηκαν για πρώτη φορά σε πραγματικές συνθήκες και οι νέες γαλλικές κατευθυνόμενες βόμβες AASM και συγκεκριμένα τον Απρίλιο.
Tα F3 έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν επιπρόσθετα βόμβες καθοδήγησης λέιζερ GBU-24 των 1.000 λιβρών, το όπλο αέρος-εδάφους AASM, ατρακτίδιο κατάδειξης λέιζερ Damocles, για καθοδήγηση των βομβών προς τους επίγειους στόχους, το ατρακτίδιο αναγνώρισης Pod Recco NG, τον πύραυλο αέρος-επιφανείας Exocet AM39 Block II και τον πύραυλο ASMP-A για πυρηνική κρούση.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε από στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας στο πλαίσιο της έκθεσης, η διαμόρφωση F3 θα τεθεί σε υπηρεσία στη γαλλική Αεροπορία και το Ναυτικό στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2009.
Επιπροσθέτως, ανέφεραν ότι αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης και την ενσωμάτωση των τροποποιήσεων εξοπλισμού και λογισμικού της διαμόρφωσης F3 στη γραμμή παραγωγής, τέσσερα αεροσκάφη (δύο ναυτικά Μ και δύο της Αεροπορίας -C και –Β), δεσμεύτηκαν για τη διεξαγωγή του προγράμματος επιχειρησιακών δοκιμών και αξιολόγησης.
Το πρόγραμμα αυτό διεξάγεται στις εγκαταστάσεις του κέντρου δοκιμών της Dassault στο Istres, και στο κέντρο δοκιμών και αξιολογήσεων της γαλλικής Αεροπορίας στη βάση του Mont de Marsan.
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του προγράμματος ανάπτυξης του νέου ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) RBE 2AA, τα στελέχη της Dassault Aviation ανέφεραν ότι το σύστημα βρίσκεται στα τελευταία στάδια της ανάπτυξής του και ότι θα εισέλθει σε φάση μαζικής παραγωγής περί το τέλος του 2010.
Παράλληλα, η ένταξή του σε υπηρεσία στη γαλλική Αεροπορία και το Ναυτικό, βάσει του ισχύοντος χρονοδιαγράμματος, θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2012. Σε σχετικό ερώτημα του www.defencenet.gr όσον αφορά το αν το συγκεκριμένο ραντάρ AESA, είναι διαθέσιμο για την ελληνικό πρόγραμμα, η απάντηση ήταν θετική.
Ωστόσο,δεν παρέλειψαν να επισημάνουν ότι το παθητικό ραντάρ RBE 2 που χρησιμοποιείται σήμερα, έχει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες από όλα τα μηχανικής σάρωσης ραντάρ που χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη.
Με αυτόν τον τρόπο, τόνισαν, εξασφαλίζεται η δυνατότητα ταυτόχρονης εμπλοκής εναέριων και επίγειων στόχων, αλλά και τον εντοπισμό αεροσκαφών της κατηγορίας του F-15 αλλά και του F-16 από μεγάλες αποστάσεις εξαιτίας των μεγάλων αεραγωγών που διαθέτουν.
Επιπροσθέτως, τόνισαν ότι η αντικατάστασή τους με το ενεργό RBE 2AA, θα πραγματοποιηθεί σε διάστημα το πολύ δύο εβδομάδων, ενώ η ένταξη του RBE 2AA σε υπηρεσία θα συμπέσει χρονικά με την εγκατάσταση μιας νέας έκδοσης του εμπρόσθιου συγκροτήματος ηλεκτροοπτικών, του FSO (Front Sector Optronics).
Το νέο σύστημα θα ονομάζεται FSO-IT (Improved Technologies), καθώς και με την τοποθέτηση του συστήματος προειδοποίησης επερχόμενων πυραύλων MWS-NG (Missile Warning System-New Generation).
Υπενθυμίζεται ότι οι τρεις προαναφερθείσες προσθήκες αποτελούν το επόμενο εξελικτικό βήμα του RAFALE και αφορά στη διαμόρφωση F4.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr