ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ποια μαχητικά πριμοδοτεί απόφαση του ΑΑΣ
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του DEFENCENET το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο (ΑΑΣ) στη συνεδρίασή του την περασμένη Παρασκευή, αποφάσισε ορισμένες αλλαγές στον πίνακα τεχνικών και επιχειρησιακών κριτηρίων για το νέο μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίες «δείχνουν» προς την κατεύθυνση...
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του DEFENCENET το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο (ΑΑΣ) στη συνεδρίασή του την περασμένη Παρασκευή, αποφάσισε ορισμένες αλλαγές στον πίνακα τεχνικών και επιχειρησιακών κριτηρίων για το νέο μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίες «δείχνουν» προς την κατεύθυνση…
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του DEFENCENET το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο (ΑΑΣ) στη συνεδρίασή του την περασμένη Παρασκευή, αποφάσισε ορισμένες αλλαγές στον πίνακα τεχνικών και επιχειρησιακών κριτηρίων για το νέο μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίες «δείχνουν» προς την κατεύθυνση… της επιλογής μονοκινητήριου μαχητικού αεροσκάφους.
Συγκεκριμένα, ο συντελεστής βαρύτητας του δικινητήριου αεροσκάφους μειώθηκε στο 1,96% από περίπου 3,50% που ήταν προηγουμένως, γεγονός που από καλά πληροφορημένες πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας, ερμηνεύεται ως κάποιου είδους πριμοδότηση προς τα μονοκινητήρια μαχητικά και ειδικότερα, τα αμερικανικά F-16 Block 60 ή και πιο προηγμένα από αυτά, τα επίσης αμερικανικά F-35 Lightning II, και το σουηδικό JAS 39 Gripen.
Υπενθυμίζουμε επίσης ότι στο πλαίσιο της ίδιας διαδικασίας η πρόσβαση στους πηγαίου κώδικες (open source codes) μετατράπηκε από «απαράβατο» σε «επιθυμητό» κριτήριο, ενώ και η ύπαρξη ραντάρ με κεραία ενεργού διάταξης φάσης (AESA) από«απαράβατο» μετατράπηκε επίσης σε «επιθυμητό» κριτήριο.
Προχωρώντας σε μια συνολική αποτίμηση των τελευταίων αυτών εξελίξεων θα μπορούσαμε να εκτιμήσουμε ότι υπάρχει μια επαμφοτερίζουσα αντιμετώπιση του ζητήματος, καθώς μεν τα αμερικανικής προέλευσης αεροσκάφη φαίνεται να ευνοούνται από τη μείωση της βαρύτητας του κριτηρίου των δύο κινητήρων, όπως επίσης και από τη μετατροπή του κριτηρίου για την πρόσβαση στους πηγαίους κώδικες σε επιθυμητό, αλλά ταυτόχρονα να χάνουν ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα που ήταν η απαίτηση ως απαράβατου όρου της ύπαρξης ραντάρ AESA που σήμερα μόνον οι αμερικανικές εταιρίες Raytheon και Northrop Grumman μπορούν να επιδείξουν σε παραγωγή.