Τεράστιο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ΠΑ στον τομέα των τακτικών αερομεταφορών καθώς οι διαθεσιμότητες των αεροσκαφών έχουν φτάσει στο ναδίρ και αυτό χωρίς να φαίνεται φως στο τούνελ.

Μόλις βρεθεί κάποιος στην 112 Πτέρυγα μάχης στην Ελευσίνα που στεγάζει την 356 και την 354 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, μπορεί να μετρήσει εύκολα τον αριθμό των C-130 και των C-27.

 Από τα 15 C-130H/B και τα 8 C-27J τα αεροσκάφη που μπορούν να πετάξουν αυτή την περίοδο δεν υπερβαίνουν τα 6 στην καλύτερη των περιπτώσεων τα 7.

Αυτό είναι απόρροια της «βουτιάς» στη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών τα τελευταία χρόνια και όποια προσπάθεια και να γίνεται από τα τεχνικά κλιμάκια της Πολεμικής αεροπορίας εντός της αεροπορικής βάσης στην Ελευσίνα, απ’ ένα σημείο και μετά τον λόγο τον έχει η Ελληνική Αεροπορική βιομηχανία μιας κι εκεί βρίσκεται ένας μεγάλος αριθμός αεροσκαφών περιμένοντας καρτερικά την επισκευή, όπως το ίδιο καρτερικά περιμένουν ιπτάμενοι και τεχνικοί των C-130 πίσω στην 112.

Εδώ και πολλά χρόνια οι τακτικές μεταφορές της 356 και 354 Μοίρας εκτός των καθημερινών δρομολογίων, έχουν μετατραπεί σε πτήσεις κοινωφελούς σκοπού (αφού το πρόγραμμα των εναέριων μέσων του ΕΚΑΒ κατέρρευσε και μεταφορικά και κυριολεκτικά)  μιας και δεν είναι λίγες οι φορές που αεροσκάφη C-130 έχουν μεταφέρει εγκύους, πολυτραυματίες, ανθρώπους που χρίζουν άμεσης χειρουργικής επέμβασης κ.ο.κ.

Οι πτητικές ώρες που έχουν γράψει τα μέσα της ΠΑ για τις αεροδιακομιδές ξεπερνούν κάθε προηγούμενο ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που η έξοδος για μια τέτοια αποστολή μόλις επιστρέψει στον προορισμό της, επιστρέφει ξανά στον αέρα για μια ακόμη παρόμοια αποστολή.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ