Η αναγέννηση του Novi Avion από την Σερβία
Για μία ακόμη φορά οι Σέρβοι αποδεικνύουν σε όλους ότι μπορούν και τα καταφέρνουν να ανασυγκροτήσουν την παλιά ισχυρή τους πολεμική βιομηχανία και να προωθήσουν εμπορικά τα προϊόντα τους και τις ιδέες τους.
Πιο συγκεκριμένα πρόταση στα ΗΑΕ έκανε η Σερβία για την ανάπτυξη του αεροσκάφους Novi Avion σαν αεροσκάφος προεπιχειρησιακής εκπαίδευσης (LIFT) αλλά και ελαφρύ μαχητικό αφού στα τέλη της δεκαετίας του 1980 η εταιρεία Soko φιλοδοξούσε να αναπτύξει το εν λόγω αεροσκάφος ως το νέο μαχητικό της Γιουγκοσλαβικής Αεροπορίας.
Το αεροσκάφος που προτείνουν οι Σέρβοι στους Άραβες σύμφωνα με την εφημερίδα «Πολίτικα» του Βελιγραδίου είναι διθέσιο και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο ως εκπαιδευτικό όσο και ως μαχητικό. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική σχεδίαση του αεροσκάφους αφορούσε ένα μαχητικό το οποίο διέθετε πολλές ομοιότητες με το Rafale αφού η γιουγκοσλαβική εταιρεία είχε συνεργαστεί με την Dassault.
Το μήκος του αεροσκάφους ήταν 13,75 μέτρα, το άνοιγμα των πτερύγων 8 μέτρα το ύψος του 4,87 μέτρα, το βάρος του άδειο 6.247 κιλά ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης έφτανε τους 13,4 τόνους. Ο κινητήρας του αεροσκάφους θα ήταν ο Snecma M88 ο οποίος αποδίδει 50.04 kN ενώ με την χρήση μετάκαυσης η απόδοση του φτάνει τα 75.62 kN.
Η μέγιστη ταχύτητα του Novi Avion θα ήταν 1.88 Mach η εμβέλεια του θα έφτανε τα 3765 χλμ, η επιχειρησιακή του οροφή τα 55.000 πόδια ο ρυθμός ανόδου θα ήταν 16500 μέτρα το λεπτό. Ο οπλισμός του θα αποτελείτο από ένα πυροβόλο των 30 χστ και θα διέθετε 11 σημεία ανάρτησης οπλισμού.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr