Η Μοζαβίκη ενδιαφέρεται να αγοράσει 4 ρωσικά Mi-17 και 2 Ansat-U
Σύμφωνα με το Υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσικής Ομοσπονδίας, η η κυβέρνηση της Μοζαβίκης φέρεται να έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την αγορά περίπου έξι ρωσικών ελικοπτέρων ήδη από το επόμενο έτος.
Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Itar-Tass, επικαλούμενο τον Υπουργό Βιομηχανίας και Εμπορίου Ντένις Μαντούροβ, ανέφερε ότι στο μεσοδιάστημα η Μοζαμβίκη είναι πολύ πιθανό να αποκτήσει δύο ελικόπτερα Ansat-U και τέσσερα Mi-17. Οι εν εξελίξει συζητήσεις μεταξύ των κυβερνήσεων της Ρωσίας και της Μοζαμβίκης επικεντρώνονται στην πώληση και τον εκσυγχρονισμό διάφορων εκδόσεων του Mi-17.
Σύμφωνα με τον Μαντούροβ, η Μοζαμβίκη είναι μια αναδυόμενη αγορά και υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η Ρωσία μπορεί να πουλήσει έναν αριθμό ελικοπτέρων στη χώρα στο εγγύς μέλλον. «Θέλουν τέτοια ελικόπτερα. Επιπλέον, θέλουν ένα μεγάλο αριθμό τέτοιων ελικοπτέρων, αλλά έχουν περιορισμένες δυνατότητες. Αρχικά, πιστεύω ότι θα πουλήσουμε πέντε ή έξι ελικόπτερα και αυτό θα μπορούσε να γίνει το 2013. Η διαπραγματευτική διαδικασία δεν έχει ακόμη τελειώσει,» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ρώσος αξιωματούχος.
Το Ansat-U είναι ένα ελαφρύ, πολλαπλών χρήσεων ελικόπτερο, σχεδιασμένο για εκπαίδευση των χειριστών. Μπορεί να μεταφέρει ένα μέγιστο εσωτερικό φορτίο ενός τόνου ή 10 επιβάτες, εκτός από το χειριστή. Χρησιμοποιείται από τη Ρωσική Πολεμική Αεροπορία για την εκπαίδευση πιλότων. Το Ansat-U, το οποίο έκανε την παρθενική του πτήση το 1999, είναι ένα προϊόν της Kazan Helicopters η οποία είναι θυγατρική της Russian Helicopters.
Το Mi-17 είναι ένα μέσο, πολλαπλών χρήσεων ελικόπτερο, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι 36 στρατιώτες και υπάρχει πρόβλεψη για να μεταφέρει μέχρι 12 τραυματίες σε φορεία. Μία έκδοση μπορεί να είναι εξοπλισμένη με πολυβόλα, βόμβες και ρουκέτες.
Αν η Μοζαμβίκη αγοράσει το Mi-17, την τεχνική υποστήριξη θα αναλάβει η εταιρία Denel Aviation της Νότιας Αφρικής. Η Russian Helicopters και Denel Aviation υπέγραψαν στις 19 Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους μια συμφωνία που δίνει στην Denel το αποκλειστικό δικαίωμα στην υπο-Σαχάρια Αφρική σε υπηρεσίες παροχής συντήρησης, επισκευής και επιθεώρησης (MRO) για όλους τους τύπους των ελικοπτέρων της Russian Helicopters.
Μέχρι στιγμής, η Russian Helicopters έχει πουλήσει περισσότερα από 280 ελικόπτερα σε όλη την αφρικανική ήπειρο.
Η Μοζαμβίκη χρειάζεται επειγόντως να εκσυγχρονιστεί την αεροπορική της δύναμης, σύμφωνα με το Jane’s Information Group, το οποία αναφέρει ότι η αεροπορική υπηρεσία της χώρας υποφέρει από μια κακή λειτουργία, από την ανεξαρτησία της από την Πορτογαλία το 1975 και την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και την διακοπή της οικονομικής υποστήριξή της.
Σύμφωνα με το IISS Military Balance 2011, κανένα από τα μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας της Μοζαμβίκης δεν βρίσκεται σε λειτουργία, εκτός από λίγα μεταφορικά μέσα, συγκεκριμένα δύο Antonov An-26, δύο CASA 212, ένα Cessna 182 και αρκετά εκπαιδευτικά Zlin Ζ-326.
Στις 4 Ιουλίου η Πολεμική Αεροπορία της Μοζαμβίκη παρέλαβε το δεύτερο FTB-337G από την Πορτογαλία. Το πρώτο αεροσκάφος παραδόθηκε επίσημα στην Forca Aérea de Moçambique στις 3 Μαρτίου 2011. Τα αεροσκάφη θα χρησιμοποιηθούν για αεροδιακομιδές ασθενών, εκπαίδευση και θαλάσσια επιτήρηση. Τα αεροσκάφη προμηθεύτηκαν στο πλαίσιο της στρατιωτικό-τεχνικής συνεργασίας μεταξύ της Μοζαμβίκης και της Πορτογαλίας. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης την κατάρτιση.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr