Επίδειξη του M-346 στην Πολεμική Αεροπορία
Συνολικά εννέα πτήσεις επίδειξης πραγματοποίησε το αεροσκάφος προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπασίδευσης M-346 στην Αεροπορική Βάση της Καλαμάτας, την έδρα της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ) της Πολεμικής Αεροπορίας.
Συνολικά εννέα πτήσεις επίδειξης πραγματοποίησε το αεροσκάφος προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπασίδευσης M-346 στην Αεροπορική Βάση της Καλαμάτας, την έδρα της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ) της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι πτήσεις έγιναν με ισάριθμους χειριστές-εκπαιδευτές της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) με σκοπό τη γνωριμία και εξοικείωση τους με το αεροσκάφος, αλλά και μία πρώτη αξιολόγηση των πτητικών δυνατοτήτων του. Το σύνολο των πτήσεων καταγράφηκε από ένα εξελιγμένο σύστημα τηλεμετρίας που εγκατέστησε η AleniaAermacchi στην Καλαμάτα και το οποίο μετέδιδε τα δεδομένα στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Venegono μέσω δορυφόρου. Το σύστημα σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από την Aermacchi. Σύμφωνα με δελτίου τύπου της εταιρίας οι επιδόσεις του αεροσκάφους προκάλεσαν θετικά σχόλια από τους πιλότους της ΠΑ.
Σήμερα η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) είναι στο πλέον κρίσιμο σημείο σε ότι αφορά τη δομή και τα μέσα της παρεχόμενης εκπαίδευσης μετά το 1974. Η αλήθεια είναι ότι σχεδόν 20 χρόνια μετά την είσοδο σε υπηρεσία αεροσκαφών τρίτης γενιάς η ΠΑ συνεχίζει να εκπαιδεύει, τουλάχιστον στη φάση της προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης τους χειριστές της σε αεροσκάφη σχεδιαστικής φιλοσοφίας της δεκαετίας του 1950. Όσο και να θεωρείται-και είναι- άριστης ποιότητας το έμψυχο υλικό αυτό δεν αρκεί ούτε για τη μέγιστη επιχειρησιακή αξιοποίηση των μαχητικών στις μοίρες, αλλά ούτε για το υψηλό επίπεδο της ασφάλειας πτήσεων γενικότερα. Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με μελέτη της ΠΑ η επιχειρησιακή αξιοποίηση των μαχητικών αεροσκαφών της 3ης γενιάς απαιτεί 47,3% μεγαλύτερο χρόνο πτητικής εκπαίδευσης από ότι τα αεροσκάφη 2ης γενιάς, λόγω της ελλιπούς προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης που παρέχουν τα πεπαλαιωμένα αεροσκάφη T-2 Buckeye. Και όλα αυτά ενώ «επικρέμεται» ο κίνδυνος να παραγγελθούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα μαχητικά αεροσκάφη τέταρτης γενιάς χωρίς να έχουν αντικατασταθεί τα T-2.
Είναι εύκολα αντιληπτό ότι ο εκσυγχρονισμός του στόλου της ΠΑ με αεροσκάφη 3ης και 4ης γενιάς, που εξ ορισμού δημιουργούν απαίτηση αναβάθμισης της εκπαίδευσης, και η κάλυψη του σταδίου της προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης από ένα παλαιάς τεχνολογίας αεροσκάφος που δεν καλύπτει πλήρως τις σύγχρονες ποιοτικές απαιτήσεις, δημιουργεί μία θεμελιώδη αντίφαση. Η απόκτηση λοιπόν ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού αεροσκάφους για την εκπαίδευση των Ιπτάμενων του Προκεχωρημένου και του Επιχειρησιακού Σταδίου, του αποκαλούμενου ΝΑΠΕΕ (Νέο Αεροσκάφος Προκεχωρημένης Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης) που θα εξασφαλίζει σε βάθος χρόνου, την κατάλληλη εκπαίδευση τους για μετάβαση σε αεροσκάφη 3ης και 4ης γενιάς κρίνεται από την ΠΑ είναι πέρα από κάθε αμφιβολία επιβεβλημένη. Ως γνωστόν η απόκτηση σύγχρονου εκπαιδευτικού αεροσκάφους για την εκπαίδευση των Ιπτάμενων του Προκεχωρημένου και του Επιχειρησιακού Σταδίου, του αποκαλούμενου ΝΑΠΕΕ (Νέο Αεροσκάφος Προκεχωρημένης Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης) που θα εξασφαλίζει σε βάθος χρόνου, την κατάλληλη εκπαίδευση τους για μετάβαση σε αεροσκάφη 3ης και 4ης γενιάς κρίνεται από την Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) ως επιβεβλημένη. Οι λόγοι είναι ο εκσυγχρονισμός του στόλου της ΠΑ με αεροσκάφη 3ης και 4ης γενιάς, που εξ ορισμού δημιουργούν την απαίτηση αναβάθμισης της εκπαίδευσης, και η κάλυψη του σταδίου της προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης από ένα παλαιάς τεχνολογίας αεροσκάφος που δεν καλύπτει πλήρως τις σύγχρονες ποιοτικές απαιτήσεις. Σήμερα η ΠΑ διαθέτει συνολικά 105 Εκπαιδευτικά Αεροσκάφη (20 T-41D, 40 T-2 C/E και 45 T-6A). Τα αεροσκάφη T-2C/E που καλύπτουν απαιτήσεις εκπαίδευσης του προκεχωρημένου και επιχειρησιακού σταδίου, είναι παλαιάς τεχνολογίας που σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του 1960 και τέθηκαν στην υπηρεσία της ΠΑ το 1976. Δεν διαθέτουν σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα σκόπευσης και άφεσης όπλων, radar, ή προσομοίωσης radar, μεταφοράς ή προσομοίωσης όπλων αέρος-αέρος. Ο στόλος των αεροσκαφών T-2 αποτελείται από 5 αεροσκάφη T-2C και 35 T-2E. Η κύρια διαφορά των δύο εκδόσεων είναι ότι η έκδοση T-2C δεν διαθέτει σύστημα σκόπευσης ούτε δύναται να φέρει οποιοδήποτε είδος οπλισμού.